Zelf weet ik even niet meer wat ik hiermee aan moet.
Mijn zus en ik staan op dezelfde stal, onder 1 voowaarden kwam ik daar staan en dat was dat mijn zus zich niet zou gaan bemoeien met mij en mijn pony. Bij de vorige stallen waar ik met haar stond, ben ik weg gegaan, om haar. Ze bemoeide zich overal mee, op zich niet erg als ze eens wat tips of adviezen geeft, die neem ik graag aan. Maar dit was echt bemoeien. De laatste keer heb ik met mijn ouders gepraat en ben ik naar deze stal gegaan waar zij ook stond, onder die ene voorwaarde.
Het leek goed te gaan, maar weer begon ze zich overal mee te bemoeien, de staleigenaar kwam te overlijden en zij regelde ineens alles wat er op stal gebeurde.
(ik heb dit bericht al een paar keer weg gehaald, het werd te lang. dus ik probeer het wat in te korten).
Vandaag bijvoorbeeld belde ze me op, ze was de sleutel van mijn kast gaan halen bij de eigenaresse van de stal, ze is in mijn kast geweest en heeft alles doorzocht, vervolgens heeft ze er spullen uitgehaald die van haar waren.. zo zei ze letterlijk aan de telefoon. Toen ik haar zei dat dat mijn spul was, dat ik dat had gekocht werd ze boos.
(Goed ik was gister ook in haar kast ik moest uitmesten en had wat spul nodig, dat heb ik allemaal terug gelegd en ze weet ervan).
Net als met een neusriem, ik had voor een paard een hoofdstel gekocht, wel heel lang geleden, volgens haar pastte dat allemaal niet. Nu wil ik die neusriem terug, om het complete hoofdstel te gebruiken, maar nu begint zij dat ze die zelf heeft gekocht. en weer wordt ze boos.
Vandaag heb ik een gesprek met mijn moeder hierover gehad.
Ze belde mijn zus op en begon te praten, wat ze zei, mijn moeder kwam boven, mijn zus wist niets van een neusriem, ze zei dat ze die neusriem al ruim een jaar geleden aan mij terug gaf

Net was ze hier, ik was even boven wat pakken kom terug en hoor haar pratn, dat ik altijd in haar kast zit en de sleutel bij de eigenaresse pak (dit heb ik 1 keer gedaan en dat was dus gister en dat wist ze), Ze vertelde mijn ouders dat ze niet wist dat ik gister in haar kast was geweest, verder vertelde ze hun ook nog dat ik haar hele kast overhoop heb lopen halen. en dat zij nooit in mijn kast is geweest.
Mijn ouders weten niet wat ze moeten geloven, en ik wordt ondertussen uitgemaakt voor leugenaar.
Ik heb het er zo vaak over gehad met mijn moeder en mijn zus weet het zo te draaien dat ze haar geloven en mijn verhaal in de wind slaan.
Nu weet ik echt niet meer wat ik moet doen, op mijn huidige stal sta ik fijn, ik heb het verder naar mijn zin en wil hier niet weer weg. Ik heb vandaag de hele dag met tranen gelopen, niet van verdriet maar gewoon van boosheid, dat ze zo staat te liegen...
Wat moet ik hier nu mee?

en verander inderdaad je slotje en laat de sleutel niet meer achter bij de eigenares.klaar