Waar kun je een bit kopen van 16.5cm?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rivano

Waar kun je een bit kopen van 16.5cm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 17:44

Zoals de titel al zegt: Ik ben op zoek naar een winkel waar ze verschillende bitjes verkopen met maat 16.5cm.
Bij voorbeeld een scholingsbit.

Bestaaaaaaaaaaaaaaaan die eigenlijk wel? Of moet ik me weer op kosten gaan jagen door het op maat te moeten laten maken?

Antheman

Re: Waar kun je een bit kopen van 16.5cm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 17:48

PB Smurf eens!

Die heeft een zware koudbloed en heeft zo haar adresjes!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 18:57

kijk eens bij www.loesdau.de die hebben een hele afdeling voor koudbloeden (kaltblut)

bij Ruitersport Nijland in Ruurlo heb ik ook wel eens een b-stang van 18 cm gekocht, die hebben ook grote maten, maar weinig keus

Een gebroken trens vind je nog wel eens op Ebay Duitsland

Scholingsbitten van b.v. K&K gaan helaas niet zo groot, ik heb ze een keer gemaild

Ik heb zelf een pelham gekocht van 13,5 cm en heb de smid er 4 cm tussen laten zetten, dat is ook nog een optie!
Bitloos gaan rijden is ook een optie (ben ik nu mee bezig)

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 19:36

smurf schreef:
kijk eens bij www.loesdau.de die hebben een hele afdeling voor koudbloeden (kaltblut)

Weet je hoe het zit met de verzendkosten? (Opzich hebben ze daar wel meer leuke dingen. )

smurf schreef:
bij Ruitersport Nijland in Ruurlo heb ik ook wel eens een b-stang van 18 cm gekocht, die hebben ook grote maten, maar weinig keus

Op de site staat dat je er alleen kunt kopen als je een pasje hebt. Klopt dat?

smurf schreef:
Ik heb zelf een pelham gekocht van 13,5 cm en heb de smid er 4 cm tussen laten zetten, dat is ook nog een optie!

Wat kost zoiets? Moet nu ookal een nieuw hoofdstel laten aanpassen... De oude is bijna stuk, maar dat is niet zo duur.

smurf schreef:
Bitloos gaan rijden is ook een optie (ben ik nu mee bezig)

Mijn KWPNner heeft juist een extra bitje nodig... Haha! Maar ik zou het wel leuk vinden om bitloos te rijden.

Zo raar, zo'n mismaakt paard heb ik nou ook weer niet. Clown Hij heeft zelfs een mooi slank hoofd, maar is gewoon wat groot van maat. Hij is 1.78cm, er zijn toch wel meer grote KWPNners? Laat iedereen er een stukje bijzetten door de smid?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 19:47

ik denk niet dat er veel paarden zijn 'die zo'n groot bit nodig hebben.

de smid waar ik geweest ben, heeft het nog nooit eerder gedaan en hij is toch dik in de 60!

Verzendkosten bij Loesdau zijn 19,95, niet mis dus!

Nijland moet je gewoon bellen, ze verzenden zelfs als je het probleem uitlegt, verder staan ze op evenementen en county fairs (24 t/m 26 juni in Aalten b.v.) op dat soort evenmenten kan je vaak spullen kopen in afwijkende maten (Paard&Koets in november b.v.)

Mijn paard is maar 1.55 hoog dus de schofthoogte heeft niets te maken met de breedte van de mond Haha!

Stukje tussen het bit zetten was overigens 5 euro bij deze smid... zal per smid verschillen denk ik

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 13:22

smurf schreef:
ik denk niet dat er veel paarden zijn 'die zo'n groot bit nodig hebben.

Haha, meen je. En ik maar denken dat ik een normaal paard heb, blijkt het een breedbekkikker te zijn..

smurf schreef:
Verzendkosten bij Loesdau zijn 19,95, niet mis dus!

Mmm... misschien kan ik meer mensen vinden die er iets willen bestellen dan kunnen we de kosten delen. Is wel een erg flink bedrag. Dat heft meteen weer op dat ze met de rest zo goedkoop zijn.

smurf schreef:
Stukje tussen het bit zetten was overigens 5 euro bij deze smid... zal per smid verschillen denk ik

Owww. dan doe ik dat. Dacht dat zoiets heel duur zou zijn omdat ze het netjes glad moeten afwerken enzo. Maar ik ga het gewoon vragen aan de smid wat hij ervoor vraagt. Lijkt me een prima optie als hij deze service tenminste ook aanbied.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 13:42

moet je wel een ongebroken bit hebben, een gebroken of zelfs dubbelgebroken trens kon mijn smid niet..... het moest ook ijzer zijn zonder een geribbelde kant, glad dus.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 14:42

smurf schreef:
moet je wel een ongebroken bit hebben, een gebroken of zelfs dubbelgebroken trens kon mijn smid niet..... het moest ook ijzer zijn zonder een geribbelde kant, glad dus.

Mooi, dat komt goed uit. Ben ook opzoek naar een ongebroken bit. Dat ijzer moet ik dan nog even zien. Heb voor de zekerheid ook maar een advertentie gezet op Bokt gezocht, misschien heb ik geluk. Anders wordt het inderdaad de smid.

Dat eene bedrijf ga ik ook nog bellen.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 14:48

jee, heb je een foto van je paard? Haha!

Ik heb er een van 175 en die heeft 12,5 Bloos
De andere grote paarden (tot 180) die ik gereden heb hadden ook 12,5. Allemaal KWPN, behalve die ik nu heb( is een Duitser Knipoog ).

Ik heb nog wel een bit van 13,5 ooit in de aanbieding, maar heb hem nooit kunnen gebruiken. Zou dus ook niet weten waar je ze zou kunnen vinden.

Succes met zoeken, ik heb ze nog nooit zo groot gezien.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 17:42

Mijn KWPN is 1.78/1.79 en heeft 14,5 Haha!

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 18:31

Mijn KWPNer haalt de 1.65 niet eens volgens mij en haar bit van 14,5 cm past ook maar net aan hoor Knipoog Maar bij haar zitten hoge neusriemen mt full ook altijd op het eerste gaatje/laatste gaatje (zo los mogelijk in elk geval).
Volgens mij is 14,5 de grootste standaardmaat, af en toe zie je ze nog in 15,5, maar 16,5 ben ik nog nooit tegen gekomen. (Ik blij dat mijn merrie niet een nog breder hoofd heeft Tong uitsteken)

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 18:37

trisca schreef:
jee, heb je een foto van je paard? Haha!

Aanschouw: de breedbek-kikker.

Afbeelding

Afbeelding

Maar waarschijnlijk gaat het nog meevallen, ik heb een oud stoffen meetlint gebruikt waarschijnlijk is die niet betrouwbaar meer (uitgerekt), ga zondag meten met een ijzeren roldinges, dus met een beetje hoop gaat er nog een cm vanaf. En het huidige bitje zou wel een halve cm kleiner kunnen. En bitje van 15 cm moet wel te vinden zijn.

De neusriem van de Pagony Full was zo erg te klein dat het uiteinde met de gaatjes niet eens in de buurt van de gesp kwam. Dus de optie: "mocht-het-te-klein-zijn-dan-maak-ik-wel-gaatjes-bij, ging mooi niet door.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 21:56

zo'n breedbek-kikker wil ik ook wel hebben Haha!

mooi paard hoor, succes met het zoeken.

Het ziet er niet zo breed uit Ach gut

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 10:21

trisca schreef:

Het ziet er niet zo breed uit
Ach gut

Hij heeft echt zo'n pony hoofdje op de eerste foto. Hij lijkt kleiner doordat er niets is waarmee het in perspectief staat, als ik mijn hand ofzo erbij hou dan zie je pas hoe groot hij is....