Kieffer scheef+ prijs tweedehands of toch CTD?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Kieffer scheef+ prijs tweedehands of toch CTD?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 06:16

Ik heb 2 mooie dressuurzadels gezien. Keuze maken is moeilijk. Eigenlijk zijn ze zo'n 100-150 euro duurder dan wat ik voor ogen had, maar misschien is de vraagprijs wel reeel.

De ene is een 10 jaar oude Kieffer, leer is wat stug, niet kapot, maar moet wel ingevet worden. Zadel is wat bruinig geworden. Verder niets op aan te merken. Moet nog 450 euro kosten.
Is dit reeel? En is Kieffer toch vaak scheef?

Of een CTD, leeftijd onbekend, zadel is beetje beschadigd bij het kniestuk, hier is het leer duidelijk grijs. Verder mooi soepel leer, hoeft niet ingevet te worden. Zelfde prijs.

Welk zadel heeft een universelere pasvorm? En welk zadel behoudt zijn waarde beter? Is de prijs reeel? En welk zadel is later evt. makkelijker aan te passen?

Liselot

Re: Kieffer scheef+ prijs tweedehands of toch CTD?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 07:41

ik vind 450 euro voor een 10 jaar oude kieffer erg veel. vor dat geld staan vaak ook 4 jarige kieffers te koop. ik heb gehoord dat kieffer vaak scheef is geworden, maar of dat echt zo is weet ik niet. gewoon laten nakijken door de zadelmaker mocht je hem op proef meenemen

voor de CTD vind ik het ook prijzig, zeker omdat de leeftijd niet bekend is. CTD is en blijft een B merk.
CTD heeft dezelfde pasvorm als stubben en zal dus op veel paarden passen. kieffer heeft altijd een uitgesneden voorkant en CTD volgens mij niet. kieffer zal dus beter geschikt zijn voor paarden met een hoge schoft. en ik moet zeggen dat ik kieffer ook op veel verschillende paarden zie liggen en met opvullen is natuurlijk veel aan te passen.
ik denk zelf dat kieffer waardevaster is dan CTD, van kieffer hoor je wel eens dat 20 jaar oude zadels nog puntgaaf zijn, van CTD heb ik dat nog niet gehoord...

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 09:15

Ik vind 450 euro voor een 10 jaar oud zadel belachelijk veel geld, zeker ook als het leer een beetje bruin geworden is etc. Voor 450 euro erbij heb je een nieuwe.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 10:51

DAt het te veel geld was, dat had ik ook al in m'n hoofd, dus eigenlijk verbaast het mij niet dat jullie er net zo over denken. Ik ga wel verder zoeken. Knipoog

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 10:57

Ik heb mijn (goede!) bruine kiefer van circa 15 jar oud vorige week verkocht voor 150 euro. Dat zadel zat nog heel prima in elkaar en was helemaal niet scheef.

450 euro vind ik ook zot, dat hoef je zeker niet te betalen voor een netjes maar ouder zadel. Een beetje verkleuring moet mogen - je zit er immers toch op. CTD is een voor mij totaal onbekend merk.

De inruilwaarde van zadels van een goed bekend staand merk liggen hoger - ook als het zadel dus na 3 maanden toch niet geweldig bij jullie past kan je dan nog een groot deel van je investerin gervoor terugkrijgen. Plus: de betere merken zijn ook een stuk eenvoudiger goed passend op je paard te maken, iets wat dus niet lukt met een argentijns aanbiedinkje.

Dus als je geld uitgeeft aan een tweedehands zadel - kies dan een oud zadel dat toen het nieuw was, echt 'top-of-the-bill" is geweest. Dan koop je tenminste kwaliteit.