zomer exeem verholpen dmv deken???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

qt_shetties

zomer exeem verholpen dmv deken???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 18:49

ik vroeg me af, of de zomer exeem helemaal verdwijnd als je er zo'n speciale deken voor aanschaft, en moet je die bepaalde dagdelen oplaten? of heeft je paard die deken continu op? Op internet zie je wel eens dat mensen hun paard verkopen naar iemand aan de kust omdat hij zomer exeem heeft, maar als je zo'n deken op doet, kan hij dan ook naar iemand in heb " binnenland" verkocht worden???

capopjekop

Re: zomer exeem verholpen dmv deken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:52

Zomer exceem ontstaat door een soort mugjes. Bij het strand leven deze (vrijwel) niet. Als je bijv een boett deken hebt, kunnen de mugjes je paard niet prikken, waardoor ze dus ook geen allergiesche reactie krijgen. De deken moet dus op als de mugjes actief zijn. Dacht van 4 uur 's middags tot 11 uur 's avonds en na zonsopkomst. (correct me if i'm wrong)

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:01

Nou ik heb hier de deken constant op ... Heeft je paard geen last van! Ook al zeggen alle mensen ooohh wat sielugh, en heeft ie et niet te warm het arme beest? Niks van aantrekken Knipoog Mijn pony heeft het er niet te warm mee, hij rent ermee, bokt ermee, rolt ermee, .....

Het zorgt er niet voor dat het eczeem wegtrekt, dus als je na 3 jaar de deken niet opdoet de zomer heeft ie gewoon eczeem zoas altijd...

De dingen kosten nogal wat, maar ze zijn het geld zeker waard! Ja

eefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:06

wij hebben een paard met zomereczeem. Hij krijgt de boett deken op vanaf het moment dat de temperatuur overdag boven de 15°C gaat.
We leggen het deken 's ochtends op en pas 's avonds laat (wanneer hij op stal gaat) gaat het deken er weer af.
Zolang we dit doen, heeft hij inderdaad geen jeuk, en schuurt dus ook niet.

Een paar weken geleden gingen we een weekendje naar de zee met onze paarden. We hadden hem daar wat vroeger op stal gezet 's avonds, en hij is toen toch beginnen schuren. Dus ook je paard aan zee stallen geeft blijkbaar niet altijd een uitkomst...