beste weidemaatje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sunray

beste weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 17:52

hoi

mijn haf staat al een poosje alleen! ze heeft wel nooit beter geweten maar soms vind ik het wel zielig ze er zo te zien staan!
nu wou ik een kleine shet voor erbij maar die krijg ik niet ---> mijn papa vind dit nix ,hij heeft er vroeger gehad Huilen
maar nu wil ik er iets anders bij!!! wat vinden jullie wel geschikt?
schaap, ezel (zou kunne maar ze beweren iets met longwormen), geit, .....

doei

ikki en sunray

Nadir

Re: beste weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 18:09

Als jouw vader geen shetlander er bij wilt kopen dan zul je een andere stal voor je haflinger moeten gaan zoeken. Je kunt het beestje niet alleen laten staan, het is een kuddedier!!

Andere opties die je zelf genoemd hebt zijn ook mogelijk, maar voor je paard is een andere pony gewoon veel leuker.

Er kan heus een ezeltje bij staan, dat over die longwormen is een vreselijk groot vooroordeel. Informeer maar eens bij de DA. Casanova hier op bokt heeft ook een ezel, stuur haar anders een pbtje.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 18:15

Kan je niet gewoon proberen dat iemand anders zijn pony bij jou zet? Dan kost het niets en levert het misschien ook nog wat op. Ponygezelschap is het beste; ezel valt af ivm longwormen en is niet goedkoper! Als hij een kleine shet niets vind, dan misschien een iets grotere? (welsh bijv).

sunray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 15:01

de ene zegt "wel ezel"
de andere " niet ezel"

ik weet het niet meer hoor Verdrietig

wie denkt dat ie het wel weet?
of kan ik mijn pony daarvoor inenten Bloos

doei

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:24

van ezels heb ik absoluut geen verstand!! maar ik zou zelf kiezen voor een geit! of idd iemand anders in de buurt zoeken die zijn paard of pony bij die van jou wil stallen....

succes iig!

Anita_DJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:25

xtwisterx schreef:
Als jouw vader geen shetlander er bij wilt kopen dan zul je een andere stal voor je haflinger moeten gaan zoeken. Je kunt het beestje niet alleen laten staan, het is een kuddedier!!

Een andere stal vind ik iets overdreven.
Onze Welsh heeft ook ongeveer 4,5 jaar alleen gestaan hier, en dat ging prima.
Wij reden wel elke dag met haar op de manege, dus ze zag wel soortgenoten, maar ze vermaakte zich thuis ook prima zonder andere paarden om zich heen.
Natuurlijk vond ze het geweldig toen er later eentje bij kwam, maar dat is dan omdat ze een vriendschap ontwikkelen samen.
Er zijn zat paarden die een goede vriendschap ontwikkelen met een geit bijvoorbeeld.
Kuddes lopen op de steppe, als we het daarover gaan hebben, dan is bijna alles onnatuurlijk wat we onze paarden aandoen Knipoog

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:23

Ezels kunnen longwormen hebben. Zelf krijgen ze daar niks van, paarden worden daar goed ziek van. Gelukkig kunnen longwormen erg slecht tegen ivermectine. Als je je ezel dus goed ontwormd met een produkt dat ivermectine bevat is er niets aan de hand, en kun je prima een ezel bij een paard neerzetten.
Vergeet echter niet dat ezels zeer oud kunnen worden (60 jaar) en niet te vergelijken zijn met paarden qua gedrag en behandeling.

Weet dus wel waar je aan begint!

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:07

Anders kijk bij de slacht of je niet een paardje(DAT NIET ZIEK IS) voor iets meer dan het slachtgeld kan kopen?..Dit kan vaak genoeg..
En meestal nog voor weinig ook.
Of kijk op http://people.zeelandnet.nl/hkattest/
Daar staan zoveel paarden die nog op een leuk baasje te wachten, dan issie nog van hun maar hij staat bij jou enz.