Alleen in augustus trok ze hem in de wei uit, en bestond hij ineens uit 5 delen
Aangezien ik niet van plan was weer zo'n investering te doen en ze de bulten eigenlijk wel mee vielen geen nieuwe deken op gedaan.
Wel begon ze haar manen en staart te schuren, maar dat leek schimmel te zijn. Aantal keren met imaverol gewassen, bleek niks te helpen. Dierenarts er naar gekeken, nee het was schimmel, maar ik moest een ander middeltje proberen. Ondertussen was het september, en door dat middeltje leek het wel te minderen. Het schuren nam af.
Maar sinds anderhalve maand ongeveer schuurt ze weer.
Toch niet weer schimmel. En weer aan het wassen gegaan. Imaverol bleek weer niks te helpen en het bleef weer alleen haar manen en staart, dus toch de conclusie getrokken dat is het niet.
Ondertussen creatief in de weer geweest met haar bucas en hij is weer bruikzaam. En nu staat ze een paar dagen onder haar bucas, en schuurt haar manen niet meer! En haar staart al een stuk minder.
Donderdag avond naar de club geweest, in het bos. Van te voren helemaal ingesprayd met veerust en antivliegen gel. Andere paarden hadden nergens last van, en die van mij liep in stap een en al te trappen naar vliegen. En naderhand liet ze haar hooi liggen om eerst te schuren

Gister klitwortel gehaald en de plekken gedept. Dit liet ze goed toe, terwijl ze de laatste tijd duidelijk liet merken het niet fijn te vinden als ik aan de plekken kwam.
Wat kan het zijn?
Allergische reactie op van die mugjes?
Welk middel helpt wel om die beesten weg te houden?
Want we rijden zomers al verplicht binnen vanwege die beesten, maar het zou toch fijn zijn als we wel naar de club kunnen, of buiten wedstrijden kunnen rijden.
Nee, die moet ik niet! Maar ze wist niet wat ik wel bedoelde, maar nu weet ik wel waar ik moet zoeken
).
. Ik hoop bij Meeb ook! (en bij Ivanka ook
)