Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
smurf schreef:kijk eens bij www.loesdau.de die hebben een hele afdeling voor koudbloeden (kaltblut)
smurf schreef:bij Ruitersport Nijland in Ruurlo heb ik ook wel eens een b-stang van 18 cm gekocht, die hebben ook grote maten, maar weinig keus
smurf schreef:Ik heb zelf een pelham gekocht van 13,5 cm en heb de smid er 4 cm tussen laten zetten, dat is ook nog een optie!
smurf schreef:Bitloos gaan rijden is ook een optie (ben ik nu mee bezig)
Maar ik zou het wel leuk vinden om bitloos te rijden.
Hij heeft zelfs een mooi slank hoofd, maar is gewoon wat groot van maat. Hij is 1.78cm, er zijn toch wel meer grote KWPNners? Laat iedereen er een stukje bijzetten door de smid? 
smurf schreef:ik denk niet dat er veel paarden zijn 'die zo'n groot bit nodig hebben.
smurf schreef:Verzendkosten bij Loesdau zijn 19,95, niet mis dus!
smurf schreef:Stukje tussen het bit zetten was overigens 5 euro bij deze smid... zal per smid verschillen denk ik
smurf schreef:moet je wel een ongebroken bit hebben, een gebroken of zelfs dubbelgebroken trens kon mijn smid niet..... het moest ook ijzer zijn zonder een geribbelde kant, glad dus.
).
Maar bij haar zitten hoge neusriemen mt full ook altijd op het eerste gaatje/laatste gaatje (zo los mogelijk in elk geval).
) trisca schreef:jee, heb je een foto van je paard?![]()
trisca schreef:
Het ziet er niet zo breed uit