Hengst bij ruinen in de wei?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mmouse

Hengst bij ruinen in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 11:36

Ik vroeg me af of een hengst (niet zijnde dekhengst) bij ruinen op het land kan staan.

Jonge hengsten zie je nl wel bij elkaar in het land staan maar ik heb eigenlijk nog nooit oudere (va 4 jr) hengsten bij elkaar of tussen ruinen in het land zien staan.

Liselot

Re: Hengst bij ruinen in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:42

ik zie niet in waarom niet... als ze nog niet vaker bij elkaar hebben gestaan er wel even bij blijven om te kijken of alles goed gaat.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 12:18

1 hengst kan wel met ruinen op wei, als het om meerdere oudere hengsten zijn zou ik het niet doen om de hengsten op wei bij elkaar te zetten

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 13:06

Afbeelding

Appaloosa-dekhengst Incrediblue Too (vooraan, met de blanket) met twee jonge hengsten en een oudere ruin in de wei.

Kan dus wel, maar hangt ook wel van de hengst af denk ik. Inderdaad, wat Piggeljay zegt, niet meerdere oudere hengsten, dat wordt ruzie maken...

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 13:25

Bij ons staat er ook een hengst in onze volwassenen ruinengroep. Geen probleem, je merkt het verschil tussen de paarden niet eens (behalve als er een bevallige merrie langs het draad loopt, dan gaat meneer wel showen).

Zoals bij het houden in een kudde van alle paarden, is het wel van belang dat de hengst in kwestie sociaal is en gewend is om met andere paarden te lopen.

Ik ken ook mensen die hun volwassen dekhengsten (IJslanders) samen zetten, maar die doen dat alleen in de winter als de merries niet interessant zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 13:57

Mijn shetlander hensgt van 1 staat met mijn andere ruinen en een merrie in de wei Het gaat goed hoor! Hij is dikke maatjes met de merrie, mar jammer voor hem want hij blijft tovh echt geen hengst Haha!
Maar volgens mij geeft het verder geen problemen, als er maar niet nog een hengst staat

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 05:44

Bedankt voor de info!