iemand erbij zoeken of andere stal zoeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blackmystery

iemand erbij zoeken of andere stal zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 11:41

Haha! hoi,

Het zit zo, ik heb een friese merrie van 6 jaartjes jong, en ik heb haar gestald bij kennisen.
Ze was eerst mijn verzorgpaard, maar omdat zij haar wilden verkopen, hebben wij haar over gekocht. Ze mocht daar voor een kleinen prijs blijven staan als ik voor hun andere paarden ook zou gaan zorgen, iedere dag stal doen, binnen zetten en s`avonds voeren.
(zij hoeven dus niets te doen.)
Nu krijg ik het heeeeeeeeeel druk met school, en ik merk dat als ik een keer bel ( niet vaak ) dat ik later kom, of hun een keer willen voeren, krijg ik te horen ( moeizaam ) is goed, maar als ik vervolgen kom, zijn alleen hun eigen paarden gevoerd terwijl het voer gewoon klaar staat. Boos! ( hij had er geen tijd voor hij ging even crossen met de fiets of zit voor de tv )
Nu zijn ze een week op vakantie en past er iemand anders op de paarden, iemand die ze vroeger reed.
en word mij gevraagd me er niet mee te bemoeien, omdat ze bang zijn dat er iets met de merrie en veulen gebeurd, terwijl ik ze dag en nacht doe en ook als ze vaker een keer weg zijn.
zo zijn er wel eens vaker dingen en word het vaak niet echt aardig gezecht ik voel me soms wel een beetje gebruikt en ben pas 15 bijna 16 aan de andere kant, is het mijn tweede thuis, pas ik op de kleinen en blijf er wel eens slapen als we vroeg op pad moeten ( naar bv keuringen )
maar ik krijg het te druk ( school, werk, de paarden) en heb nu door hun paarden, vaak geen tijd voor mijn eigen viervoeter.

dus mijn vraag: ik wil er iemand bij zoeken voor volgend jaar, maar moet ik dat nu al doen of na de vakantie

En zal ik een anderen stal gaan zoeken, als ik daar niet alles meer doe moet ik 180 euro betalen ( wel mijn eigen paard doen) terwijl een andere stal 140 all in kost.

help mij a.u.b ( sorry voor het langen verhaal, voel me soms zo genaaid )
Laatst bijgewerkt door Karin op 21-05-05 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel iets duidelijker gemaakt

xCarlyx

Re: wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 11:50

Ik zou het er wel met hun over hebben voordat je er iemand bij zoekt! Halverwege de vakantie zoeken?? Dan kun je hem/haar nog even helpen voordat je het drukker krijgt! Tja.. Naar een andere stal gaan is zoals ik lees wel een grote stap! omdat het min of meer je 2e huis is! maar op deze manier wens jij niet behandeld te worden!!! Praat er even met deze mensen over en zeg dat je ook pas 15 bent en het allemaal niet aan kan!!

Succes ermee!!!

Blackmystery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 12:00

Bloos ze vinden het er goed als ik er iemand bij zoek voor mijn paard, ik blijf dan die van hun doen, maar vind dit wel raar,
ben ook wel eens op het matje geroepen, als ze dachten dat ik het wat verslapte, maar ik alleen dan snel kwam voeren en mesten omdat ik geen tijd had uren te blijven hangen.
het is zeker al een half jaar geleden, dat met een vriendin de stadt in ben geweest.'
en vriendinen komen eigelijk altijd ( in de vakanties naar mij, omdat ik naar het paard moet )

bolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 14:41

Als ik zo jou verhaal lees vraag ik me af of het wel zo'n leuk tweede thuis is. Verward Maar dat kan ik niet beoordelen van alleen dit stukje tekst maar misschien is het een idee om alles eens op een rijtje te zetten alle voor en nadelen tegen overelkaar van daar blijven of weg gaan. Dan krijg je wat meer overzicht. Je moet niet vergeten dat jij ook belangrijk bent. Cijfer je zelf niet weg. Het komt voor mij nu over alsof zij meer aan jou hebben als jij aan hen. Denk er eens goed over na. Veel succes Knipoog

Blackmystery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 17:53

Bloos ze hebben inderdaad meer aan mij dan ik aan hun, ze wilden de hele boel weg doen tot ik kwam verzorgen, ze gaan best vaak op vakantie of weekendjes weg en dan pas ik op de beestjes ( behalfen nu)
ze zecht als ik er mee stop, zij haar paarden weg doet.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 18:15

Blackmystery schreef:

Daar zou ik me iig niet schuldig over voelen. Knipoog

Zoals iemand hierboven al zei: ik vraag me af of het wel zo'n leuk tweede thuis is. En elkaar helpen moet IMO ook echt van beide kanten komen. Je zou er iemand bij kunnen zoeken, maar als ik zo hoor dat je minder tijd gaat krijgen, dan zou ik toch op zoek gaan naar een goede en gezellige pensionstal. Dan hoef je je iig geen zorgen meer te maken of-ie z'n eten wel op tijd krijgt. En dan zou je met de stalhouder of met stalgenoten afspraken kunnen maken voor de dagen dat jij wat minder tijd hebt.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 19:32

Blackmystery schreef:
:o ze hebben inderdaad meer aan mij dan ik aan hun, ze wilden de hele boel weg doen tot ik kwam verzorgen, ze gaan best vaak op vakantie of weekendjes weg en dan pas ik op de beestjes ( behalfen nu)

Wat komt dit me bekend voor. Heb net afgelopen week m´n paard verhuist omdat ik gedonder op stal heb gehad. Hetzelfde als jij eigenlijk. Ik deed wel altijd veel voor hun, maar als e rdan wat voor mij moest gebeuren, ging dat maar moeizaam. Het is voor mij zo´n opluchting dat ik nu bij een andere stal sta waar wel alles goed geregeld is. Mijn advies is dus, praat met elkaar )heb ik geprobeerd alleen de stalhouder is daar niet zo goed in) of ga op zoke naar een andere stal.

Pharlap

Re: iemand erbij zoeken of andere stal zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 20:55

Ik zou lekker voor die 140 euro all in gaan, als je dat kan betalen.
Voordeel is dat je dan meer tijd voor je eigen paard heb.
Je kan nl eerst je huiswerk doen, en dan lekker ontspannen gaan poetsen en rijden, of wat je wilt, zonder dat je nog allerlei klusjes moet opknappen.
Bovendien hoef je er dan misschien niemand bij te zoeken. Wat vinden jou ouders ervan?
Groetjes Pharlap.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 22:27

Ik zou lekker naar een andere stal gaan Lachen

Het zou toch te zot voor woorden zijn dat jij er iemand bij moet zoeken voor jouw paard omdat jij te druk bent met andermans paarden? Verward

Succes met je keuze iig! Ja

Natrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 22:36

Misschien moet je het met hen erover hebben dat het je gewoon allemaal te veel wordt...Dingen moeten ook van twee kanten komen en als zij het er niet voor over hebben en geen rekening mee willen houden dat je ook tijd voor school en voor je eigen paardje nodig hebt...zou ik ook lekker naar een andere stal gaan..Want als zij je niet willen helpen nu je het wat drukker hebt, kun je het denk ik ook niet echt meer een fijn tweede thuis noemen... succes ermee!

Blackmystery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 23:16

Ach gut dank allemaal,

maar vind het zo moeilijk, voel ma aan de eenen kant heel erg poedersuiker, maar aan de andere kant zijn ze ook familie.
blijf er wel eens slapen samen met haar nichtje en kan ik alles met haar bespreken, pas op de kleinen, en hebben ze me zo gesteunt met mijn paard kopen.
het ging eigenlijk altijd goed, tot tet van mij is geworden en te spraken kwam dat ik naar deurne wou, er moes toen wel een ander paard komen voor de opleiding.
uiteindelijk heb ik de opleiding laten gaan, door dat ik mijn paard niet kon missen en er anders zo veel heissa kwam op stal.
ik zat namelijk een beetje vast met mij zelf omdat ik geen afschijt wilden nemen van mijn paard die mij toch al zo door moeilijke periodes heeft geholpen, en werd toen weer eens op het matje geroepen om dat ze merkte dat er iets met mij aan de hand was, ( ze beschouwe mij echt af en toe als hun dochter, dat is leuk, maar brengt wel weer andere dingen met zig mee)
ik besloot toen ook maar te vertellen ( al mijn moet verzamelt, omdat ik haar echt waardeer ) dat ik me af en toe niet heelemaal welkom voel, door dingen dien zijn gebeurd, en ze zij dat dat aan mij lag en ik hulp moest gaan zoeken, anders ging ik er aan onder door.
ik loop nu bij een pygiater, en ga er ma ook weer heen,
pfffffffff, word wel een lang verhaal zo, val er jullie verder ook niet mee lastig, maar vind het zoooo moeilijk, het is mijn thuis, maar ook af en toe een trieste plek omdat ik juist zoo kloos met ze ben.
wil deze vriendschap niet op het spel zetten en mijn moeder vind dat ik gewoon rust moet vinden bij mijn knollie, maar toch

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 09:52

Dat ze jou de paarden laten verzorgen in ruil voor een lage stalprijs is een afspraak die jullie samen gemaakt hebben, en ik kan me voorstellen dat ze je daar aan willen houden zolang je er voor die prijs staat.
Maar ze bieden je ook de mogelijkheid om voor een hogere prijs daar te staan zonder verplichtingen.
Als je het echt moeilijk vindt om er weg te gaan zou je daar dus ook voor kunnen kiezen, eventueel gecombineerd met een bijrijder die dan een deel van de kosten op zich neemt en jou ook nog wat extra vrije tijd bezorgt. Als je het weer wat rustiger krijgt op school kan je altijd nog bekijken of je weer terug wilt naar de oude situatie.
Tegelijk geef jij een duidelijk signaal dat het voor jou te veel werk is in combinatie met je studie, en maak je de stap om weg te gaan ook wat makkelijker zowel voor jezelf als voor hun.

Als je er iemand bij gaat zoeken zou ik niet wachten tot na de zomer.
Veel moeilijker om iemand te vinden als het slechtere weer er aan komt!
Succes met je keuze.

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 10:03

Ik zou me ook gebruikt voelen.
En tegen die gene die in de vakantie komt zou ik zeggen "Ik moet ze normaal ook doen, dus ik doe ze nou ook" en als die daar problemen over maakt doe je gewoon helemaal niks meer en zorg je alleen voor je eigen paard.
Ik zou ook gewoon een andere stal zoeken, zoals je hebt gezegd is dat veel goedkoper, het scheelt €40,- .
Eventueel een verzorgster erbij die af en toe eens met 'm klooit, en als je haar vertrouwt hem rijdt?