Wat vragen voor biijrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Wat vragen voor biijrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 10:36

Ik ga volgende wek met mijn paard verhuizen. Naar een super luxe stal.
Binnenbak van 22x100 Buitenbak 20x60 stapmolen veel weidegang. iets mindere buitenrijmogelijkheden. Solariums spuitplaatsen met warm en koud water. Oefen parcoursen enz
Er hoeft ook niet uitgemest en gevoerd te worden. Dus puur alleen rijden, longeren, tutten poetsen enz.

Er mag veel met het paard. Dressuur springen buitenrijden lessen enz. Alleen geen wedstrjden. Hij heeft ook nog geen wedstrijdervaring. Hij loop B/L nivo. Hij kan ook erg goed springen. Maar ik durf niet zo hoog. Hij vind het ook erg leuk. Zal leuk zijn als de gene die hem bij komt rijden ook afentoe een sprongentje wil maken.
`
Het is een erg braaf paard onder het zadel. Alleen wat lastiger in stal en onder het poetsen.

Ik zoek iemand voor 2 dagen in de week. Wat is dan een nette prijs? Ik zat zelf aan 50 euro te denken. Maar ik denk dat dat wat te veel is.

Als jullie misschien iemand weten in de buurt van Roosendaal wil ik het ook graag horen.

lovelyhorses

Re: Wat vragen voor biijrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 10:42

Hoe duur is het stal geld. Hoe gaat het als jij bijvoorbeeld op vakantie gaat enzo?
Moet ze les hebben/nemen??

Als ik hier antwoord op heb kan ik pas zeggen hoeveel geld redelijk is.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 10:49

50 euro vindt ik wel een nette prijs hoor!!

Hier ligt het vaak in de buurt van 70/100 voor 2/3 dagen.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 10:52

ik vind het ook een erg nette prijs, als je uitgaat van 7,50 of 10 euro per keer dat ze mogen rijden, dat is bij 2 keer in de week, ongeveer 50 euro, nou maakt daar inderdaad iets van 70 euro van en je hebt een goeie prijs, daar kun je geen eigen paard van kopen en al zeker niet stallen, vergeet niet dat bijrijders vaak alleen de lusten en niet de lasten hebben, dus ik vind zelf tussen de 50 en de 70 euro voor 2 dagen in de week echt niet veel,

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 10:54

cavaletti schreef:
ik vind het ook een erg nette prijs, als je uitgaat van 7,50 of 10 euro per keer dat ze mogen rijden, dat is bij 2 keer in de week, ongeveer 50 euro, nou maakt daar inderdaad iets van 70 euro van en je hebt een goeie prijs, daar kun je geen eigen paard van kopen en al zeker niet stallen, vergeet niet dat bijrijders vaak alleen de lusten en niet de lasten hebben, dus ik vind zelf tussen de 50 en de 70 euro voor 2 dagen in de week echt niet veel,

oh sorry, weer te snel getypt, in de zin van dat is per week ongeveer 50 euro moet zijn ongeveer 80 euro,
pff moet dat snelle typen en niet controleren toch eens afleren

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 10:55

Ik ga 265 euro per maand betalen. Maar dan heb ik ook echt alle luxe.
Heb een verwend paard (ik zelf ook wel een beetje Bloos )
Als ik op vakantie ben of ziek ben mag de bijrijdster natuutlijk gaan als ze kan. Op dagen dat ze niet kan kan ik wat regelen met de stal.
Hij komt daar ook bijna dagelijks buiten.

Lessen hoeft niet maar mag natuurlijk wel.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 12:17

Ik denk dat je daar best 80 euro voor kan vragen hoor.
Er hoeft verder niets geklust te worden (uitmesten en zo), en de bijrijder kan gebruik maken van een hoop faciliteiten.
Daar mag best wat tegenover staan.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 12:28

Mischien is het een beetje raar..maar JIJ zoekt iemand om je paard bij te rijden, omdat jij te weinig tijd hebt, of wat dan ook. Als je geen bijrijder hebt, houdt dan in dat je paard onvoldoende beweging krijgt? Ik vind het om een dergelijke reden raar om iemand geld te vragen, om jou uit de brand te helpen.
Zelf rijdt ik ook een paard van anderen. Het enige wat ik betaal is de helft van de hoefsmid en de lessen. Ze zeggen zelf dat ze de paarden moeilijk zouden kunnen verzorgen, als ik niet mee hielp. Tuurlijk heb ik veel plezier aan het paardje dat ik rijdt (ander is ingespannen), maar ik zou geen problemen hebben als ik daar niet kon rijden. Zij wel. Snap je wat ik bedoel?
Het kan ook zijn dat je je paardje min of meer wilt 'verhuren' om de kosten te drukken? In dat geval zou ik eens met de persoon overleggen hoeveel uur hij/zij denkt te gaan rijden, kijken wat dat op de manege zou kosten, en daar de helft van. Of zo iets.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 12:33

cavaletti schreef:
cavaletti schreef:
vergeet niet dat bijrijders vaak alleen de lusten en niet de lasten hebben, dus ik vind zelf tussen de 50 en de 70 euro voor 2 dagen in de week echt niet veel,

Ik heb persoonlijk wel degelijk ook de lasten. Maar is het niet ook een last om met slecht weer naar het paard van een ander te gaan? Of als je je niet goed voelt? Of eigenlijk geen tijd hebt? Knipoog

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 12:53

Citaat:
Ik heb persoonlijk wel degelijk ook de lasten. Maar is het niet ook een last om met slecht weer naar het paard van een ander te gaan? Of als je je niet goed voelt? Of eigenlijk geen tijd hebt? Knipoog

Ik heb zelf een bijrijder voor een pony die aan huis staat.
Ik vraag daar ook geen vergoeding voor, omdat ik nauwelijks faciliteiten heb en wil dat ze hem uitmest.
Maar als het paard op een mooie luxe stal staat met binnenbak mag je daar best wat voor betalen vind ik. Van slecht weer heb je dan geen last.
En als je je niet lekker voelt en je belt je manegeles af moet je die vaak ook gewoon betalen.
Of je er wel of geen tijd voor hebt moet je inschatten voor je er aan begint, komt het een keer niet uit dan is er vaak wel wat te regelen met een keer een dagje schuiven. (Bij mij wel tenminste)
Dus inderdaad heb je als bijrijder op zo'n luxe stal meer de lusten dan de lasten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 12:56

verhuur mijn pony voor 45 per maand, mag ze alles mee en iedere dag

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 14:22

Een bijrijder neem je toch alleen als jezelf geen tijd hebt? Dan helpt zij jou, en ik persoonlijk vind niet dat je daar iets voor mag vragen.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:16

@ Tulandro: Soms kan je goede redenen hebben om toch een vergoeding te vragen. Dat heb ik ook. Mijn bjrijdster gaat weliswaar maar een heel minimaal bedrag betalen, maar dan heb ik wel een stukje zekerheid. Zij gaat 10 euro per maand betalen, voor 2 dagen per week doen wat ze wil. Buitenrijden mag ook als ze elkaar wat beter kennen. Uitmesten moet 's winters wel, en wat voer geven als ze weg gaat. Heb verder niet zo'n luxe stal (alleen buitenbak). Ze hoeft geen les te nemen, mag wel. Wedstrijden rijden etc mag te zijner tijd ook wel.

Ik zou in dit geval niet al te veel vragen, zodat er ruimte overblijft voor de bijrijdster om eventueel les te nemen. Gezien de luxe stal, en hert feit dat ze verder niets hoeft te doen, denk ik inderdaad dat 50 euro wel redelijk is.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 15:44

Ik neem een bijrijdster om dat ik het zelf erg leuk vind om mijn paard te delen met een andere persoon. Ik heb zelf genoeg tijd. En mocht ik niet kunnen staat hij op het weiland of in de molen. Beweging krijgt hij genoeg. Maar vind het gewoon leuk om mijn paard te delen. En geeft mij ook een beter gevoel dat er nog iemand anders lekke rmet mijn paard bezig is.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:47

Inderdaad, dat vind ik ook belangrijk.
Maar waarom wil je dan een bijdrage vragen?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 15:51

Omdat er wel op mijn paard gereden word. En mijn spullen gaat gebruiken. En nog eens alle luxe heeft. Op meen manege betaal je hier in de omgeving ook 10 euro per x dat je rijdt. Denk dat het leuk is voor iemand die zelf geen paard kan houden kwa tijd en geld. Maar wel meer wil leren. Ik denk namelijk dat je heel veel kunt leren van een paard wat je vaak rijdt en waar je niet mee achter elkaar aan hobbeld en op de stem van de instructrice reageert.

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:55

Ik vind het ook logisch dat de bijrijder een vergoeding betaalt. Helemaal omdat ze alleen maar hoeft te rijden. Normaal zou je kunnen zeggen dat de bijrijder mag rijden in ruil voor uitmesten enzo, maar dat hoeft bij jou niet. 50 euro is een net bedrag.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 16:33

Iedereen denkt daar anders over. Mijn paartd gaat volgende week naar deze stal verhuizen. En heb dan echt alle luxe die je kan bedenken. Het is echt puur poetsen en rijden. Er mag gesprongen enz worden.
Denk dat ik dan wel een vergoeding kan vragen tussen de 30 en de 50 euro.

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:03

Ik heb ook iemand me helpt met Amon, ik vraag daar geen vergoeding voor, want zij komt me ook uit de brand helpen als ik ziek ben, op vakantie ben of wat voor reden dan ook. In prinicipe ga ik elke dag naar Amon toe, en regelmatig gaan we dan ook samen met hem aan het werk. Ik vindt dat soort dagen heel gezellig, ik weet dat ik op haar kan bouwen, dat ze dezelfde visie en aanpak heeft die ik ook nastreef.
Maar omdat het geen voor wat hoort wat situatie is komt er van haar kant spontaan ook dingen, zo heeft ze laatst weer twee nieuwe touwhalsters voor Amon geknoopt.
Ik heb vroeger ook altijd bijrijpaarden gehad, hoefde daar nooit wat voor te betalen, maar was er dan ook altijd, poetste, meste uit, het tuig vette ik in, kortom achteraf bezien was ik werkelijk een manusje van alles, en was dankbaar als ik af en toe mocht rijden. Dat principe heb ik nu ook doorgevoerd in omgekeerde versie nu ik zelf een paard heb, alleen diegene hoeft niet te mesten dus dat is wel een luxe Haha!

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:06

felicity schreef:
Omdat er wel op mijn paard gereden word. En mijn spullen gaat gebruiken. En nog eens alle luxe heeft. Op meen manege betaal je hier in de omgeving ook 10 euro per x dat je rijdt. Denk dat het leuk is voor iemand die zelf geen paard kan houden kwa tijd en geld. Maar wel meer wil leren. Ik denk namelijk dat je heel veel kunt leren van een paard wat je vaak rijdt en waar je niet mee achter elkaar aan hobbeld en op de stem van de instructrice reageert.

In dat geval zou ik de bijdrage iets lager doen dan 50 euro. Aangezien je het niet doet omdat je geld nodig hebt ofzo.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 18:20

Nee ik heb het niet echt nodig. Maar vind het leuk om van dat bedragje spulletjes te kopen. Zoals dekjes enzo. Er een soort spaarpotje van te maken.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:28

Ja inderdaad, dat doe ik ook. Maar het gaat mij puur om de zekerheid, niet om het geld. Vandaar dat ik zo'n laag bedrag vraag.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:30

Ik rij momenteel 2 paarden voor andere mensen....Maar ik hoef ze niks te betalen...Ik heb nog nooit hoeven betalen voor de paarden die ik heb bijgereden en dat zijn er toch redelijk veel...

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:38

Momenteel heb ik even 2 bijrijdsters Bloos Omdat ik zel fulltime werk en naar school ga vind ik het gewoon lekker om een paar dagen niet te hoeven rijden.
Zij hoeven mij dus ook niet te betalen omdat ze mij helpen.
1 Bijrijdster rijdt Chinouc al 2 jaar en is er altijd voor mijn en Chinouc geweest en is ook gewoon doorgegaan met verzorgen toen ze een hele tijd niet kon rijden. Dat was/is mij veel waard .
Iemand die niet zelfzuchtig is.
De andere bijrijder rijdt zelf erg goed en ik merk dat ze echt iets toevoegt aan Chinouc. Bovendien koopt ze regelmatig dingetjes voor Chinouc.
Kortom..ik heb echt waanzinnig veel geluk met beide bijrijdster en ik zou dus echt nooit een bijdrage aan ze vragen.

Overgens begrijp ik wel dat er van sommige eigenaren een bijdrage gevraagd wordt. Nadeel vind ik alleen dat het dan 'zakelijk' wordt.

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:50

Je kan toch wel meer vragen dan 50,- hoor..70,- ofzo, maarja moet je zelf weten.
Wel duur zeg, ik had ook ong. zoiets, 2 binnenbakken, bossen eromheen, 1 buitenbak, weides enz, kantine..
Voor 175,- Knipoog