Voer/stal voor shetlander?? Nodig of niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ml0ewtj

Voer/stal voor shetlander?? Nodig of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 19:16

Jippii,,, Haha! Haha! Ik krijg en shetlander Haha!:D Het is nu nog een hengstje maar als hij gecastreerd is mag ik hem hebben...ik heb me oma over weten te halen dat hij in haar wei mag staan en het is gelukt...oma heeft ook een stal,,,maar vinden jullie het nodig om hem daar 's nachts in te zetten,,of alleen in de winter,,,of gewoon helemaal niet? En moet hij dan ook extra voer hebben of red hij het wel met het gras? Groetjes marloe

Buckje

Re: Voer/stal voor shetlander?? Nodig of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 19:18

Shetlanders kunnen dag en nacht buitenstaal, als ze maar een schuilplekje hebben, in de winter zou ik wat hooi/kuil en brok bij voeren.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 19:19

Mijn verzorgshetten hebben een inloopstal, dus kunnen zelf bepalen of ze op stal willen of niet Knipoog
In de winter gaat Saar altijd wel op stal, maar dat is ook geen volle shet, de mini-shetten blijven dan gewoon buiten.

Het voeren ligt eraan, wat je met de shet gaat doen, als je er op gaat rijden/mennen ofzo, hebben ze meer voer nodig dan wanneer ze alleen maar op de wei mooi staan te zijn Haha!

Forestmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 19:20

Gewoon lekker buiten laten, als er geen schuilstal op de wei is en niet echt een plek om beschut te staan zou ik hem met enorm slecht weer wel even binnenzetten.
Een shetlander is goed bestand tegen buitenstaan. Daar is zijn vacht op gemaakt dus lekker buiten laten.

Met alleen gras redden ze het opzich wel, maar k zou hem wel bijvoeren met hooi. als het een veulen is ook met veulenbrok. En als je gaat werken met hem, zoals rijden en longeren of Mennen, zou ik hem daarna even een handje biks geven.

Mijn shet krijgt momenteel alleen gras, en 3 dagen in de week een plak hooi in de wei. En elke dag 2 wortels en 2 appels. Als ze gewerkt heeft een handje pony brok.

Veel plezier met je shetlander..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 19:23

Bij mij staan ze allemaal dag en nacht het hele jaar door buiten. Van fokmerrie tot dekhengst, van kinderpony tot jonkie.

Aan alleen gras en hooi hebben ze genoeg als ze niets doen. Als ze aan het werk gaan hebben ze er vaak wel wat biks bij nodig.

Ml0ewtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 19:35

Een shuilstalletje staat wel in de wei,,,en ik ga hem misschien zo nu en dan is longeren ofzo maar rijden gaat denk ik niet,,,ik ben 1.65 en weeg 40 kg,,,het is een mini dus jaah,,en lekker mee wandelen misschien,,,maar verder niet,,,hooi is geen probleem dus dat kan hij ook krijgen,,,en het is geen veulen meer dus hoeft geen veulenbrok Knipoog Bedankt voor de reacties;)