Wie is er ook bezig met acupressuur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sassieja

Wie is er ook bezig met acupressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 18:09

Hoi allemaal!

Ik heb me afgelopen week eens verdiept in acupressuur bij paarden, en ik moet zeggen dat ik het echt gigantisch interessant vind.

Hoe zijn jullie ermee begonnen en hebben jullie de meridianen goed kunnen vinden?

Wat is het effect geweest bij je paardje?

Groetjes saskia

Seventje

Re: Wie is er ook bezig met acupressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 21:14

Hoi Saskia,

Bij mij op stal zijn we ook bezig met acupressuur. We doen het niet zelf al komen we al veel van te weten. Eric van Beyma komt bij ons elke week op stal om mensen en dieren te behandelen. Homeopathie's en acupressuur. Ook zoekt ie uit waar aardstralen en wateraders lopen om vervolgens deze om te buigen zodat ze geen negatieve invloed hebben op de paarden.

Een ding mijn paarden doen het geweldig ook als het even niet goed gaat en hij behandeld ze weer. Gaat het heel snel weer helemaal TOP. Hij zorgt ervoor dat blokkades op geheven worden het zelf herstellend vermogen van het lichaam geactieveerd word.

Ondertussen weet ik er ook al het een en ander van af en dat is erg interessant. Zo weet ik vaak al wat er aan mijn paard scheelt voordat ik het aan hem vraag en kan ik de druk punten van organen zelf drukken.

Kijk op www.novacura.nl

Ik ben helemaal voor

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 18:19

Idd, het is ook heel interessant.

pilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 18:43

ik zou gaan maar de cursus werd steeds afgezegd 1 dag van te voren. Gelukkig maar 150 km verderop .......... dus 2x alles voor Jan Joker geregeld. Dus niet meer naar Stal Alone........ Boos! helaas........

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 18:53

Ze deden het ook op mijn vorige stal. Heb het niet bij mijn paardje laten doen. Vond het eerlijk gezegd maar niks staan ze wierook stokjes op je paard te branden, en zijn ze ondertussen met een ander paard bezig (naalden in z'n kont te prikken). Heb er nou niet veel geloof in dat je daarmee in contact kunt komen met je paard. ik prik toch ook geen naalden in jou kont, of is dat weer anders? misschien zie ik het verkeerd, maar er komen ook altijd negatieve dingen uit. paard heeft geen goeie rug, paard heeft slechte benen, dus afgeschreven. Vind dat je dan vele andere therapiën hebt die er vriendelijker uit zien, en het zelfde effect hebben. o.a. wat een magnetiseur doet hand op een paard leggen, en voelen, gaat mijn voorkeur eerder naar uit. maar das mijn mening, heb er verder ook niet alles verstand van (verklaard misschien een hoop Haha!).

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 21:02

Hoi Black_White,

Wat jij bedoelt is acupunctuur. Dat is met die naaldjes prikken in energie banen.

Over wierook stokjes roken op je paard branden heb ik nog nooit gehoord Verward . Vind dit ook wel heel erg maf Clown eigenlijk. haha

Acupressuur is; Het laten opzoeken met een pendel waar en welke organen in onbalans zijn waardoor een paard (bijvoorbeeld) verkrampt loopt, niet goed in zijn vel zit, merrie's lastig zijn met hengstigheid. (Klinkt heel zweverig en ja, dat dacht ik eerst ook maar echt dat is het niet). Knipoog Ik heb zelf aan den lijfe ondervonden dat het echt werkt.

Je kan het zo gek niet verzinnen wat er allemaal bij komt kijken als je paard zich niet lekker voelt. Welke spier groepen bij welke energie banen die weer bij organen horen op te sporen. Door deze acupressuur punten te drukken activeer je het lichaam zelf het in onbalanse orgaan weer normaal te laten functioneren waardoor spier groepen niet meer verkrampen en je paard binnen de kortste keren weer helemaal in top form rond kan rijden en lopen.

En wat jij zegt over dat ze te snel oordelen over paarden die een slechte rug of verkeerde been standen hebben dat is helemaal niet waar. In ieder geval niet bij de arts die mijn paarden behandelt. Ook deze paarden hebben veel baat bij acupressuur en gaan vele malen beter lopen en woren niet afgeschreven.

Vaak zijn reguliere artsen uitgewerkt met een paard en lijkt het dier opgegeven. Met deze behandel methode kunnen ze vaak en ik zeg erbij dat het echt niet bij alle paarden zo is. Er weer goed bovenop komen. Maar echt NIET ALTIJD!! Moet ik erbij zeggen.

Kijk op de site en lees wat er allemaal kan en wat ze doen www.novacura.nl

Volgens mij had ik de link al neer gezet maar goed

Magnetiseren doet deze arts ook

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 11:59

Idd acupunctuur is heel iets anders dan acupressuur.
Zoals het woord al zegt werk je bij acupressuur met drukpunten die in verband staan met meridianen (energiebanen).

Met acupressuur help je een blokkade in de meridianen weg te halen door via een systeem op zo'n punt te drukken, waardoor de energie weer gaat stromen.

Weet iemand of je misschien ergens een cursus kan volgen?

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 14:13

ow hihi zoveel verstand heb ik er nou van Haha!

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 14:18

Ik ga over een paar weken de cursus acupressuur bij Equireva volgen. Het lijkt me heel erg leuk en leerzaam en ik heb al veel mensen gehoord die er veel aan gehad hebben. Heb er dan ookal heel veel zin in.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 15:04

Tittel: waar is dat en is er misschien een site van?

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 08:55

Het is in Lheebroek (Drenthe) bij Equireva. Dit is een revalidatiecentrum voor paarden van Gerry van Oosanen.

www.equireva.nl

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 10:22

Jeetje erg leuk!