Zoals sommige van jullie misschien weten heb ik afgelopen winter op last van de gemeente
mijn stal moeten verwijderen.Daar ik alleen 's-avonds kan rijden ivm werk heb ik besloten om Minne voor de winter op een pensionstalling te zetten. Maar.... ik wil hem natuurlijk heel graag zsm weer thuis hebben. Niet omdat ik het slecht heb op m'n pensionstal... integendeel zelfs, maar paardje aan huis is toch wel heel prettig vind ik zelf!!
Aangezien wij in een rivierengebied aan de buitenkant van de dijk wonen, mogen wij geen nieuwe bijgebouwen plaatsen. Het enige wat mogelijk is, is om de bestaande schuur te herbouwen en 10% uit te breiden (=maximale wat toelaatbaar is). Dit is eigenlijk geen optie want hoewel ik daar wel een stal in zou kunnen maken, kom ik toch een hoop ruimte tekort voor hooi/stro/voeropslag, zadelkamertje en om maar niet te spreken van alles wat nu al in de schuur staat (fietsen, werkbank, dekenrek, tuinstoelen + tafel, etc.).
Nu is het zo dat het enige wat wel mag is een carport neerzetten met twee wanden die dicht mogen zijn, van 20 vierkante meter oppervlakte en een hoogte van 2.70m.
Aangezien Minne toch het meeste in onze zandbak/paddock loopt, zitten we er aan te denken om een carport te plaatsen met daaronder een soort van "mobiele" box, dus vier losse stalwanden. Hij wordt dan zo geplaatst dat Minne uitloop heeft en dus vrij de paddock in kan struinen. Ik zit alleen dan wel met twee open wanden. In overleg met de buren aan de achterzijde van de carport komt daar dan van dat dikke doorzichtige kunststof (zie je ook weleens als tussengedeelte in een 2-paardstrailer) en aan de voorkant wil ik dan van dat groene tochtdoek wat je naar keuze omhoog of omlaag kunt doen (heeft een jaar of anderhalf jaar geleden een heel stuk over in de BIT gestaan).
Mijn vraag aan jullie is eigenlijk of jullie mij advies kunnen geven c.q. ervaringen met stalwanden van de diverse fabricanten, wat betreft materiaal, stevigheid, etc. Met name omdat Minne het nogal grappig vindt om midden in de nacht zijn ritmische gevoelens uit verveling uit te leven op zijn stalwanden
En geloof me ritmisch aangelegd is hij wel
}> Ik wil graag een stal van 3,5 x 3,5 maken en dan onderkant hout of kunststof en bovenkant tralies.Ook wil ik graag weten of er mensen zijn die dat groene tochtdoek gebruiken en wat voor ervaringen ze daar mee hebben.
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties ook namens Minne natuurlijk
Marijke

van dus 3,5 bij 3,5. De zijwanden zaten gewoon vast in de grond, of er werd een zijwand gemetseld. De achterzijde zat dicht met behulp van zeer stevige latten/balken, welke in de zijwanden waren vastgezet en hier werd iederekeer een stukje ruimte tussen gelaten. (zo'n 10 cm). Dit omdat het zo niet een dichte, maar een open wand is. Daar tegenaan zat aan de binnenzijde van dat doorzichtige kunstof wat je dus voor trailers gebruikt. Dit werd tussen de hoeken gespannen. Aan de voorzijde kwamen zogeheten halve deuren. Doordat de deuren open kunnen en de bovenzijde geheel open is, is dit ook een open wand. Ook werd er dan voor het bovenste open deel een soort doek gebruikt (of het hetzelfde doek is weet ik niet) welke 's avonds net als een doek bij de trailer werd vast gemaakt aan die deuren met elastieken. Wel moet je er dan op letten dat je nog wel genoeg ventilatie ruimtes overhoudt. 
Dan zou je alleen maar wat voor de voorkant hoeven te verzinnen. Daarnaast mag je zoveel carports neerzetten als je wilt mits er een ruimte van X meter tussen zit. Dus wat let je om een carport neer te zetten voor je paard en eentje voor opslag van je spullen?
) op straffe van 100 gulden boete per dag met een maximum van f 150.000,--