Pavo koeken summerfit, wie kent ze?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rivjenn

Pavo koeken summerfit, wie kent ze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 09:48

De titel zegt al genoeg Haha!
maar wie kan zeggen of het daadwerkelijk ook wat is?
Zelf voer ik gewoon biks en muesli.
Bij zo'n koek krijg ik een beetje het snoep idee, dus even iets lekkers.
Ik begrijp er uit dat je het gewoon als voer moet zien.
Vroeger had je ook van die koeken en die waren echt voor het lekkere zal ik maar zeggen. Vingers aflikken
Iemand ook enig idee wat ze kosten?

Kitty_

Re: Pavo koeken summerfit, wie kent ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 09:57

ik had er ook al een topic over geopent maar helaas weinig reacties. Een stalgenootjes van me heeft ze gekocht. Ze kosten 9,95 voor 30 koeken.

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 09:59

klopt.. mijn pony krijgt ze.. iedere dag krijgt hij er 1.. Lachen bevalt me goed en hij ziet er goed rond en glanzend uit Haha! dus het zal vast werken haha

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:22

Het is volgens mij meer bedoeld voor als je geen krachtvoer wilt geven maar toch wat vitaminen en mineralen wilt voeren.
Als je al biks en muesli voert is het wat dubbelop denk ik.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:40

Ik heb ze voor mijn paarden gekocht omdat ze op het land staan en ik eigenlijk geen krachtvoer wil voeren. Ik ben nog niet helemaal overtuigd, ik vind ze in ieder geval erg droog. Verder is het wel makkelijk, omdat ze met meerdere paarden op het land staan, geef ik na het rijden zo'n koek en klaar.....

Byron15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:04

Hier ben ik ook wel benieuwd(t)? naar.
Ook vroeg ik mij af of die goed te kauwen zijn of dat je anders die koeken kan weken?

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:21

Ik vind die dingen ideaal. Onze pony's (haf en ijslander) moeten het op het moment hebben van gras en een beetje brok. Om toch te zorgen dat ze voldoende vitamines binnen krijgen zijn we de koeken bij gaan voeren.
Ze zijn niet zo hard, je kan ze makkelijk in bijvoorbeeld 2en of kleine stukjes breken (heb je toch ene soort van brok idee) de eerste keer lieten ze ze tot het laatst liggen maar nu eten ze ze gelijk op.
Je hoeft ze dus ook niet te weken ofzo, denk dat je dan gelijk een soort pap hebt.

Firegurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 11:57

Ik heb ze ook,maar je moet ze pas geven als ze echt lang op het land staan ,en niet meer dan een halve kilo krachtvoer krijgen anders heeft het geen zin.Ik geef een halve en dan s,avonds nog een halve kilo bix.

vanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 13:02

ik had een "proefkoek" gevraagt bij pavo en gevoerd aan mijn paard, ze vond het niets en heeft hem uitgespuigd, ze vond het maar droge zooi, best wel jammer wat zo had ze wel haar vitaminen gekregen en niet de energie die in normaal voer zit, en aangezien ze al te dik is en genoeg energie heeft..
maar misschien vind die van jouw ze wel lekker Clown

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 13:06

Firegurl, waarom heeft het anders geen zin? Het gaat toch om de vitaminen die hier in zitten die niet in de brokken, o.i.d.? Verward (als er precies hetzelfde in zou zitten, wat is dan voor sommigen die ze samen met brok voeren de reden dat ze dit voeren, en niet gewoon iets meer brok...? wat is precies het verschil en waarom zou het geen nut hebben ze te voeren als je ook al meer als een halve kg brok voert?)

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 13:30

Roskur schreef:
Firegurl, waarom heeft het anders geen zin? Het gaat toch om de vitaminen die hier in zitten die niet in de brokken, o.i.d.? Verward (als er precies hetzelfde in zou zitten, wat is dan voor sommigen die ze samen met brok voeren de reden dat ze dit voeren, en niet gewoon iets meer brok...? wat is precies het verschil en waarom zou het geen nut hebben ze te voeren als je ook al meer als een halve kg brok voert?)

PAVO geeft zelf op hun site aan dat het geen zin heeft om Summerfit te geven als je al meer dan een kilo brokken per dag voert.
Daar zitten alle benodigde vitamines ed al in.
De reden dat sommige mensen niet meer brok wileen voeren is dat hier energie in zit, in Summerfit niet.
Het is vooral bedoeld voor sobere rassen die je niet te veel energie wilt voeren.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 14:46

Mijn hoefsmid rade mij die koeken aan voor mijn shetje.
Die is hoefbevangen, maar dit is al de 4de keer, ik heb hem pas een half jaar, en bij mij is het nu 2 keer gebeurd.
Maar klopt het dat het goed is voor bevangen paarden?
Zij gebruikt ze zelf nl voor haar bevangen shetje, en ze schijnen wel te helpen, heeft iemand hier nog ervaring mee?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 14:49

Ik heb vandaag een 'test' koek gekregen van Pavo Haha!
Op die manier kan ik kosteloos uitproberen of mijn pony's het wel te eten vinden.

Vinden ze ze lekker dan krijgen ze zolang ze dag en nacht buiten staan gewoon iedere dag elk een halve koek.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 14:52

Hoe kun je die aanvragen?
Gewoon bij vragen op de website of zo?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 14:52

gina2003 schreef:
Maar klopt het dat het goed is voor bevangen paarden?
Zij gebruikt ze zelf nl voor haar bevangen shetje, en ze schijnen wel te helpen, heeft iemand hier nog ervaring mee?

Ik weet het niet zeker of het goed is voor bevangen paarden, maar volgens mij wel. Er zit heel weinig eiwit in en ook weinig energie, alleen maar vitaminen en mineralen. Die ze juist nodig hebben om gezond te blijven en als ze ziek zijn of zwakke weerstand hebben om wat extra's te hebben, zodat ze beter door een slechtere periode heenkomen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 14:54

gina2003 schreef:
Hoe kun je die aanvragen?
Gewoon bij vragen op de website of zo?

Ja, op pavo.nl moet je gewoon een voedingsadvies vragen en dan vooral iets vragen over pavo summerfit en dan krijg je zo'n koek thuisgestuurd Lachen

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:11

heb zo'n koek bij een dealer uit de buurt gehaald. mijn paardjes vonden m wel lekker, maar ik vraag me af of zo'n vitamine stoot (zo'n koekje is gelijk aan 2KG krachtvoer!) wel echt gezond is.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:26

Black_white: daarom geef ik (als mijn pony's het lekker vinden tenminste) elk maar een halve koek. Nu krijgen ze ook per dag 1 kilo bix. Dus dan blijft de hoeveelheid vitaminen en mineralen e.d. ongeveer gelijk aan wat ze nu krijgen.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 10:38

Ik vind dit weer typisch zo'n product dat overbodig is.....bedacht om mensen het gevoel te geven dat ze wat goeds doen voor hun paard en tevens voor de fabrikant fijn, omdat in het zomerseizoen de voerverkoop terugloopt.
Als je paard in een goede weide staat, is het niet nodig.

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 10:46

pffffff lekker he. Gisteren bij de ruitersport zaak een doos gekocht en daar werd mij verteld dat het een goede AANVULLING zou zijn. Dus ik geef mijn paard 2 x 1,5 kilo bix en 2 x 1 kilo muesli en 2 x per dag MaxH, dus als ik het goed begrijp is het bijvoeren van deze koek volledig overbodig!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 10:47

moet je ukkiepuk even vragen, ik zag op haar staldeur staan dat zij die voert.......

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 11:15

mobick schreef:
pffffff lekker he. Gisteren bij de ruitersport zaak een doos gekocht en daar werd mij verteld dat het een goede AANVULLING zou zijn. Dus ik geef mijn paard 2 x 1,5 kilo bix en 2 x 1 kilo muesli en 2 x per dag MaxH, dus als ik het goed begrijp is het bijvoeren van deze koek volledig overbodig!

1 koek is ter vervanging van 2kg krachtvoer per dag. Dat zou dus betekenen dat jij 2 a 3 koeken per dag moet geven en stoppen met de rest van je voer. Dus ik denk dat het voor jou indd volledig overbodig is.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 11:32

Jetta schreef:
Ik vind dit weer typisch zo'n product dat overbodig is.....bedacht om mensen het gevoel te geven dat ze wat goeds doen voor hun paard en tevens voor de fabrikant fijn, omdat in het zomerseizoen de voerverkoop terugloopt.
Als je paard in een goede weide staat, is het niet nodig.

Ik geef geen summerfit, maar pavo vital. Ongeveer hetzelfde alleen zijn het brokjes.
Mijn paarden staan ook op een goede wei en zagen er wel leuk uit.
Omdat zij geen brok meer nodig hadden (ze hoefde niet mega dik te worden) ben ik vital gaan voeren.
De kleur van mijn paarden is mooier geworden, ze glanzen heel mooi, ze zitten mooi in het haar enz enz. Ik voer dit al een poosje en ik zie ze steeds mooier worden, dus wat mij betreft werkt vital iig wel.
Ik noem het geen wondermiddel, maar het draagt zeker wel een klein steentje bij.

cream_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 11:43

Mijn tante voert hij paard die 24/7 in het land staat ook Summerfit. Ik vind het super die koeken, er zit nagenoeg geen energie in (dat haalt ze wel uit die mooie hoge weide:D) maar wel alle vitapientjes en minerale die ze normaal wel zou krijgen uit het biks + kuil. Ik ben voor! OK dan!

Shasadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 12:04

vanja schreef:
ik had een "proefkoek" gevraagt bij pavo en gevoerd aan mijn paard, ze vond het niets en heeft hem uitgespuigd, ze vond het maar droge zooi...

Zo dacht die van mij er ook over, spuugde het ook weer uit..