monty roberts!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jaimpjuh

monty roberts!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 12:36

haai,
ik ben heel erg geintreseerd in de methode van monty robert. ik heb een probleem paard en wil daar graag zijn methode op uit voeren. ben een keer naar een show van hem geweest en toen had hij een boek geschreven 'from my hands to yours' maar die was toen alleen nog in het engels. ze zeiden dat die ook in het nederlands zou uit komen maar ik heb er toen verder nooit meer uit over gelezen. nou stond er laatst iets in het blad 'paard en co' over monty roberts en dat boek dat je die kon bestellen via internet. ik heb gekeken maar hij was er nog steeds alleen in het engels Verdrietig Huilen nou is mijn vraag of iemand mijn kan helpen. het is dringend. want heb een heel groot probleem paard!! (ben al 2 jaar aan het proberen) niets lukt en nou hoop ik dat deze methode helpt!! wie weet er misschien waar ik zijn boek kan kopen of misschien een curcus kan volgen ik weet het ook niet maar ik hoop dat iemand mijn kan helpen!!

Helderder

Re: monty roberts!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:49

Ik denk dat je bij Uit het zadel meer kans heb op een reactie..

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:50

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:57

Afhankelijk van het probleem dat je met je paard hebt, kun je waarschijnlijk beter iemand met kennis erbij halen, dan zelf gaan klooien vanuit een boekje. Er is keuze zat in mensen met kennis en kunde om jou te leren met je paard (en je probleem) om te gaan.

jaimpjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 13:51

Waratje schreef:
Afhankelijk van het probleem dat je met je paard hebt, kun je waarschijnlijk beter iemand met kennis erbij halen, dan zelf gaan klooien vanuit een boekje. Er is keuze zat in mensen met kennis en kunde om jou te leren met je paard (en je probleem) om te gaan.

ze staat op een africhtingsstal (ze word opnieuw opgevoed) en die man vind het ook heel erg intresand zijn methode. hij is al een hele tijd met haar bezig en ze geeft zich niet over. nou willen wij de methode van monty-roberts proberen,..

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:01

Misschien een flauwe opmerking, maar als hij als professional nog niet de principes kent van Monty Roberts, lijkt het me iemand met een te beperkt arsenaal. }>
Ik weet niet waar je in Nederland zit, maar je zou eens contact op kunnen nemen met 't Balingehof (noorden) of bijvoorbeeld een Marijke de Jong van Paardenbegrijpen.nl (midden). Dat zijn mensen met een heel breed scala aan mogelijkheden en kennis.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:09

Heeft deze stal wel ervaring met probleempaarden???
Vooral het zinnetje" ze zijn al een hele tijd bezig en ze geeft zich niet over" baart me zorgen...
Hoe lang staat ze er al en op welke manier gaan ze daar met haar om....
Apart dat deze man nu een boekje nodig heeft om zijn kunnen te bewijzen...

De methode met Monty leer je niet "even" uit een boekje....
Je kunt beter met je paard daar op cursus gaan..ik ken iemand die is er geweest en daar leer je zo veel (vooral door het onder de juiste begeleiding te doen).

Ik weet niet waar je woont maar bij in de buurt zit ook een erg goede "heropvoeding".
Zelf ervaring mee en deze mensen weten goed waar ze mee bezig zijn.....

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:12

is NH niks voor je paard.

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:19

contact op nemen met annemiek van de toren geloof dat ze zo heet die doet hier in nederland van die cursusen wel prijzig maar ze zit hier ook op bokt onder annemariev moet je anders maar even pm met haar want de mail en tel ben ik kwijt

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:29

Hoi,

Zelf was ik ook op zoek naar het boek wat jij zoekt, maar helaas alleen in het engels te vinden (ik heb op algemeen een topic hierover gemaakt).
Verder heb ik een tip gekregen van een man uit belgie om naar www.montyroberts.NL te gaan. En via daar contact op te nemen met Annemarie van der Toorn.
Ik heb haar zelf gister toevallig ook een e-mail gestuurd.

Succes Knipoog

DS_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 20:21

Kijk eens op de bovenste site uit mijn onderschrift. Wij werken ook volgens de methode van Monty Roberts en geven ook cursussen over deze methode. Op de site staat meer onfo over hoe wij werken en elke woensdagavond hebben we een open clinic avond waar je kunt komen kijken naar hoe wij te werk gaan.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 11:07

kun je het probleem van je paard kort omschrijven?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 23:36

Dit is een dubbelpost, vraag naar het probleem van het paard heb ik in het andere topic al gesteld. Ook daar heb ik geantwoord dat ik geloof dat de methode MR niet de oplossing is voor het probleem, omdat het alleen de verhoudingen rechtzet en je niet verder helpt bij je dagelijkse werk met dit paard. Ik zou je willen adviseren contact op te nemen met Eddy Modde (methode Pat Parelli) in Nederland. www.parelli.nl

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 23:54

Ik heb MR zelf een paar keer "live" bezig gezien en kon daar niet veel "diervriendelijks" aan ontdekken . Het onderstaande artikel in het duitse paardenblad Cavallo ( www.cavallo.de), bevestigde mijn gevoel over deze methode.
http://www.cavallo.de/index.php?aktion= ... id_nummer=
Een ieder moet absoluut zelf weten met welke methode hij zijn paard wil opvoeden, maar ik voor mij kan aan deze methode niks goeds ontdekken Scheve mond .

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 22:30

Ben jij geabonneerd op de Cavallo? Ik ben eigenlijk wel geinteresseerd in dat artikel, maar wil het tijdschrift er niet helemaal voor aanschaffen.

Het likken en kauwen wat Monty Roberts als teken van onderwerping ziet, kan idd ook voorkomen bij paarden die vreselijk onder druk staan en die in stresssituaties zichzelf geen raad meer weten. Dieren (en mensen) die vreselijk onder druk staan gaan dingen doen die op dat moment absoluut niet ter zake doen, niet in dat patroon passen.