We gaan vandaag met de manege weer voor het eers naar buiten. We gaan om 11 uur weg, picknikken ergens en zijn om 3 uur terug.. We gaan waarschijnlijk heel veel stappen en soms een beetje draven... Normaal wil ik nooit bescherming om doen als ik buiten ga rijden want als daar zand of steentjes tussen komt... *Auw..* Maar omdat het vandaag de eerste keer is en meteen zo'n lange rit weet ik het niet meer... Ik ga alleen peensbescheremers om doen... Zal ik die aan doen of af laten?
Nope, niet doen. Peesbeschermers geven alleen maar problemen met de warmtehuishouding en voegen verder niks toe, zeker niet als je het anders ook niet gebruikt/nodig hebt.
Ik rijd sowieso met bescherming om, dus ook buiten. Heb één keer een dagtocht meegedaan (van 9 tot 17u) en er was één paard zonder bescherming, die had zichzelf vooraan aangetikt en tegen de middag - toen de ruiter het zag omdat we halthielden om te eten - zat het al vol zand en viezigheid. Hangt natuurlijk veel van je paardje af. Maar als je anders altijd zonder rijdt, zal je daar wsn wel een goeie reden voor hebben. Waarom zou je dan nu met gaan rijden? Als je ze toch zou omdoen: Ik veronderstel dat jullie wel een stopplaats hebben? Dan kan je de peesjes er altijd even afhalen om te controleren, lijkt me.
ik rij normaal gesproken altijd met bandages en heel soms beschermers om... We maken idd zo en zo een stop plaats en dan zal ik het comtroleren... Het paard tikt zich normaal gesproken niet aan ofzo maar ik ben bang dat anders ze zich zelf verwond want ze kan soms wel heftig zijn buiten... @ Ikke; ik twijfeld i.v.m. de warme, als het echt te warm wordt doe ik ze af en anders als we stoppen doe ik ze ff af...
Ik rijd nooit met bescherming buiten en heb er nog nooit spijt van gehad. Ik zie voor rustige ritjes (je geeft zelf aan grotendeels stap) weinig voordeel aan bescherming, eerder nadelen als steentjes, irritatie en de warmte.
Buitenrit is ondertussen voorbij Maar ik ben blij dat ik ze om hen gedaan zeg.. Ze heeft wat af gebokt enz. En zonder had ze zichzelf helemaal open haalt, dat weet ik nu wel! Maarja, ze heeft er geen last van gehad en ik gebruik meestal bandages tenzij ik buiten ga rijden of springen...
ik heb zelf altijd peesbeschrermers om en je zegt zelf dat ze nog weleens heftig kan zijn buiten, ik zou het zeker doen als ze ergens van schrikt en je hebt niks om en ze raakt een pees ofzo ben je verder van huis.
Ik zou ze er als julie gaan stoppen gewoon ff afdoen en als je dan verder gaat weer erom, dan kan het helemaal geen kwaad.