Shabrak wassen zonder verkleuren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

Shabrak wassen zonder verkleuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 11:35

Heeey iedereen!!!

Ik heb nu al een tijdje een vierkant shabrak zeg maar ..een bordeaux rode en hij begint wat smerig te worden Tong uitsteken

Nu kreeg ik tips van anderen dat ik hem gewoon in de wasmachine moet doen, maar ze verkleuren dan toch heel erg ? Boos!

En hoe zit het als je shabrak gewoon in emmer met sop doet? Verkleuren ze dan ook heel erg of kun je dat beter doen dan in de wasmachine?

Iemand tips?

Alvast bedankt Lachen

Coconut

Re: Shabrak wassen zonder verkleuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 11:45

niemand??

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:52

Het kan zijn dat sjabrakken na veel wassen wat vaal worden, net als met gewone kleding Knipoog Als je je sjabrakken gewoon zo nu en dan wast op 40 graden zullen ze vast niet zomaar verkleuren, ik heb hier althans nog geen last van gehad Knipoog

palatijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:53

groene zeep .. kan je paard ook beter tegen als er restjes zeep achter blijven Lachen en sluit me aan bij bovenstaande reactie Tong uitsteken

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:55

Ik doe mijn dekjes ook gewoon in de wasmachine. Als je ze erg vaak wast worden ze wel wat valer. Ik wil je wel als tip meegeven dat je je dekje "alleen" wast dus zonder andere dingen in de trommel. Dekjes geven vaak erg af.

Zelf was ik mijn dekjes niet heel erg vaak. Ik verwijder na het rijden altijd de losse haartjes en regelmatig spuit ik het zweet eraf met de brandslang dan laat ik mijn dekje drogen en dan kan hij de volgende dag weer op.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:56

Mijn ervaring is dat je vooral moet opletten bij het drogen: als je ze in de zon legt, onderkant naar boven.

Sommige worden bij mij wel wat valer na het wassen, maar volgens mij is dat ook sterk afhankelijk van het merk.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 11:57

Heey dank jullie wel voor de tips!!!:D

Ik zat zelf ook al te denken aan groene zeep omdat dat paardvriendelijker is Knipoog en ik borstel elke dag zowiezo de haren eraf..maar er zit nu allemaal huidvet op het shabrak enzo, dus ik dacht: tijd voor een sopje Knipoog

Groetjes!!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:01

gewoon in de wasmachine,vloeibaar wasmiddel erin en wassen op 30 graden.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 12:17

okee Haha!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:50

Mijn methode? Leg het vuile dekje in de veranda en wacht... Enkele dagen later zie je een schoongewassen dekje over het rek hangen te drogen Knipoog
Mijn moeder gooit ze ook gewoon in de wasmachine, enkel met mijn rode (knal knal rood) was ze wat voorzichtiger, die heeft ze eerst apart gewassen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:53

Bij mij gaan ze apart(of 2 sjabrakken van de zelfde kleur) in de wasmachine. Op 40 graden en dan onderste boven drogen. Als je de onderkant wat verkleurt is het jammer, maar die zie je toch niet Tong uitsteken.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 13:00

ik had dit probleem ook wasde ze altijd met een goedkoop wasmiddel tegenwoordig gebruik ik de waspoeder die ik voor de normale was ook gebruik
sinsdien verkleuren ze niet meer gebruik nu ariel
en inderdaad als je ze laat drogen onderkant boven

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:25

Uhmm toen ik mijn sjabrakje kocht kreeg ik gelijk van de verkoopster te horen dat ie gewoon in de wasmachine kon. Vond ik eigenlijk ook niet meer dan normaal voor een sjabrakje van (€80.. Nagelbijten / Gniffelen Bloos ) maar ook mijn andere dekjes gaan er gewoon in..
Zijn nog steeds erg mooi van kleur hoor, dus ik denk dat je het best wel kan doen!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 16:02

Dank jullie wel voor de reacties Haha!

Ik ga hem wel in de wasmachine doen...of anders eerst in een sopje..kijken hoe het gaat Knipoog

Dat van onderste boven laten drogen wist ik al...anders verkleurt de kant die boven ligt en dat zou zonde zijn... Knipoog

Groetjes!!

_revanche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 20:35

Wat meestal doe ik eerst even in de biotex laten weken, om het zwart eruit te krijgen van het zadel (dat blijft namelijk afgeven:S) en dan gewoon in de wasmachine. Heb ook een rode, maar deze in gelukkig nog niet verkleurd Haha!

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 08:00

Mijn moeder wast ze altijd voor me. Gaat prima. Alle donkere dekjes doet ze bij elkaar en dat gaat prima!
Alleen de eerste keer dat ze vol enthousiasme een dekje voor me ging wassen ging het niet zo geweldig. Het is nu een mini-dekje! Haha!

bolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 09:27

Misschien een beetje laat maar als ik bang ben dat kleur vaal zal worden of zal afgeven leg ik het kledingstuk of in dit geval het zadeldekje +/- 20 min in koudwater met een flinke scheut azijn Lachen . Dit zorgt er voor dat de kleur fixeerd en dat de kleuren langer mooi blijven. Daarna niet te heet wassen (30 graden) met een color wasmiddel.