liever een goed 2e hands of een goed koop "xmarkt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

liever een goed 2e hands of een goed koop "xmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 13:27

even een vraagje aan de rest vd bokkers

hebben jullie nou liever een goed (ook al zijn ze soms merkloos oftewel onbekend..) 2e hands of liever een nieuw goed koop import zadeltje

ik heb namelijk een 2e hands winkeltje met ook wat nieuw spul

maar het valt me op als ik een kleine maat kwalitatief goed stevig en soepel leder zadeltje heb liggen dat mensen dan toch vaak liever een soms nog goed koper minder kwalitatief leder import zadeltje kopen

zelf prefereer ik dan toch de gebruikte , maar hoe zit het met jullie?

Jellie

Re: liever een goed 2e hands of een goed koop "xmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 14:23

Zelf ben ik voor een wintec gegaan. Had er ooit eens opgereden en vond het toen super lekker zitten en ik had echt zoiets.. als ik ooit een paard koop wil ik er ook zo een Haha!
En prettige bijkomstigheid is dat ze nog lekker qua prijs liggen ook.
Maar t belangrijkste is dat het goed op t paard zelf ligt....

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 14:34

ik vind 2e hands altijd wel fijn. Maar het gaat erom of het goed ligt po je paard en je er zelf lekker op zit.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 14:42

Geen van beide.
Liever een goed A-merk en tweedehands of nieuw hangt dan van het budget af.
Die goedkope merkloze dingen geven op langere termijn toch vaak problemen met de leerkwaliteit, de boom of ze blijken scheef te zijn. Allicht dat er mensen wel tevreden zijn, maar imo zijn dat uitzonderingen.

Ook met het oog op ooit weer doorverkopen is een A-merk veel waardevaster dan merk X Argentino Economic Start.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 14:48

Ik ga ook voor een tweedehands (A-merk) dan een goedkoop 'niet-kieffer kwaliteit' zoals de verkopers dat zo mooi brengen, B-merk.
Uit ervaring weet ik dat ze idd vaak van slechte kwaliteit zijn, de verf snel van het leer af gaat, het leer niet soepel word omdat het gewoon geen goed leer is, en idd de pasvorm vaak wat vaag is.
Van een goed merkzadel weet je dat ze naam hebben hoog te houden en dus meestal goede kwaliteit leveren.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 14:51

Het is mij echt een raadsel waarom steeds "Kieffer" aangehaald wordt als voorbeeld van kwaliteit. Dat bedoel ik dus beslist NIET met een A-merk. Lips are sealed

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 15:02

Ik heb liever een 2de hands Stübben, Daaleman, KN, of Prestige o.i.d.
Dan een nieuw goedkoop merkloos zadeltje.

Dat laaste misschien alleen als het weinig gebruikt word en meer voor 'erbij' is. Maar om intensief en bijna dagelijks op te rijden echt niet...geef dan maar kwaliteit. Blijft mooi en zit stukken beter.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 15:21

ik zou voor een zadel gaan dat niet door arme mensen voor weinig geld in elkaar is gezet, van onbekend leer enz.
kan het mis hebben hoor maar die indruk krijg ik dus wel bij die goedkope nieuwe merkloze zadels.
ik zou ook zeker voor tweedehands gaan, (en het liefst voor boomloos.)
maar idd dus gewoon echt een goed merk met openheid over de afkomst enzo van het zadel en het materiaal.
en duurzaam en goede pasvorm.
dan maar wat duurder eventueel, zo vaak koop je geen zadel!
en het is best wel een belangrijk 'ding' , ja toch!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 15:32

ik ben altijd van mening dat je met alles kan bezuinigen, behalve met een zadel.
dus ik ga ook liever voor een A merk ( of een B merk waar het kwalitatief zeer goed in orde is)
liever 200/500 euro extra en jarenlang plezier van zadel en paard, dan elke 3 jaar een nieuw zadel, of een zadel wat niet optimaal op mijn paard past.

Ramsesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 16:19

2de hands A merk

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:19

Ik heb ook liever een 2e hands A merk, dat is vaak toch betere kwaliteit.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:28

Ik ga voor kwaliteit. Goedkope rommel is voor centenn**kers. Bedenk: quality remains, long after the price is forgotten (Henry Rolls van Rolls Royce)

In het grote geheel: bedenk dat de hele bouwfraude-affaire voortgekomen is uit de idiote instelling van de overheid dat degene met de laagste prijs het werk mag uitvoeren. Dan weet je dat je bedrogen wordt.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:41

ik heb zelf ook 2 2e hands zadels van een a merk,

dat idee trok mij meer dan een nieuw goedkoop onbekend zadel !

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:42

Tweedehands A merk. Zaldi vind ik overigens ook hele mooie zadels hebben. Men noemt het een B merk, maar de prijs is toch aardig richting de A-merken en de kwaliteit is ook goed.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 23:44

nou is het nogal verschillend heb hier 2e hands zadels die net zo zacht en stevig zijn als een duurder merk zadel maar krijg ook nog wel eens merk zadels binnen waar je als je een reepje leer er af haalt er iemand mee dood zo kunnen slaan

ben het wel eens dat er een hoop troep in de handel is maar er zijn toch ook leuke 2e hands zadeltjes waar het merk niet van bekend is met een degelijke kwaliteit leer en stiksels kussens etc

heb hier bv een bates liggen die is natuurlijk heerlijk maar heb ook een merkloos en die is gemaakt van net zo soepel en stevig (dik) leder ,.. mooi zadel alleen een iets hardere zit

heb hier een goedkoper merk springzadel maar ook een onbekend merk springzadel persoonlijk vind ik de onbekende een beter zadel (pasvorm, leer kwaliteit , de zit)

natuurlijk niks zo wijs als een a merk maar niet iedereen heeft daar de centjes vooren waarom zou je een a merk willen verkopen , je wilt toch graag al rijden terwijl je spaart voor een duurder / luxer zadel...de vraag was dus ook eigenlijk bedoelt voor de beginnende "eigenaren"
en passen moet een zadel zoiezo

gelukkig ben ik wel niet de enigste die niet graag een kartonnen zadel op een paard legt ... Knipoog

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 01:01

Ik geef meer voor een goed tweedehands merkzadel als voor een nieuw onbekend merk! Knipoog

Verder zijn Wintec en Thoroghwood erg goed.

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 06:32

ik zou ook liever een gebruikt a merk kopen. mits hij lekker zit, en hij goed past natuurlijk.