K&K Sprenger bit: zit ie goed of fout??? Zie FOTO

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renaatje1981

K&K Sprenger bit: zit ie goed of fout??? Zie FOTO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 14:36

Ik weet nog dat toen ik mijn peperdure K&K Sprenger bit bij een ruitersportzaak kocht, dat ze me toen vertelden dat het pijltje aan de zijkant aan het bit naar voren of naar achteren toe moest wijzen. Nu heb ik laatst mijn hoofdstel voor een grondige poetsbeurt uit elkaar gehaald en weet ik niet meer hoe het ding hoort te zitten. M'n merrie kan het niet boeien, die vind alles best en loopt er niet lichter of zwaarder op, maar het lijkt me wel zo fijn als ik het bit juist in haar mondje heb zitten. Wie o wie weet of ie goed of fout zit??

Afbeelding

Tooske

Re: K&K Sprenger bit: zit ie goed of fout??? Zie FOTO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 15:05

Volgens mij zit ie goed hoor!..

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 15:11

Hij zit goed Ja ! En anders moet ik me diep schamen want bij mij zit ie ook zo Bloos Haha! .

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 15:43

Ik heb geen idee of het met die pijltjes te maken heeft, maar het is ook moeilijk te zien met die bitringen in.

Maar je weet toch zeker wel wanneer een bit goed of fout in je paards mond hangt Verward

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 15:44

Ik denk ook dat hij goed hangt !

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 15:47

TheSam schreef:
Ik heb geen idee of het met die pijltjes te maken heeft, maar het is ook moeilijk te zien met die bitringen in.

Maar je weet toch zeker wel wanneer een bit goed of fout in je paards mond hangt Verward

K&K Conrad Ultra heeft een gedraaid middenstuk en hoort op een bepaalde manier te zitten. Het pijltje hoort links, als ie rechts zit zit ie niet goed. Wijst het pijltje naar binnen, loopt je paard waarschijnlijk beter zonder bit Knipoog .