Nu had ik het daarover met een vriendin die ook rijdt/reed (weet niet meer wie het was
) En zij vond het maar een beetje onzin dat ik dan lessen wilde nemen. Haar grootste argument hiervoor was dus: Paardrijden verleer je niet.Ik ben heel benieuwd hoe jullie hierover denken!
Ik ben begonnen met paardrijden toen ik 10 was. Ik heb tot mijn 17e paardgereden (met twee/ drie keer een half jaar tussenstop) en toen ben ik gestopt omdat mijn manege ermee stopte en ik geen andere, gezellige manege kon vinden. Op mijn 20e ben ik weer begonnen en er is absoluut veel veranderd. Het is niet zo dat je de basis begrippen en handelingen vergeet, die onthoud je wel, maar je raakt het gevoel een beetje kwijt. Zo had ik tot mijn 17e echt lijm onder mijn kont. Toen ik op mijn 20e weer begon (en nu nog) lijkt die lijm wel veranderd in water! Mijn zit en houding waren na die drie jaar echt achteruit gegaan en nu; bijna 2 jaar later, rijdt ik pas weer ongeveer op het niveau dat ik op mijn 17e reed. Dat je les wil nemen vind ik absoluut niet onverstandig! Hopelijk lukt het je wel om een leuk bijrijdpaard te vinden, succes