wat zouden jullie doen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

haf_jessie

wat zouden jullie doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 20:42

Ik ben op een nieuwe stal komen te staan voor 275 euro per maand. dat is met weidegang 3 keer bix 2 keer hooi en 4 rijbakken. Ik sta in een binnen stal met tralies,kunnen hoofd niet naar buiten doen. Nu komt er een buitenstal vrij,die is groter en kunnenn hoofd naar buiten doen,voor 30 euro meer. Binnen staat ie ook goed opzich maar voor die 30 euro kan ie wel lekker naar buiten kijken. wat zouden juliie doen

Anoniem

Re: wat zouden jullie doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 20:57

Als je geld zat hebt, zou ik het doen. Sjee vind het wel veel geld hoor...
Je paard krijgt toch weidegang? Of is dit maar 1 of 2 uurtjes. Mijn paard kan ook zijn hoofd niet naar buiten steken. Ziet wel een ander paard en loopt overdag buiten. Niks mis mee.

Ik ken het fenomeen dat er altijd weer mensen zijn die tikken op de neus geven omdat de paarden te ver naar buiten reiken te nieuwsgierig zijn en als ze met een ander paard langs lopen dat het paard in de box zijn oren naar achter doet en zijn tanden laat zien, daar wordt dan ook weer niet zo zachtzinnig op gereageerd. Ik vind het dus maar niks.

Als de stal groot genoeg is dat hij lekker kan liggen, genoeg licht en ventilatie, voldoende te eten en verschillende porties, hoeft hij echt niet perse met zijn kop naar buiten.

Buitenboxen vind ik lekker fris en gezond, maar sommigen staan ook weer zo dat ze naar een muur staan te kijken.

Kunnen de flapjes rollen? Dan verplaats je je paard toch naar buiten?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 20:58

Ik zou het als de portomonee het toelaat wel doen.
Wat kan er nou fijner zijn (behalve echt buitenstaan) dan met het hoofd naar buiten kunnen staan de hele dag?
Plus natuurlijk de extra ruimte die die dan heeft.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 21:02

In zomer staat ie overdag wel buiten,snachts binnnen,en in de winter echt op stal. Het is wel echt een buitenkijkpaard,deed ie bij vorige stal ook,altijd met hoofdje naar buiten.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 21:04

ik zou voor de buitenstal gaan!
Jeetje 4 rijbakken? een binnen, buiten, longeerding en nog iets?

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 07:41

3 buitenbakken,1 binnenbak en een overdekte longeerring

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 07:49

Ik zou voor de buitenstal gaan, meer frisse lucht, je paard heeft meer ruimte en heeft lekker wat te kijken. En als je het kan betalen, waarom niet?

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 08:11

Ja denk ook maar dat ik het doe,tis toch al diuur allemaal,die 3 tientjes kan je dan ook nog wel betalen

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 08:53

wow moet daar wel luxe zijn met 4 rijbakken...

als je idd het geld hebt om hem in die buitenstal te zetten zou ik het ook zeker doen. omdat hij dan ook gewoon is van naar buiten te kunnen kijken en vind het toch ook altijd gezonder.
je paardje gaat hem dan ook minder rap vervelen

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 09:05

Ik zou hem dan ook gewoon buiten zetten als ik jouw was, qua geld valt 30 euro nog wel mee en je wordt daar al zo verwend, (volgens mij was er ook nog een stapmolen en een aantal losgooibakken)

Die van mijn staat ook binnen, omdat de buitenstallen niet zo groot zijn, past hij daar niet goed in anders had ik die van mij ook wel buitengezet.
(Bij ons is juist de buitenstal goedkoper)

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 09:11

Tja, het ligt dan aan mijn inkomen ( mijn vader betaald ) maar als het makkelijk uit kan, zal ik je paard toch wel een pleziertje meer wensen om lekker zijn neus in de wind te staan.