. Ik zit hier al jaren op te wachten want voor onze paarden is het om verschillende redenen veel beter dat ze overdag een aantal uren op de wei komen, en die hebben we nu niet. Ze moeten het nu doen met een zandpaddock. Ik ben natuurlijk dus heeeeel erg blij. Maar nu een vraagje. We zijn nog in onderhandeling met de makelaar over de prijs van de grond. Nou heb ik geen idee wat grond moet opbrengen op het moment. Wie weet hier iets van? Het is nu landbouwgrond (heeft mais op gestaan) en het word verkocht omdat de hele boerderij word verkocht, maar dit perceel ligt apart, dus vandaar dat we een goede kans maken. We wonen in het oosten van Brabant. Laat maar eens weten wat een redelijke prijs is om mee te onderhandelen!
) onderlaatst een perceel van de hand is gegaan voor 5,75 euro per m2.
) voor minder van de hand gegaan, maar goede land/tuinbouwgrond gaat voor een hoger bedrag weg.
maar in de om geving van utrecht vroegen ze geloof ik per vierkante meter 100 euro. maar voor een hectare is dat dus uit eindelijk best veel. voor een goed stuk grond kom je niet onder een ton uit. 
Ik vind het vooral een goede investering als mijn paardjes lekker de hele dag in de wei kunnen i.p.v. zoals nu in een zandpaddock. Ik heb een paard met een medisch verleden die het nu heel goed doet, maar nog beter af zou zijn op de wei. Ik heb een oude pony van 29 dus dat is duidelijk waarom die op de wei moet, ik heb een bijna 3 jarige KWPN merrie die moeilijke achterbenen heeft en dat gaat nu al steeds veel en veel beter maar op een vlakke ondergrond (= wei) is het nog veel beter , en ga zo maar door. Deze prijs leek mij heel redelijk en dat kunnen we gelukkig ook betalen (iets meer ook nog wel, maar niet verder vertellen hoor, straks leest de makelaar mee...