Wat voor n tuig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Wat voor n tuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 13:41

Ik heb een wagen aangeschaft om mn pony voor te gaan zetten, maar ik heb ook nog geen tuig.
Nou heb je verschillende soorten, maar ik heb er echt 0 verstand van, dus ik weet niet echt of het uitmaakt en wat het dan uitmaakt...

Ik heb een licht recreatie wagentje, en mn pony is een stevige e pony.
Qua borstomvang heeft ze zeker wel cob of iets kleiner nodig, maar haar schouders zijn breder dan bij de meeste paarden, dus een ful of extra full zou geen kwaad doen haha.
Maar ik weet dat je tuigen hebt met een broek enzo, heb je dat nodig? kan je niet gewoon af met een simpel tuig? weet iemand waar je daarvoor het beste heenkan? wat voor materialen? kan iemand uitleggen waar al die riemen en dingen voor zijn?

alvast bedankt

Sjonniej

Re: Wat voor n tuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 13:55

Ik raad je aan om wat bij Van Rijs te halen.
Zij helpen je met het op maat maken, komen thuis passen etc.
www.vanrijs.nl staat meer

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 13:56

je hebt niet persé een broek nodig ligt er aan of je een rem op de koets hebt.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:29

een broek zit bij elk standaard tuig en heb je zeker nodig als je er niet veel verstand van hebt. die zorgt er namelijk voor dat als je afremt of een heuvel afgaat de kar niet op de hakken van je pony rijdt.

verder raadt ik je ook aan iemand te zoeken die er verstand van heeft. voor het tuig passen maar ook zeker voor het rijden.
succes!