Hoi Black_White,
Wat jij bedoelt is acupunctuur. Dat is met die naaldjes prikken in energie banen.
Over wierook stokjes roken op je paard branden heb ik nog nooit gehoord
. Vind dit ook wel heel erg maf
eigenlijk. haha
Acupressuur is; Het laten opzoeken met een pendel waar en welke organen in onbalans zijn waardoor een paard (bijvoorbeeld) verkrampt loopt, niet goed in zijn vel zit, merrie's lastig zijn met hengstigheid. (Klinkt heel zweverig en ja, dat dacht ik eerst ook maar echt dat is het niet).
Ik heb zelf aan den lijfe ondervonden dat het echt werkt.
Je kan het zo gek niet verzinnen wat er allemaal bij komt kijken als je paard zich niet lekker voelt. Welke spier groepen bij welke energie banen die weer bij organen horen op te sporen. Door deze acupressuur punten te drukken activeer je het lichaam zelf het in onbalanse orgaan weer normaal te laten functioneren waardoor spier groepen niet meer verkrampen en je paard binnen de kortste keren weer helemaal in top form rond kan rijden en lopen.
En wat jij zegt over dat ze te snel oordelen over paarden die een slechte rug of verkeerde been standen hebben dat is helemaal niet waar. In ieder geval niet bij de arts die mijn paarden behandelt. Ook deze paarden hebben veel baat bij acupressuur en gaan vele malen beter lopen en woren niet afgeschreven.
Vaak zijn reguliere artsen uitgewerkt met een paard en lijkt het dier opgegeven. Met deze behandel methode kunnen ze vaak en ik zeg erbij dat het echt niet bij alle paarden zo is. Er weer goed bovenop komen. Maar echt NIET ALTIJD!! Moet ik erbij zeggen.
Kijk op de site en lees wat er allemaal kan en wat ze doen www.novacura.nl
Volgens mij had ik de link al neer gezet maar goed
Magnetiseren doet deze arts ook