startkaarten, lidmaatschap, coupons, allemaal zo duuur!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alexx

startkaarten, lidmaatschap, coupons, allemaal zo duuur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 12:55

niet te geloven, ik mag waarschijnlijk echt gaan starten. Maar nou moet ik eerst lid worden van een LR of PC. Ik heb eventjes bij somige geinformeert. Nou is het lidmaatschap per jaar niet zo duur, maar alles wat er bijkomt! Niet te geloven!
Weten jullie een PC waarbij ik niet hoef te lessen die niet te veel kost?
Groetjes,
Alexandra

Ulyssa

Re: startkaarten, lidmaatschap, coupons, allemaal zo duuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 13:00

Dat verschilt erg, als ik jou was zou ik gewoon bij wat verenigingen bij je in de buurt gaan informeren.
Veel hebben er ook een site, zou je ook naar kunnen zoeken.
Een vereniging waar je niet lest zegmaar, alleen maar eigenlijk om een startkaart te kunnen krijgen, zijn wel stuk goedkoper dan waar je wel lest hoor.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 13:17

Hai,

Als je op de site van www.startlijsten.nl kijkt, en dan naar links gaat, staan er een hoop sites van verenigingen. De meeste hebben ook de prijzen erbij.

En ik heb het met je eens dat het wel veel geld is als je alles bij elkaar optelt

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 13:44

Ja, je bent er idd een hoop geld aan kwijt! Wat denk je van alle spullen enz. die bij wedstrijden komen kijken en dan natuurlijk bezine en als je geen eigen trailer hebt, trailer huren..
Startgeld ligt hier tussen de 6 en 8 euro per proef.. Du smeestal ben je weer rond de 15 euro aan startgeld kwijt!
Ik betaal iets van 40 euro per jaar ofzo geloof ik.. www.rrreyerbos.nl , maar het is natuurlijk leuker als je via een vereniging in je buurt start!

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:16

Onze paardensportvereniging kost €20,- per jaar en je bent niet verplicht om lessen te volgen. De vereniging is voornamelijk gericht op het recreatieve (en gezelligheid uiteraard!). Wat de prijs van startcoupons enzo is heb ik geen idee, heb nog nooit in mijn leven een wedstrijd gereden (ja, op ponykamp ruim 10 jaar terug). Ze organiseren ook andere gezellige en informatieve activiteiten; vanavond is er bijvoorbeeld een info avond van de KLPD over trailervervoer, ieder jaar wordt er een weekendje Nunspeet georganiseerd en een 11 dorpen tocht (al zijn die kosten voor eigen rekening, tegen gereduceerd tarief). Helaas zitten we niet in de buurt; namelijk in Waverveen. Mocht je even willen surven: www.paardensportverenigingtroje.nl

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:25

Citaat:
Onze paardensportvereniging kost €20,- per jaar en je bent niet verplicht om lessen te volgen.

Als je nou wel lessen volgt, hoe duur is het dan? € 20 per jaar is wel heel goedkoop Afbeelding

Bij onze vereniging kost rijdend lid € 107,- per jaar (1x in de week les) en niet rijdend lid is € 50,- per jaar. Zelf vind ik die prijzen behoorlijk meevallen, moet je eens zien wat je voor manegelessen betaald!

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:03

Ja, daar zeg je eens wat; ik geloof dat je €9,- betaald voor een dressuurles (groep met 4 personen) en €11,- voor een springles van een redelijk bekende springruiter (Marco nogwat ben niet zo bekend met springland Haha! ) Ook zijn er mogelijkheden qua lessen voor menners (koetsiersbewijs cursussen)

We bestaan pas sinds kort en zijn nog niet zo heel groot (ik geloof dat we iets meer dan 100 leden hebben) en veel mensen gaven aan niet vast te willen zitten aan 'vaste' lessen. Daarom de contributie zo laag (ook zodat mensen die wat verder wonen wel gebruik kunnen maken van vanalles maar niet verplicht zijn om bij ons lessen te volgen). €50,- voor een niet rijdend lid vind ik vrij duur, maar €107,- met lessen is inderdaad ook best goedkoop!

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 17:52

Ik heb vorige week de rekening gehad, 126 euro voor alles... Das dan contributie vereniging, startkaart, coupons, paard en sport, en nog wat kleine dingen. Trailer hebben wij gelukkig en benzine betaald mijn vader gewoon, het is zijn auto. Spullen had ik al, paar kleine dingen gekocht. Op zich vind ik 126 euro nog meevallen, het is toch voor een heel jaar (oke in mijn geval dus niet) en hobby/sport kost nou eenmaal geld.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 19:45

ja maar zo ontzettend veel geld joh!

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 20:06

ik betaal 100 euro in t jaar en dan mag ik 2 keer in de week komen lessen en de bak altijd gebruiken. Moet nu alleen m´n startkaart nog aanvragen *en dat blijf ik uitstellen Cool*

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 08:01

En daarom ga ik geen wedstrijden rijden!
Bij mij gaat het toch alleen om verder komen met paard, officieel of niet.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 08:03

betaal zonder lessen 16 euro per jaar op ponyclub.
maar meot alleen zelf regelen, aanvraag startkaart etc.
vind t wel best zo Tong uitsteken

zou gewoon eens rondbellen bij jou in de buurt vor goedkope ponyclub Tong uitsteken

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 08:20

Bij ons zonder lessen 8,50 de maand.