waarom cooling gel e.d

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

doubledream

waarom cooling gel e.d

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 16:12

jah de vraag...vraagt het al. Ik persoonlijk gebruik het niet omdat ik vind als je gewoon een uurtje intensief hebt gereden (dressuur) dat 10 min per been afspuiten genoeg is en daar voor natuurlijk gewoon goed uitstappen. Als je paard blesures heeft 0f gehad heeft ok. Als het paard mee doet in de cross sport oke snap ik het ook nog..maar gewoon training enzo waarom smeren jullie het er op?
Laatst bijgewerkt door doubledream op 20-05-05 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Memuska

Re: waarom cooling gel e.d waarom blijft me onderschrift nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:15

Wat is het probleem met het onderschrift? Ik zie het jouwe gewoon staan hoor, of wat zou er moeten staan dan?
Cooling gel smeer ik als ik geen mogelijkheid heb tot benen afspuiten.

doubledream

Re: waarom cooling gel e.d waarom blijft me onderschrift nie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 16:16

Memuska schreef:
Wat is het probleem met het onderschrift? Ik zie het jouwe gewoon staan hoor, of wat zou er moeten staan dan?
Cooling gel smeer ik als ik geen mogelijkheid heb tot benen afspuiten.

hmmz....kwam er ook achter maar toen net bleef ie maar niet staan Boos! maar ik was het bericht al aan het veranderen maar jij was sneller Bloos

Kijk weer weg me onder schrift Boos! Boos!
Laatst bijgewerkt door doubledream op 20-05-05 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Memuska

Re: waarom cooling gel e.d

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:17

Sorry Bloos

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 07:57

Ik gebruikte het toen mijn paard een dikke been had van tegen de stal schoppen. Zo ging ik eerst 10 met koud water afspuiten, stappen over de weg 10-15 min, weer afspuiten en dan met cooling gel. Verder zou ik het doen als ik hard getraind heb, en hij op stal staat met zweet deken of wat, even insmeren. Koelen ze lekker af, want ik rij altijd met bandages.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 08:56

als ik gewoon wat in de piste rijd of buiten gebruik ik het ook niet... vind dan benen afspuiten ook wel genoeg.

na de cross gebruik ik het dan wel omdat de benen van je paard dan toch meer belast zijn.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 09:06

Uhm. Ahum. Eigenlijk doe ik helemaal niet aan dat soort dingen. Zelfs na zware arbeid spuit ik de benen niet af. Dus cooling gel komt helemaal niet in me op.
Hoop dat ik morgen niet de dierenbescherming op mijn dak heb Haha!

Ik stap hem gewoon goed uit en zet hem na de arbeid als ie droog is even lekker buiten voor de bloedsomloop.
Als ik zijn benen toch afgespoten heb, bijvoorbeeld omdat ik de volgende dag een wedstrijd heb, dan worden zijn benen wel wat dikker en warmer. Zonder afspuiten heeft ie hartstikke droge benen.
Afspuiten zal vast wel goed zijn, maar met een tuinslang kun je vaak het effect niet bereiken. Je moet namelijk het been 10 minuten koelen, maar je kunt moeilijk de waterstraal rondom het been laten gaan! Alleen met een emmer met steeds koud water is dat m.i. mogelijk.