Weide en voeren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

Weide en voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 12:06

Als mijn paarden straks 24/7 op het land gaan, hoe moet dat dan met voeren?
Het zijn 6 paarden/pony's/mini's dus krijgen allemaal verschillende hoeveelheden en voer.
Of hoef ik zomers geen voer te geven, alleen weide en kuil?
Wat doen jullie???

brechje

Re: Weide en voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:34

Ik denk dat ze in principe wel genoeg hebben. Maar dat is ook per paard verschillend, kijk hoe ze het erop doen. Paard kan makkelijk zonder krachtvoer leven, mijn trekpaardmerrie krijgt wel krachtvoer (halve schep muesli) bij als ze heeft gewerkt, verder eigenlijk niet....en ze is gezond, happy en levendig!

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:36

bij ons krijgen ze na het werk op stal een schep mueli, doen ze die dag niks dan eten ze dus alleen gras. onze ervaring is dat (bij) voeren in een wei met meerdere niet werkt(voernijd) en van alleen gras gaan ze echt niet dood

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:49

Mijne krijgen 's ochtends en 's avonds nog een schep eten, Memuska om haar poeders binnen te krijgen en Maykel omdat ie anders de stal afbreekt Knipoog

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:54

Ik heb gehoord dat je zomers geen kuil mag geven omdat het kan gaan gisten.
Het is heel afhankelijk van het apard of ze wel of niet bijgevoerd moeten worden, ik geef mijn paarden nu Pavo Summerfit koeken, hierin zitten de benodigde mineralen en vitaminen die niet in gras zitten. Onze paarden staan op vrij schraal land, vroeger stond mijn paard op "koeien" land toen voerde ik helemaal niks bij.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 13:19

Ik geef na het rijden Quibus een beetje slobber voor de 'lekker' er staat nog genoeg gras, dus ze heeft het niet echt nodig. Mocht het wel nodig zijn, dan haal ik haar gewoon eruit en geef ik haar te eten, zelfde bij mijn jaarling die voer ik wel bij omdat ze wel wat extra kan gebruiken. Ik haal haar gewoon eruit, en geef haar dr voer.
Bij ons mag je (logisch) niet in het land voeren, dan krijg je ruzies e.d

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 13:52

het is niet nodig om een paard bij te voeren, al raden de meeste wel aan om een mineralen blok aan te schaffen en op te hangen...

Ik geef mijn ponytje wel een handje musli ofzo als ik er ben, omdat ze het lekker vindt en ik haar zo kan belonen haha...

biancavw1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:04

bij ons geven ze de helf van het voer dat het paard gewoon in de winter krijgt maar die rijden er nog wel op enzo ook wedstrijden nog dus denk dat het ook wel een verschil is hoeveel het paard moet doen
gr bianca

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:17

als jij een weiland hebt met zat gras en nog het een ander erin aan goede kruiden hoeven ze helemaal geen krachtvoer.
dan halen ze alle stoffen die ze nodig hebben uit het gras en de kruiden.

staat er puur en alleen gras in, dan zou ik ervoor kiezen om een mineralen brokje bij te gaan voeren, bijvoorbeeld pavo summerfit ( meer info staat wel op hun site)