Overschrijven?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Overschrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 17:20

Ik heb een paardje gekocht waarbij een KWPN-papier zit... het zogenaamde B-register (vanwege arabische vader). Is het aan te raden dit over te laten schrijven naar mijn naam, en waarom?
Ik las op de site dat je dan lid moet worden van het stamboek voor 75 Euro per jaar, is dit het wel waard eigenlijk?

Black_White

Re: Overschrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:23

Ik heb 3 stamboekpony's waarvan er geen een op onze naam staat in de papieren. m'n moeder von het over dreven duur als je ziet wat je dr aan hebt. je krijgt een tijdschrift, en niet meer . Ja nog iets voor de fok ofzo, maar die van ons zijn ruin.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 18:24

Black_White schreef:
Ik heb 3 stamboekpony's waarvan er geen een op onze naam staat in de papieren. m'n moeder von het over dreven duur als je ziet wat je dr aan hebt. je krijgt een tijdschrift, en niet meer . Ja nog iets voor de fok ofzo, maar die van ons zijn ruin.

Die van mij is binnenkort ook ruin Haha!

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 19:19

Maar is het niet zo dat als de eigenaar heibel gaat maken en haar paard terugwil (wat voor een reden dan ook) dat je dan eigenlijk niks te zeggen heb, omdat hij niet op jouw naam staat? Of als hij gestolen wordt..... of zowiets.

Weet niet of het een beetje domme reactie is Bloos , maar zoiets staat me ergens bij Bloos

Ben eigenlijk ook wel benieuwd Haha!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 19:23

Waarom bel je het kwpn niet even.
Gewoon vragen wat je het beste kan doen.
Een eventueel aan de vorige eigenaar een "bon" vragen voor het verkopen van het paard.
Kan die nooit zeggen dat hij van hem is.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 19:44

als iemand dit weet wil ik het ook wel graag weten Haha!

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 20:46

Ik heb mijn pony wel overgeschreven op mijn naam toen ik hem kocht, maar dit omdat ik mee doe met hem aan keuringen en dan moet het dus ja.. Lachen Ik persoonlijk zou het wel doen.

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:53

Ik zat laatst ook met deze vraag en heb het KWPN gebeld. De mevrouw die ik aan de lijn kreeg vertelde dat het papier niet geldt als eigendomsbewijs (ook het paspoort is trouwens geen bewijs van eigendom, alleen koopovk, bewijs van betaling e.d.). Dus als je verder niets met het KWPN wil en je alleen een jaar lid wordt om het papier op naam te laten zetten is het zonde van je geld.

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 14:53

wendytjeG schreef:
Ik las op de site dat je dan lid moet worden van het stamboek voor 75 Euro per jaar, is dit het wel waard eigenlijk?

Heb je zo'n papier van de DA gekregen? Ik kreeg na het goedkeuren van mijn paard van de DA gewoon een papier mee van het KWPN voor verandering van eigenaar. Daar stond ook op dat je niet lid HOEFDE te worden, je mag hem/haar ook gewoon laten overschrijven.
Anders zou ik alles gewoon op een briefje invullen, opsturen met je paspoort en met een weekje ofzo heb je hem weer terug.

En anders bel of mail je ze even...

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:05

Als je lid bent van de KNHs kun je hem ook gewoon over laten schrijven... je moet ERGENS lid van zijn Tong uitsteken!
Ik ben lid van de KNHS maar niet van t KWPN en heb mijn merrie gewoon over laten schrijven!

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:52

Citaat:
Ik ben lid van de KNHS maar niet van t KWPN en heb mijn merrie gewoon over laten schrijven!

Heb jij het niet over het paspoort? Paspoort kun je idd bij het KNHS laten overschrijven, maar het stamboekpapier kan alleen bij het KWPN.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:21

Ik heb mijn paspoort en stamboekbewijs opgestuurd naar het KWPN, met zo'n overschrijfbrief ding erbij, en ik heb er stempels van het KWPN inzitten!!!!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:43

Als je bij het kwpn je paard op jouw naam (bij hun) over wilt laten schrijven MOET je lid worden. Het is ONMOGELIJK om het paard op jouw naam te laten zetten in hun bestand zonder lid te worden. Het eerste jaar zul je dus lid moeten worden. Je betaalt eenmalig €5 entree en die €75 p/j. Je krijgt om de 2 weken het blad in de strengen. Dat krijg je ervoor terug. De vraag is vind JIJ dat het waard. Vind je het leuk om over de (kwpn) sport en hengsten/merries te lezen?

Je kan vóor 1 december voor het volgend jaar schriftelijk afzeggen. Ook als je halverwege het jaar lid wordt, zul je voor het hele jaar moeten betalen. Dus het blijft €75, of je nu in jan, maart of aug lid wordt.

edit: extra info + typfouten
Laatst bijgewerkt door Sammie op 22-05-05 16:58, in het totaal 3 keer bewerkt

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:52

Dan weet ik niet wat voor papier ik van het KWPN had... Want daar was ook de mogelijkheid om NIET lid te worden en alleen het paard over te laten schrijven.
Zal eens kijken of mijn vriendin haar papier al heeft verstuurd of dat ze hem nog heeft.

(of ik ben gewoon heel erg scheel geweest en mijn hoofd heeft er een optie op het papier bij verzonnen)

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 06:59

Ik kan bij het stambioek waar mijn pony staat ingeschreven (Welsh Pony En Cob Vereniging) Hem ookgewoon laten overschrijven zonder dat ik lid van het stamboek moet zijn, alleen zijn de kosten van het overschrijven iets duurder. Kun je dat niet doen bij het KWPN dan?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 08:21

sweet_angel schreef:
Ik kan bij het stambioek waar mijn pony staat ingeschreven (Welsh Pony En Cob Vereniging) Hem ookgewoon laten overschrijven zonder dat ik lid van het stamboek moet zijn, alleen zijn de kosten van het overschrijven iets duurder. Kun je dat niet doen bij het KWPN dan?

Nee, staat duidelijk op hun site Huilen

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 13:26

Misschein heeft het er ook mee te maken of je n VB paard of n SB paard hebt ofzo??
Mijn paard staat nl compleet op mijn naam, zowel paspoort als stamboekpapier, en ik ben GEEN lid van het KWPN!! Dat weet ik zeker Knipoog!!!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 19:38

VB of stb maakt niks uit! Je moet lid worden om het paard op jouw naam te laten zetten. Na een jaar kun je lid af worden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 19:49

Sammie schreef:
VB of stb maakt niks uit! Je moet lid worden om het paard op jouw naam te laten zetten. Na een jaar kun je lid af worden.

En zo wordt het dus een duur geintje. Makkelijke manier voor ze om veel leden te krijgen Clown

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 20:00

Ja, maar anders kost het hun veel werk met allerlei papieren overschrijven voor nop. Dus ik vind het eigenlijk wel logisch. Het enige wat ik raar vind is dat je voor een heel jaar betaal, maakt niet uit wanneer je lid wordt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 20:08

Sammie schreef:
Ja, maar anders kost het hun veel werk met allerlei papieren overschrijven voor nop. Dus ik vind het eigenlijk wel logisch. Het enige wat ik raar vind is dat je voor een heel jaar betaal, maakt niet uit wanneer je lid wordt.

Tsja, dat vind ik al een stuk normaler, dat hoor je vaker.

Maar ze zouden toch gewoon 20 euro kunnen rekenen voor het overschrijven van de papieren? Meer kan het ze haast niet kosten hoor Bloos

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 20:09

Nog minder zelfs denk ik, maar zo zullen ze weinig leden krijgen. En dat kost ook geld (zeker op langer termijn)

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 20:18

sweet_angel schreef:

Is dat nieuw dan bij het WPCV ?? En zo ja sinds wanneer ?
Ik weet niet beter of je moet gewoon lid zijn om een pony over te kunnen schrijven op naam.