Wat is nu een fijn springzadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Margee

Wat is nu een fijn springzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 12:47

We zijn op zoek naar een prettig en sterk springzadel. Moet geschikt zijn voor een E-pony met redelijke schoft en een ruiter die ong 1.65/170 cm lang is en wordt.

We hebben nu een vzh Wintec zadel wat ook heel goed bevalt. Nauwelijks onderhoud en lekker licht. Echter, in springzadels zijn ze nooit tweedehands te koop, helaas, dus kijken we ook voor andere merken.

Wat is nu een goed kwaliteits zadel wat jarenlang meegaat en ook tweedehands waarde behoudt?

Sodera

Re: Wat is nu een fijn springzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 13:22

Stubben zadel!!!!!!!
Die zijn heel fijn, blijven in waarde heel mooi Knipoog en zijn gewoon goed...
Als je gewoon een bekender merk neemt, en het goed onderhoud heeft het tweedehands vaak nog wel een leuke waarde!
Wat wel zo is met Stubben is dat je er op moet passen, niet iedereen kan met Stubben rijden!!!!!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 13:49

Ik heb ook een Stubben (Siegfried) en ik vind hem super fijn! (en mooi Lachen )

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 14:29

ik heb een br joslansink special gehad, heerlijk zadel. Ik wilde eerst een stubben maar ben toen toch voor de br gegaan. Als ik ooit weer een springzadel koop word het weer een br

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 14:31

Maar wat is er nu fijn of niet fijn aan bovengenoemde zadels?
Heb je een betere grip met je knieen? (misschien verkeerd benaamd maar zelf spring ik al eeuwen niet meer)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 14:43

Dit springzadel, ontwikkeld naar concept van Jos Lansink, heeft een antislip schrumpflederen zitting en kniestukken. De zachte, diepe zit en de ingebouwde kniewrongen zorgen voor optimaal comfort.
De asymmetrische kniestukken zijn uitgerust met het airpush systeem wat een goede beenligging en aansluiting bevordert.
De singelstoten van dit zadel zijn versterkt met nylon, wat uitrekken en scheuren voorkomt.

Het zadel zit lekker zacht, de kniestukken zijn van een soort suede waardoor je steviger zit. vond het gewoon een heerlijk zadel Haha!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 14:47

Afbeelding

dit is m

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 14:48

Ik heb een stübben siegfried 2 k2 ( o.i.d) Ik vind het om mee te springen een heerlijk zadel. Het is heel vlak. Dat geeft meer bewegingsvrijheid. Ik kan niet echt vergelijken met andere merken omdat dit het enige merk model was dat op mijn pony pastte.

Maar om gewoon in te zitten vind ik het een ramp! Ik heb gisteren een rustige buitenrit gemaakt en voornamelijk gestapt. Auw! Het is net een plank en ik heb nu dus een behoorlijk schrale kont Clown

Bijkomend voordeel van stubben is dat het zijn waarde redelijk behoudt.

JudithC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 16:29

Ik vind mijn Ambassador springzadel heel erg fijn en ik heb laatst een keer op een Pessoa springzadel gezeten dat zat ook heeeeel lekker. Mijn zadel heeft een vrij breed zitvlak waardoor je heel stevig zit en niet een heel erg vlakke zit.
Die Pessoa waar ik op zat had een heel zacht zitvlak en goed aansluitende wrongen.

Ramsesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 17:37

pessoa zit inderdaad heel goed
Ik heb een tijdje op een orestier gereden en die zitten ook heel goed