Ik denk dat ze dat niet bedoeld. Het is meestal gewoon toeval of een bekende naam bij een stamboek. Maar dan kun je soms ook op je tenen getrapt worden, als je dus niet weet over welk ras je het hebt. Ik heb een trekpaard en een kwpn (beiden met papier) Maar wat als ik 1 van mijn merries zou laten dekken en er niet bij gezegd heb welke van de 2 en ik zeg= Voorbeeldje: Als ik had gezegd mijn paard is gedekt door Ferro (ken die naam in beiden stamboeken), dan zegt iedereen meteen gaaaaaaaaaaf! Maar laat het dan mijn trekpaardmerrie zijn en niet mijn kwpn....dan zie je ze al kijken! Wie zegt dat Ferro dan ook de Ferro is die ze denken.....er zijn ook trekpaardhengsten die Ferro heten! Ik ken er eentje die zo heet (niet goedgekeurd, maar goed is het een voorbeeld....). Ze wil dus weten hoe je aan de naam van een paard kunt zien of het wel van het ras is wat je denkt dat ze bedoelen! Een kennis van mij heeft ook een Ulft staan, dan zou ik aan kwpn denken................helaas het is een trekpaardruin! Of bedoel je het niet zo?