bit voor jong paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

bit voor jong paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 17:39

Niet dat het voor mij al van toepassing is hoor (duurt nog minimaal 3 jaar Lachen), maar ik vroeg me gewoon af, welk bit zouden jullie gebruiken als eerste bit voor een jong paard? Een enkelgebroken trens of juist dubbelgebroken? En een watertrens of een bustrens? of wat anders natuurlijk Lachen

KiWiKo

Re: bit voor jong paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 17:40

een gewone water of bustrens Haha!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 17:42

kk dubbelgebroken...

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 17:43

Ik houd zowiezo niet van bitten die dubbel kunnen... dubbel of enkel gebroken, ze kunnen beiden verder dubbel geklapt dan dat de kaak breed is, waardoor ze dus een notenkraker effect op de onderkaak hebben.
Voor mijn paardje, wat nu bijna 2 weken onder zadel is heb ik vorig jaar al een Myler Comfort Snaffel met wide barrel aangeschaft. Kan niet dubbel en anatomisch gevormd, volgend mij een van de zachtste bitten die je krijgen kunt.
Mijn paardje bleek het daar helemaal mee eens... De twee/drie keer dat ze een dubbel gebroken trensje in kreeg was ze érg gevoellig, schrikkerig zelfs, op het bit. De Myler accepteerde ze direct en staat ze lekker op te kauwen, zonder overdreven te reageren als ik aan de teugel zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 17:44

Ik ben wel eens benieuwd naar jouw bit, Francis, heb je daar een plaatje van?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 17:53

Op de site van Myler
kun je bij 'mouthpieces' het onderstaande mondstuk vinden, de MB02

Afbeelding

en daar heb ik dan deze ringen aan (western-D's), maar dan zonder die kleine 'ogen' er in (dus 'without hooks')

Afbeelding

Lees ook eens de hoofdstukjes Features en Resistance, daar staat een heleboel over de werking van bitten uitgelegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 11:14

zijn er nog meer mensen met ideeen hierover? De meningen lopen blijkbaar nogal uiteen..