eigen paarden bij elkaar zetten raar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jessica23

eigen paarden bij elkaar zetten raar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 17:07

Ik heb 2 paarden met mijn ene stond ik bij een ander paard in het land. Nu vond ik het makkelijker om mijn paarden bij elkaar te hebben in 1 land. Dit heb ik vorige week gedaan. Scheelt wat meer tijd maar 1 land poep ruimen en ben nu eigen baas wanneer ik ze binnen haal. Vinden jullie dit raar of zouden jullie dit ook doen. Volgens mij vind de eigenaar van het paard waar ik bij in het land stond niet zo leuk. Maar daarvoor stond dat andere paard ook gewoon alleen.

Jessica
Laatst bijgewerkt door Karin op 24-05-05 07:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

Seventje

Re: Is dit raar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 17:14

Nee ik vind het niet zo heel raar. Als de paarden gewoon met elkaar over weg kunnen waarom niet?

Ik zelf zou het ook makkelijker vinden. Ik heb een merrie en een ruin. De merrie staat in de meiden groep op het land en de ruin in de mannen groep op het land. Dus moet extra poep ruimen en 2 landjes afstruinen. Gelukkig helpt mijn moeder mee en de rest van de mensen waarvan de paarden zijn en in die groepen lopen.

jessica23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 17:15

Volgens mij is de eigenaar een beetje gepiekeert omdat nu haar paard weer alleen staat, maar dat is mijn probleem toch niet. Ben toch baas over mijn eigen paarden.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 17:16

nee waarom? het zijn jou paarden dan kan je toch doen wat je zelf het makkelijkste vind, en ja dat dat andere paard nu alleen staat jammer dan. dan moeten ze er een ander paard bij zetten

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 17:21

Tjah, ligt eraan wat de afspraak is. Als ik met iemand afgesproken heb dat de paarden bij elkaar staan, zou ik het ook niet leuk vinden als dat paard ineens weg zou gaan en mijn paard alleen komt te staan.

jessica23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 17:23

Het andere paard stond voor kort altijd alleen in een land maar wel naast zich paarden. Ze stonden nu zo'n half jaar bij elkaar. dat andere paard was ook niet echt een lieverdje. Oren in de nek en bijten.
Dat andere paard staat nu niet alleen. Links en rechts heeft hij paarden naast zich staan.

Jes

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 17:30

Tjah, dat vind ik dus wel 'alleen staan' Ze kunnen niet echt contact met elkaar hebben, niet goed kroelen of spelen.
Was het jouw weide of de hare? Of van geen van beiden?

jessica23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 17:56

Geen van beide. Staan op een pensionstal met zo'n 30 paarden. Maar mijn paard kwam ook niet aan haar rust toe werd steeds weg gejaagd bij het gras.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 18:01

Ik vind het niet raar dat je je eigen paarden bij elkaar wil hebben. Wel vind ik het vreemd dat je (wat ik nu uit je bericht lees) niet even de andere eigenaresse ingelicht hebt.
Ik zou zelf ook flink nijdig worden als mijn paard een maatje heeft en ineens alleen komt te staan. Misschien dat in overleg besproken had kunnen worden om ze samen te hebben tot zij een nieuw maatje had of dat de paarden met zijn 3en zouden kunnen staan.
Dus ik snap jouw gedachtengang wel maar die van de andere mevrouw kan ik ook wel begrijpen.

jessica23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 18:05

Ik heb haar wel gesproken en gezegd waarom ik mijn paard bij mijn andere paard heb gezet. Toen zij aankwam op die dag was ik er ook en heb ik uitgelegd dat ik het een stuk makkelijker vind om ze bij elkaar te hebben.
Ik had die van mij toen net bij elkaar om het uit te proberen toen zij aankwam. Toen heb ik gezegd waarom ik hem bij mijn andere paard wou.

Jes

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 18:17

Ok dat begreep ik niet uit je andere berichtjes. Dan is het natuurlijk vervelend voor haar maar vind wel dat je het netjes hebt opgelost. Ik probeer op stal ook rekening te houden met andere paarden maar die van mij gaat toch echt gewoon voor!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 19:35

En is er tussen al die 30 paarden niet een ander paard die bij dat paardje in kan??

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 19:37

Als k in jou schoenen stond; zou ik dat ook doen hoor!
Natuurlijk eerst overleggen en dan doen maar groot gelijk en zeker niet raar!

jessica23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 20:32

Paard heeft al een aantal keer (3 keer) met een ander paard gestaan maar dat ging ook niet zo goed. Hij maakt nogal vaak ruzie met de ander. Als je ze gaat ophalen om binenn te zetten valt hij de ander aan. En met buiten zetten gunt hij de ander geen gras waardoor het ander paard geen eten (gras krijgt). Door de dag heen is het ook niet zo'n lieverdje.

En ik heb het gezegt tegen de eigenaresse. Toen had ik hem al uit het land gehaald en bij mijn andere gezegt. Maar zodra ze aan kwam ben ik naar haar toe gegaan en het gezegt.

Zij kan het wel erg vinden dat haar paard alleen staat, maar als mijn paard steeds weggejaagd wordt en geen rust hebt in het land kies ik toch echt wel voor mijn eigen paardje. En voor mij is het een stuk makkelijker.

jessica