Utrechtse stang in plaats van Liverpool?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KayC

Utrechtse stang in plaats van Liverpool?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 16:21

Ik rijd sinds een tijdje een Fjord, die behoorlijk sterk is en ik kan hem dus niet houden op een gewoon bitje. Ik heb met hem de mogelijkheid niet om in de bak te rijden, dus ik rijd altijd buiten en zoek soms eens een weiland op om wat meer figuren enzovoorts te rijden.
Ik ben van het begin af aan gewend hem met een liverpool te rijden. Dit heeft de eigenaar mij aangeraden na de eerste keer dat ik hem reed. Hier het verslag daarvan, als je dat hebt gelezen begrijp je waarschijnlijk goed waarom ik hem met Liverpool reed.

viewtopic.php?p=5864294&highlight=#5864294

Gisteravond ben ik weer gaan rijden, dit keer met een normaal bit, de eigenaar dacht dat dat wel kon, maar die had ons nooit zien rijden dus ik vraag me af hoe..
In het begin ging het goed, hij luisterde niet snel naar het bit, maar veel ophoudingen geven, diep zitten en de hele tijd hoooo, dan stopte ie wel. Tot we weer naar huis gingen, toen hield ik hem niet meer en heb ik hem de hele tijd de bocht om moeten trekken om hem af te remmen.

Nu is mijn vraag dus, kan ik nu een Utrechtse stang gebruiken? Ik heb het idee dat die minder scherp is als een Liverpool stang.
Begrijp me niet verkeerd ik gebruik niet zo'n bit om hem op de rem te scheuren, hij is gewoon geen normaal bit meer gewend en met een ander bit kan ik hem met één ophouding terugkrijgen en hoef ik niet een half uur in z'n mond te scheuren tot ie stopt, om het even grof te zeggen Knipoog

koetjeboe

Re: Utrechtse stang in plaats van Liverpool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 16:26

Ik zou beginnen met een ongebroken bus trens of een ongebroken watertrens.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 16:35

kimmy1985 schreef:
Ik zou beginnen met een ongebroken bus trens of een ongebroken watertrens.

OK ik zal het proberen Ja Bedankt OK dan!

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:32

uuh volgens mij staan stangen juist bekend om een minder scherpe inwerking, dan enkelgebroken bitten.

bij jouw liverpool zit er neem ik aan ook nog is een kinketting aan ofniet?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 19:33

Ja aan een stang zit een kinketting.

Het heeft geen nut om een Utrechtse stang te nemen. Hij werkt niet anders in, het ligt alleen aan jouw hand. Kijk, je hebt een verschil tussen ongebroken, gebroken en dubbelgebroken. Maar niet tussen blauw, groen en geel.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 19:55

een ongebroken bustrens zou ik niet doen. dan heb je de hefboom niet meer.
het verschil tussen een bokkenbit en een liverpoolstang is minimaal.