Nou hij is al 2 keer bevangen geweest, waar ik helemaal niks van wist, dus daar kon ik verder ook niks aan doen!
De vorige keer was hij bevangen, dat zei mijn smid, maar hij vertoonde verder geen enkel verschijnsel daarvan, dus ik heb hem meer beweging gegeven, en hij stond, omdat mijn jaarling toen nog op veulenbrok stond, op 1 handje brok per dag, omdat ik niet wist dat hij dat niet mocht hebben.
Ik wist dus niet dat hij dat ooit had gehad, dus dat ik er rekning mee moest gaan houden.
Ik heb gelijk een greenguardmasker aangeschaft voo rhem, maar de wei was aan het einde van het seizoen al kaal, toen ik mijn shetje kreeg, maar toch heb ik hem omgedaan.
Ook heb ik homeopatische druppels gekocht bij de paardenwinkel, en toen was het eigenlijk weg.
Hij krijgt nu 1 handje basisbrok per dag, ik vergeet te zeggen dat ze op stal eerst sportbrok gaven, dat ik hem daarom maar op de veulenbrok had gezet, ik weet dat het niet goed is, ben daar ook gelijk mee gestopt.
Verder krijgt hij alleen wortels bij in de paddock 's nachts, waar ze samen vanaf 19.00 tot en met 7.00 uur in staan, dan kunnen ze zoeken.
Daarnaast ging hij elke dag in de bak los, en ging lekker rennen.
Ook ging ik vaak met hem wandelen, op de stenen, omdat zijn hoefjes heeeeeel erg hard groeide.
Heel af en toe kreeg hij wat slobber, voor de afwisseling, misschien 1 keer per 3 weken of zo, maar had nooit ergens last van.
Ik ben heel erg bezig geweest op te bouwen met gras, veel aan de hand gewandeld, eerst een tijd 5 minuten grazen, zo opgebouwd tot ongeveer 20 minuten.
Ze gaan volgende week pas de wei op, dus daar kan het niet van zijn.
Ik ga het gras echt heeeeeel erg kort maken, en anders moet hij maar wachten, tot de andere het kaalgemaakt hebben.
Hij staat dan met een fries die ook bevangen is geweest, dus er word goed opgelet.
Ook krijgt hij dan weer gelijk zijn masker op!
Als hij niet meer bevangen is, dan ga ik weer meer met hem doen, zoals longeren of losgooien of zo, zodat hij zijn beweging weer krijgt.
Mijn vraag is dus of iemand wel eens een bevangenpaard voor de kar heeft gehad, maximaal 1 keer per week of zo.
liefst op de stenen, anders is de kar waarschijnlijk te zwaar voor hem.
Ik heb nu ook bij Pavo geinformeerd voor de summerfit koeken, zodat hij die straks naast zijn hooi kan eten, zodat hij wel zijn voedingsstoffen binnen krijgt.
Dit heeft mijn hoefsmid aangeraden, dus Kusia, vind het niet echt eerlijk van je om te zeggen dat ik je tegen het zere been stoot!
Hij liep woensdagavond heel gevoelig, mijn vriendin was er een avondje.
De volgende dag ben ik zelf gegaan, en zag dat hij echt pijn had, toen heb ik gelijk de Da gebelt, en die heeft me het een en ander uitgelegt, en hij staat op de pijnstillers, maar hij is nog niet helemaal hoefbevangen...
Maar als er iemand van mijn paarden houd, ben ik het wel!
Ik doe alles voor ze, maar je kan niet alles doen.