keuren doen of niet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

floortjuh84

keuren doen of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 16:05

Hey,

ik ga waarschijlijk een merrie kopen, zit te twijfelen of ik haar zal laten keuren en verzekeren. Waar hebben jullie je paard verzekerd.

leeftijd 3
geslacht merrie
afstammeling tritonxzeolietx upercut ofzo

groetjes

mirgino

Re: keuren doen of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 17:05

ik heb mijn paardje niet laten keuren,ze was 4 jaar en nog niet bereden.

ze is door de verzekering opgenomen,dat ligt wel aan je verzekerde waarde of je een rapport nodig hebt!

en ik heb haar nu 9,5 mnd en ook nog eens drachtig!
maar er zijn geen gebreken uit gekomen.

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 17:05

klinisch keuren zoiezo en het liefst ook rontgenlogisch!
Wat ga je met haar doen,fokken ,sporten,buitenritjes -paard ?
Ligt ook een beetje aan het geld dat je kwijt bent ,als hij boven een bepaald bedrag zit ,moet ze rontgenlogisch gekeurd zijn ,als je haar wilt verzekeren.
Als recreatiepaardje zijnde is vaak een klinische keuring wel voldoende voor de meeste mensen.
je bent zo 450 euro verder met een rontgenlogische keuring,en dan ligt het er maar aan of je er dat voor ove hebt als ze niet wordt verzekerd.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 17:51

ik zou ze altijd laten keuren, dan weet je voor jezelf ook of ze in orde is, laat ze zelf ook altijd keuren, aleen met gemini en amore toen niet die waren een half jaar
zou ze zeker klinisch laten keuren
en als ikjou was ook verzekeren

palatijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 18:12

hebben onze paarden klinisch laten keuren en verzekerd bij EVO. tot een bepaald bedrag hoef je idd niet röntgenologisch te laten keuren (geloof dat dat bij EVO tot een verzekerde waarde van boven de vier duizend is) maar zou het wel aanraden! geef toch wat meer zekerheid en bij een van onze paarden jammer dat we het niet gedaan hadden...nu driekwart jaar later kan ie afgekeurd worden Huilen
(vandaar EVO als aanrader, die doen echt wat jij wil bij afkeuren enz)

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 18:50

Ik zou het paard in ieder geval klinisch laten keuren, dat kost niet zo veel. Op de foto's, tja je sluit wel problemen uit, maar het blijft ook maar een moment opname. Een paard dat bij aankoop helemaal gezond is kan ook iets ernstigs ontwikkelen waarmee het een jaar later kreupel is... dat kan helaas altijd gebeuren.

Ik zou het paard ook laten verzekeren, liefst voor ziektekosten, mocht er dan een dierenarts nodig zijn, dan kan je in ieder geval de behandeling geven die je paard verdient, zonder dat je metteen failliet gaat.
Ik ben sinds kort verzekert bij interpolis.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 07:52

mijn paard is bij aankoop ( toen was ie 2,3 jaar oud) klinisch gekeurd. En heb ik m gelijk verzekerd bij amev. Hij was bij de oude eiegenaar al wel in de verzeekring bij fairmount maar wilde m toch nog extra lten kueren voor mijn eigen zekerhied( voor zover je die hebt). De verzeekring is mijn vangnet voor grote uitgave bij ziekte

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 08:16

Altijd laten keuren, in ieder geval klinisch, dat kost niet zoveel geld, maar kan achteraf een hoop geld besparen (DA kosten!).
Ik hoor vrij vaak dat iemand het ideale paard heeft gevonden, maar wordt afgekeurd op een klinische keuring.
Laat zowieso de keuring door je eigen DA doen en nooit door die van de verkoper.

floortjuh84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 18:09

aisa schreef:
klinisch keuren zoiezo en het liefst ook rontgenlogisch!
Wat ga je met haar doen,fokken ,sporten,buitenritjes -paard ?
Ligt ook een beetje aan het geld dat je kwijt bent ,als hij boven een bepaald bedrag zit ,moet ze rontgenlogisch gekeurd zijn ,als je haar wilt verzekeren.
Als recreatiepaardje zijnde is vaak een klinische keuring wel voldoende voor de meeste mensen.
je bent zo 450 euro verder met een rontgenlogische keuring,en dan ligt het er maar aan of je er dat voor ove hebt als ze niet wordt verzekerd.

k heb geinformeerd klinisch en rundgelogisch is 325 dus valt mee, tis duur paard dus heb besloten het wel te doen