Hoe;Bandageren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe;Bandageren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 21:34

[naam] die gaat zaterdag in een trailer.
We hebben geen transportbeschermers ofzo (jezus,wat zijn die duur!),dus gebruik ik maar bandages.Die overigens wel leuk passen bij het fleece-deken wat ik haar aan doe Haha! Maar..Hoe moet je bandageren?
Als ik eenmaal ben aangekomen op het terrein waar we moeten zijn,gaan ze meteen uit.(Het is maar ongeveer 5/10 minuten rijden)
Elke keer als ik het probeer gaan ze heel los zitten en hangen de lappen er gewoon overheen.. Vork
Iemand tips? Haha!

Ulyssa

Re: Hoe;Bandageren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 21:39

Waarschijnlijk doe je ze dan te los, en wat ook nog wel handig is zijn van die bandagesriempjes ('extra riempjes' die je dr nog overheen kan doen) Lachen
maar ik denk dat deze vraag al wel vaker gesteld is dus misschien kun je even via de zoekfunctie kijken, en via google kun je ook uitleg vinden Ja

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 21:58

Je zult ze idd te los doen. Ik rij iedere dag met fleece bandages en die zakken nooit af.
Transportbeschermers hoeven trouwens niet altijd duur te zijn, ik heb de lage van HH (4 stuks) voor €26,-

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 08:48

Waarom zou je voor een ritje van 5-10 minuten transportbeschermers of bandages omdoen? Als je rustig rijdt zal een paard niet zomaar zijn benen stuk trappen. De mijne heeft nooit bescherming om, ook niet bij langere ritten en dat gaat prima!

Rozamaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 09:02

ik zou wel bescherming omdoen, zeker springschoenen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 09:12

ik zou zoiezo al geen bandages om doen als je niet weet hoe je ze om moet doen want dat vergroot de kans op een ongeluk alleen maar meer. Zoiezo vind ik bandages op de trailer geen goed idee. Koop een paar goedkope transportbeschermers of 2e hands, je zult ze vast nog wel een keer vaker nodig hebben. Een ongeluk zit in een klein hoekje, en ongelukjes op de trailer maak je denk ik liever niet mee dus doe aub transportbeschermers om

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 12:05

Ik denk dat het bijna onmogelijk is om op deze manier goed over te brengen hoe je moet bandageren. Ook kan weet je niet of ze goed zitten. Ook ik zou kijken voor 2de hands transportbeschermers, of nieuw, je kan het zo gek maken als je zelf wilt. Maar op bokt en op marktplaats worden ze vaak genoeg aangeboden voor niet al te veel. Hoe kort de rit ook, ik zorg altijd voor bescherming in de trailer. Ik neem geen risico's hiermee.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 12:31

Weet je wat je ook kan doen, ik weet niet of je peesbeschermers hebt, maar dan kun je die aan doen met springschoenen.
Bandageren zou ik eerst even thuis oefenen. Uitleggen is moeilijk zonder plaatje maar misschien heeft google een uitleg.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 17:27

bandageren leer je niet van een plaatje, als je dat niet goed om doet zit je nog veel verder van huis als het afzakt etc.

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 18:47

Hobby schreef:
Waarom zou je voor een ritje van 5-10 minuten transportbeschermers of bandages omdoen? Als je rustig rijdt zal een paard niet zomaar zijn benen stuk trappen. De mijne heeft nooit bescherming om, ook niet bij langere ritten en dat gaat prima!

idd, die van mij staat ook altijd zonder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 19:24

doubledream schreef:
Hobby schreef:

idd, die van mij staat ook altijd zonder.

En dat gaat prima,tot er ook maar iets fout gaat!
Veiligheid boven risico.
En de bandages vind ik zelf nog mooi ook dus.. Tong uitsteken

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 19:29

het gaat er niet om of het mooi is het gaat om bescherming. En als je niet kan bandageren kun je ze nog beter niet om doen als wel.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:42

Breitling schreef:
ik zou zoiezo al geen bandages om doen als je niet weet hoe je ze om moet doen want dat vergroot de kans op een ongeluk alleen maar meer. Zoiezo vind ik bandages op de trailer geen goed idee. Koop een paar goedkope transportbeschermers of 2e hands, je zult ze vast nog wel een keer vaker nodig hebben. Een ongeluk zit in een klein hoekje, en ongelukjes op de trailer maak je denk ik liever niet mee dus doe aub transportbeschermers om

Hier ben ik het helemaal mee eens,
of gebruik anders peesbeschermers ipv bandages.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 08:06

Ik zou het door iemand laten doen die het goed kan. Zelf gaan knoeien met bandages is funest voor de benen van je paard.
Ik heb mijn (hoge) transportbeschermers trouwens gekocht voor 24 euro - dankje tentenkamp Knipoog

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 10:23

lage transport beschermers bij dat piaffe gebeuren voor 19 euri!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 11:56

Idd, je kan ze zo voor 20/30 eurie krijgen. Ja
Zou toch het zekere voor het onzekere nemen en beschermers gebruiken.