regeling eigenpaard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zasread

regeling eigenpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 09:58

Hallo
Ik wil graag een eigenpaard, maar hiervoor moet ik zelf meebetalen in de kosten. Ik moet van mijn ouders eerst met een plan komen en dan kijken we verder. Nu zou ik graag willen weten hoe dat bij jou geregeld is. Wie wat betaalt?

piggeljay

Re: regeling eigenpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 10:14

de bank Clown sorry dat ik het moet zeggen maar je ouders hebben wel gelijk

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 10:19

Hoe bedoel je je vraag juist? Bedoel je wat ikzelf betaal en wat mijn ouders betalen? Of anders?
In dat geval: heel simpel: ik betaal alles. Daarom ook dat ik ze thuis heb gestald, als student is het niet evident om 200 euro per maand neer te tellen voor alleen een stal Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 10:33

Misschien kun je een lijstje maken met de kosten om te beginnen:

Voor aanschaf:

- Paard
- Harnachement, beenbescherming e.d.
- Dekjes, dekens etc.

Onderhoud:

- stallingskosten
- indien niet inbegrepen bij stalling: voer en stalbodembedekking
- hoefsmid
- wormenkuren
- entingen
- lessen
- verzekering

Indien je wedstrijden gaat rijden, komen daar ook de wedstrijdkosten bij. Vergeet hierbij niet de 'vervoerskosten' mee te rekenen.

Denk ook aan bijkomende kosten zoals veeartskosten, tandarts etc.

Als je alle kosten nu gemiddeld per maand berekend en het bedrag dat je zelf kunt missen hiervan afhaalt, dan houd je het bedrag over dat je aan je ouders kunt vragen om bij te dragen. Dan nog hopen dat ze accoord gaan natuurlijk!

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 14:21

bij ons is het zo geregeld?

voor mijn pony (die is van mijn zus en mij): betalen mijn ouders de huur van de wei (=10,50 per week), mijn zus en ik betalen verder alles.

bij mijn paard (die is alleen van mij), betalen mijn ouders de stalling op school (omdat dat school-kosten zijn),
en betalen ze de verzekering (=612 euro per jaar)(omdat ze nu ik een eigen paard heb, de huur van een schoolpaard (=800 euro per jaar) niet hoeven te betalen.
Verder betaal ik alles zo veel mogelijk zelf aan mijn paard. Zo af en toe betaalt m'n vader ook weleens wat, maar dat was bij ons niet de afspraak (en daar vraag ik ook absoluut nooit om).

_MV_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 14:27

tot aan mijn 18de betaalden mijn ouders stalling etc voor mijn pony. alle dingetjes die ik erbij wilde hebben zoals dekens, dekjes, peesbeschermers etc moest ik zelf betalen, netzoals deelname aan wedstrijden en andere evenementen.

Na mijn 18de stopte de geldtoevoer, pony ging weg want ik had er geen geld voor. Nu heb ik zelf een paard en betaal alles zelf. stel dat er iets heel ergs gebeurd, dan zullen mijn ouders me wel helpen met da kosten enzo.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 15:07

SharirBobby schreef:
bij ons is het zo geregeld?

voor mijn pony (die is van mijn zus en mij): betalen mijn ouders de huur van de wei (=10,50 per week), mijn zus en ik betalen verder alles.

bij mijn paard (die is alleen van mij), betalen mijn ouders de stalling op school (omdat dat school-kosten zijn),
en betalen ze de verzekering (=612 euro per jaar)(omdat ze nu ik een eigen paard heb, de huur van een schoolpaard (=800 euro per jaar) niet hoeven te betalen.
Verder betaal ik alles zo veel mogelijk zelf aan mijn paard. Zo af en toe betaalt m'n vader ook weleens wat, maar dat was bij ons niet de afspraak (en daar vraag ik ook absoluut nooit om).

grappig, zo is het bij mij ook geregeld!ik heb me paard zelf betaald me ouders hebben bij me paard bijgelegd wat ze anders aan een schoolpaard kwijt waren. Verder betalen ze soms wel eens iets, om mij uit de brand te helpen, soms betalen ze wel es de hoefsmid e.d...