hoi,Het zit zo, ik heb een friese merrie van 6 jaartjes jong, en ik heb haar gestald bij kennisen.
Ze was eerst mijn verzorgpaard, maar omdat zij haar wilden verkopen, hebben wij haar over gekocht. Ze mocht daar voor een kleinen prijs blijven staan als ik voor hun andere paarden ook zou gaan zorgen, iedere dag stal doen, binnen zetten en s`avonds voeren.
(zij hoeven dus niets te doen.)
Nu krijg ik het heeeeeeeeeel druk met school, en ik merk dat als ik een keer bel ( niet vaak ) dat ik later kom, of hun een keer willen voeren, krijg ik te horen ( moeizaam ) is goed, maar als ik vervolgen kom, zijn alleen hun eigen paarden gevoerd terwijl het voer gewoon klaar staat.
( hij had er geen tijd voor hij ging even crossen met de fiets of zit voor de tv )Nu zijn ze een week op vakantie en past er iemand anders op de paarden, iemand die ze vroeger reed.
en word mij gevraagd me er niet mee te bemoeien, omdat ze bang zijn dat er iets met de merrie en veulen gebeurd, terwijl ik ze dag en nacht doe en ook als ze vaker een keer weg zijn.
zo zijn er wel eens vaker dingen en word het vaak niet echt aardig gezecht ik voel me soms wel een beetje gebruikt en ben pas 15 bijna 16 aan de andere kant, is het mijn tweede thuis, pas ik op de kleinen en blijf er wel eens slapen als we vroeg op pad moeten ( naar bv keuringen )
maar ik krijg het te druk ( school, werk, de paarden) en heb nu door hun paarden, vaak geen tijd voor mijn eigen viervoeter.
dus mijn vraag: ik wil er iemand bij zoeken voor volgend jaar, maar moet ik dat nu al doen of na de vakantie
En zal ik een anderen stal gaan zoeken, als ik daar niet alles meer doe moet ik 180 euro betalen ( wel mijn eigen paard doen) terwijl een andere stal 140 all in kost.
help mij a.u.b ( sorry voor het langen verhaal, voel me soms zo genaaid )
ze vinden het er goed als ik er iemand bij zoek voor mijn paard, ik blijf dan die van hun doen, maar vind dit wel raar,
Maar dat kan ik niet beoordelen van alleen dit stukje tekst maar misschien is het een idee om alles eens op een rijtje te zetten alle voor en nadelen tegen overelkaar van daar blijven of weg gaan. Dan krijg je wat meer overzicht. Je moet niet vergeten dat jij ook belangrijk bent. Cijfer je zelf niet weg. Het komt voor mij nu over alsof zij meer aan jou hebben als jij aan hen. Denk er eens goed over na. Veel succes

dank allemaal,