op maat gemaakt zadel, ervaring service levertijd etc?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

op maat gemaakt zadel, ervaring service levertijd etc?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 22:22

wat zijn jullie ervaringen met zadels die compleet op maat gemaakt zijn.
Hoe was de service?
Waren er veel extra kosten? zoja waar zaten die in
Hoe lang was de levertijd?
Met welke zadelmakers hebben jullie goede of juist slechte ervaringen?
Wat heeft jullie voorkeur...zadelmaker aan huis/ stal laten komen of met paard naar de zadelmaker toe?

En natuurlijk alle extra aanvullingen, opmerkingen, aanwijzingen, tips etc die jullie hebben.

Ik heb al uitgebreid gesnuffeld in de zoekfunctie (voor zover die werkt Knipoog) en de FAQ.

An_J

Re: op maat gemaakt zadel, ervaring service levertijd etc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 08:46

Ik heb super ervaringen met Hulsebos. Weet dat niet iedereen tevreden met hem is en heb dat destijds ook voorgelegd. Vooral de service bleek vaak een hekel punt. Hij vertelde toen dat hij destijds de fout had begaan niet genoeg zijn personeel te controleren en zich te bemoeien met het bedrijf. Jan heeft een jaar geleden een zadel gemaakt voor mijn merrie. Die had in 2,5 jaar tijd al een Stubben en een KN versleten (beide nieuw). Na twee maanden was het zadel klaar en kwamen ze het afleveren. Zat perfect. Ik heb het ingereden en kreeg na een tijdje een ongelukje te paard, waarbij mijn zadel werd beschadigd. Het zweetblad was losgekomen (gezien de klap geheel logisch en maar goed ook als het zadel niet een deel opgevangen had, was waarschijnlijk mijn knie verbrijzeld geweest). Hulsebos gebeld en ze zijn zsm gekomen (1 week ofzo). Hij wist niet wat ie zag en had niet de benodigdheden bij zich om het te repareren. Dus zadel mee naar de werkplaats en 4 weken later (had zelf aangegeven geen haast te hebben, kon toch niet rijden) is Jan hem zelf weer komen brengen (moest toch in de buurt zijn). Zadel zit weer perfect en je ziet er niets van! Totaal was ik voor de reparatie 95 euro kwijt.
Voor mij perfecte service dus. Ik heb maar van 1 ding spijt... dat ik niet gelijk Hulsebos heb laten komen ipv eerst een Stubben en een KN erop te leggen.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 08:48

Voor mijn paard is het zadel een beetje op maat gemaakt(boom is wijder gemaakt) de zadel's werden aan huis gepast, paste dus niet, toen hebben ze wat zadels met bredere boom en kamer besteld, en een kieffer wien wijder gemaakt. Heb er gisteren mee gereden, en heb toch voor de kieffer gekozen(vond het fijner zitten, er was ook nog een Knight Rider die had wat kniewrong dus leek t net of me paard breder was...) kwamen voor mij geen extra kosten bij. heb t gekocht bij Kevenaar in Arnhem. een kennis wilde haar zadel op maat laten maken(lag niet goed op een ander paard) dat koste iets van 150euro.....

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 12:44

was dat 150 euro extra op de normale prijs?

Hulsebosch had ik idd wisselende verhalen over gehoord.

Meer mensen ervaringen met een op maat gemaakt zadel?

passepartout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:45

Heb ook een Hulsebos op maat laten maken. Na ong. 3 maanden werd het zadel gebracht. Toen het zadel gepast werd op de paardenrug heb ik al meteen aangegeven, zelfs 3 keer en met klem dat het zadel niet naar wens was, het lag achterover ipv recht op het paard. Volgens de medewerker moest het eerst maar inrijden worden en verdere discussie was niet mogelijk. Manlief had inmiddels al het volle bedrag ( meer dan 1700 euro betaald). Heb de dag er na een fax gestuurd waarin stond dat het aangepast moest worden en anders hadden ze een probleem.
Werd meteen savonds terug gebeld en moet eerlijk zeggen ze hebben de fout prima hersteld. Er was een andere medewerker gekomen om het zadel op te halen en deze zag gelukkig in het eerste oogopslag dat het zadel alles behalve goed lag.
Het zadel ligt nu geweldig en ben er ook erg blij mee en wat nog belangrijker is het ligt op alle paarden even goed.