Leugens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rockefeller

Leugens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 19:46

Hallo,

Zelf weet ik even niet meer wat ik hiermee aan moet.
Mijn zus en ik staan op dezelfde stal, onder 1 voowaarden kwam ik daar staan en dat was dat mijn zus zich niet zou gaan bemoeien met mij en mijn pony. Bij de vorige stallen waar ik met haar stond, ben ik weg gegaan, om haar. Ze bemoeide zich overal mee, op zich niet erg als ze eens wat tips of adviezen geeft, die neem ik graag aan. Maar dit was echt bemoeien. De laatste keer heb ik met mijn ouders gepraat en ben ik naar deze stal gegaan waar zij ook stond, onder die ene voorwaarde.
Het leek goed te gaan, maar weer begon ze zich overal mee te bemoeien, de staleigenaar kwam te overlijden en zij regelde ineens alles wat er op stal gebeurde.

(ik heb dit bericht al een paar keer weg gehaald, het werd te lang. dus ik probeer het wat in te korten).
Vandaag bijvoorbeeld belde ze me op, ze was de sleutel van mijn kast gaan halen bij de eigenaresse van de stal, ze is in mijn kast geweest en heeft alles doorzocht, vervolgens heeft ze er spullen uitgehaald die van haar waren.. zo zei ze letterlijk aan de telefoon. Toen ik haar zei dat dat mijn spul was, dat ik dat had gekocht werd ze boos.
(Goed ik was gister ook in haar kast ik moest uitmesten en had wat spul nodig, dat heb ik allemaal terug gelegd en ze weet ervan).
Net als met een neusriem, ik had voor een paard een hoofdstel gekocht, wel heel lang geleden, volgens haar pastte dat allemaal niet. Nu wil ik die neusriem terug, om het complete hoofdstel te gebruiken, maar nu begint zij dat ze die zelf heeft gekocht. en weer wordt ze boos.

Vandaag heb ik een gesprek met mijn moeder hierover gehad.
Ze belde mijn zus op en begon te praten, wat ze zei, mijn moeder kwam boven, mijn zus wist niets van een neusriem, ze zei dat ze die neusriem al ruim een jaar geleden aan mij terug gaf Verward
Net was ze hier, ik was even boven wat pakken kom terug en hoor haar pratn, dat ik altijd in haar kast zit en de sleutel bij de eigenaresse pak (dit heb ik 1 keer gedaan en dat was dus gister en dat wist ze), Ze vertelde mijn ouders dat ze niet wist dat ik gister in haar kast was geweest, verder vertelde ze hun ook nog dat ik haar hele kast overhoop heb lopen halen. en dat zij nooit in mijn kast is geweest.

Mijn ouders weten niet wat ze moeten geloven, en ik wordt ondertussen uitgemaakt voor leugenaar.
Ik heb het er zo vaak over gehad met mijn moeder en mijn zus weet het zo te draaien dat ze haar geloven en mijn verhaal in de wind slaan.
Nu weet ik echt niet meer wat ik moet doen, op mijn huidige stal sta ik fijn, ik heb het verder naar mijn zin en wil hier niet weer weg. Ik heb vandaag de hele dag met tranen gelopen, niet van verdriet maar gewoon van boosheid, dat ze zo staat te liegen...

Wat moet ik hier nu mee?

Mireille1970

Re: Leugens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 19:50

Waarheid komt altijd boven water en eerlijkheid duurt het langst.

Probeer erboven te staan!
Als jij maar weet hoe het zit toch, geniet verder van je paard, die liegt niet.

Sterkte...

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 19:51

heey
misschien zal het helpen als je ee brief schrijft aan je zus met erin wat jij ervan vind, en dat ze moet ophouden met liegen tegen je moeder. weet niet of het help maar alvast veel succes ermee

EvaSBB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 20:08

Misschien moeten jullie afspreken dat niemand meer in elkaars kast komt en dat de eigenaresse de sleutel ook niet meer geeft dan kan ze er alleen in als ze de sleutel aan jou vraagt

MrICW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 21:04

als ik ergens niet tegen kan is het wel liegen. ik zou zeggen zet in je kastje een ander slot is niet zo moeilijk en dat jij alleen een sleutel ervan hebt (zal ze ook raar opkijken als ze de sleutel leent vaneigenares).
er luidt een gezegde een ezel stoot zich niet twee maal aan de zelfde steen dus blijf van haar spullen af en leen niks meer aan haar uit.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 08:13

makkelijk , als zij de sleutel van de eigenaresse moet lenen om in jouw kast te gaan heb je bewijs
dat zij dus in jouw kast is geweest en zij dus gelogen heeft tegen jouw ouders

succes

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 12:24

neem je ouders en je zus mee naar de eigenaresse en confronteer je zus ermee, dan heb je alle partijen bij elkaar en komt de waarheid vanzelf boven water.
Helpt het niet zoek dan toch een andere stal want ruzie met je familie is niet leuk.

succes!

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 12:28

ja,dat zou ik ook doen.Vraag het de eigenares met je zus en ouders erbij.heb je meteen bewijs Lachen en verander inderdaad je slotje en laat de sleutel niet meer achter bij de eigenares.klaar

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 12:37

Zorgen dat jullie allebei jullie eigen spullen terughebben zover jullie hier nog uit kunnen komen, niks meer van elkaar lenen en niet meer in elkaars kastjes komen. En als blijkt dat ze liegt, dan komt dat toch wel een keer uit.

Succes

Rockefeller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 15:42

Bedankt voor de reacties.
De leugens van haar tegen mijn ouders worden groter en sterker.. Mijn ouders hebben wel gezegd dat ik weer beter een andere stal kan gaan zoeken, omdat het altijd ruzie tussen ons is wat betreft de stal waar we staan.
Verder, als mijn moeder nog te weten komt dat ze weer aan mijn spullen heeft gezeten, gaat ze weer een gesprek aan met mijn zus. Alles wat ze nu zegt probeer ik maar een beetje weg te slaan en me er niet veel van aan te trekken, hoewel het wel heel vervelend is.. Laatst nog kwam ik vol met tranen thuis weer..
Op het moment zoeken we een oplossing en mijn moeder houd het verder een beetje in de gaten.

Naar de staleigenaresse toegaan heeft helaas geen zin, de twee zijn dikke maatjes van elkaar, en goede vriendinnen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 19:50

Ik snap niet wat die eigenaresse met en sleutel moet van jouw kast

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 20:03

Alane schreef:
Ik snap niet wat die eigenaresse met en sleutel moet van jouw kast

Op de vorige stal waar mijn paardje stond, had de manege allemaal houten kastjes gemaakt. Voor iedere pensionklant was er dus een kastje.
Als pensionklant kreeg je dan 1 sleutel van het slot, de andere sleutel bewaarde zij zelf. Dit was altijd erg handig als ik mijn sleutel eens was vergeten Haha!
Maar zij zouden zeker de sleutel niet aan een ander geven! Behalve met toestemming vooraf van onze kant!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 20:36

dat vind ik dus een kromme reden... lijkt wel handig maar sleutel vergeten is de ene keer en wat is het volgende????

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 20:39

hu, ik wist het wel. Om verder gezeik te voorkomen vertrok ik naar een andere stal.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 12:07

Alane schreef:
dat vind ik dus een kromme reden... lijkt wel handig maar sleutel vergeten is de ene keer en wat is het volgende????

Alleen de eigenaar en bijrijder mogen die reserve sleutel. Verder word ie echt niet aan iemand anders gegeven. Al zou het mijn moeder zijn ofzo Vork

Rockefeller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 16:57

Ze hebben een sleutel zodat ze in mijn kast kunnen Verward vraag me niet waarom dat snap ik ook niet helemaal, maar als het nodig is zeggen ze er staat verder niets in mijn kast dat zij moeten hebben.
Verder voor als ik de sleutel zou vergeten.
Maar ik krijg die sleutel niet van hun

Het gezeur en de 'ruzie' (ik weet niet of je het nu echt ruzie kan noemen) gaat maar door en eerlijk gezegd heb ik geen zin meer om naar de stal te gaan, wel voor mijn pony maar dat is de enige reden die er tot nu toe is.

De staleigenaresse staat volledig achter mijn zus en laatst hoorde ik mijn zus en moeder praten, de staleigenaresse loopt achter mijn rug om van alles te zeggen... helaas voor haar zijn die niet waar. het gaat om kleine dingetjes, maar, ze is ook mijn instructrice en ik vind dat een instructrice wel vetrouwen mag hebben in haar leerlingen.

Op het moment ben ik het ook helemaal zat en ben dus rustig op zoek naar een andere stal Lachen

Bedankt voor de verdere reacties!