zeer sterke winterdeken??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suus25

zeer sterke winterdeken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 13:37

hallo,

Ik weet het...de zomer moet nog komen maar ik ben me alvast aan het orienteren...

Ik ben op zoek naar een deken die mijn paardje dag (land)en nacht (stal) op kan houden in de winter. Het moet dus een deken zijn die zeer stevig ligt, absoluut waterdicht is en ademend.

Nu komt er nog iets bij: ze staat in het land met ongeveer 25 paarden/pony's. allen zonder dek. uit ervaring weet ik dat ze aan de deken kunnen gaan trekken/ knabbelen. Kortom de deken moet ook nog eens ultra sterk zijn...

prijs is nog geen issue....

is er iemand die hier ervaring mee heeft en me tips kan geven?

Kiara

Re: zeer sterke winterdeken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:08

Vorig jaar stond er een heel artikel over winterdekens in de bit.
Daarin werden allerlei dekens getest.
Ik meen dat de Bucas Smartex all-in-one er toen als beste uitkwam.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:12

Mijn pony heeft ook een HELE sterke winterdeken nodig. Binnen een paar maanden had ie namelijk al twee dekens totaal gesloopt (met een beetje hulp van zijn 'vriendjes' in het weiland)
Via via hebben we toen het adres gekregen van Willy Welkamp in Aalten. Zij maken hengstendekens (van een speciale supersterke stof) je kunt ze verder zo lux laten maken als je zelf wilt, want ze worden met de hand (en natuurlijk naaimachine Clown) gemaakt.
Hierdoor weet je ook zeker dat de deken goed past.
Echt waterdicht zijn ze volgens mij alleen niet..
Maar sterk zijn ze in ieder geval wel (en ook niet zo heel duur!) Tong uitsteken

Suus25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 07:53

dank je, maar ik moet ook echt een waterdichte. ik zal eens kijken of ik die bit terug kan vinden!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 07:57

Ik meen overigens dat de bucas er als beste uitkwam, maar dat de Rambo dekens sterker waren.
Omdat deze dekens bij die test iets minder ademden, 'won' de bucas het uiteindelijk.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 07:58

De Bucas dekens zijn een aanrader! Zelf heb ik de Bucas Smartex Rain. Die is zeg maar voor de herfst. En de Bucas Smartex All In One is een deken voor de winter. Zijn sterk, waterdicht en ademend.

Suus25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 08:02

heeft er ook iemand ervaring met de Rambo?

het is de bedoeling dat ze de deken zodra het wat kouder wordt (beneden de 8 graden bijvoorbeeld) standaard de deken op krijgt. dus op stal en het land. dit om haar vanwege haar artrose lekker extra warm te houden.

een deken dus voor alle omstandigheden, hij moet dus ook echt kunnen ademen!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 08:06

Ik heb goede ervaringen met de Rambo!
Ijzersterk EN ademend!
Maar de test uit de bit vond het nogal tegenvallen.
Dat is anders dan mijn ervaring.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 09:40

Ik heb zelf ook een Rambo deken en ik ben er echt super tevreden over! Het is tot op heden de enige deken die echt perfect past en echt 100% waterdicht is. Het enige nadeel was het prijskaartje wat er aan hing maar ach, als hij dan wel een paar jaartje mee gaat heb ik het er ook weer uit Knipoog

Suus25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 12:10

prijskaartje is niet het belangrijkste....heb natuurlijk nog even om te sparen!!

ik begrijp dat rambo en buca het beste zijn....
gebruiken jullie deze dekens dan ook dag en nacht?

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 12:17

ik zweer bij mn rhino 200 grams, is dik genoeg voor joep in de herfst/winter en waterdicht, sterk etc en ik vind de gladde binnenvoering een groot voordeel! Ik ben nu ook aan het sparen, voor een rhino met halve hals. Ga m denk ik bestellen bij http://www.theequestrianstore.com/ is heel wat goedkoper

horsies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 12:40

Ik zweer ook bij de rambo dekens ze zijn supersterk (ik heb de mijne nu al een jaar of 5), hebben een perfecte ligging (schuiven niet en liggen goed op de schoft, zijn lekker warm (nu na 5 jaar begint hij wel iets dunner te worden) en tegen bijtende weidemaatjes zou ik een deken gewoon insprayen met anti-bijt.
Het zwakke punt van de rambodekens: de voorsluiting die was na twee jaar echt versleten. Ik heb er toen een leren borstsluiting op laten zetten en die doet het nog altijd perfect. Ze zijn niet goedkoop maar gaan ook veel langer mee dan de meeste dekens. Die van mij kan denk ik nog een jaar mee als winterdeken en daarna doe ik hem in het najaar op omdat de voering wel heel langzamerhand dunner wordt maar de deken ziet er verder nog als nieuw uit (moet je hem wel eerst even laten wassen) en kan dus op zich nog jaaaaaaren mee.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 12:53

De Bucas heeft mijn pony dag en nacht op gehad (liep toen dag en nacht buiten met schuilstal) en dat ging prima. Droogt ook erg snel!