Koop via handelaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tamtam

Koop via handelaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 09:21

Hoi allemaal,

Zoals sommigen van jullie weten ben ik op zoek naar een jong dressuurpaard voor een niet al te gekke prijs. Helaas heb ik nog niet echt wat leuks kunnen vinden via particulieren. Via een handelaar heb ik nog nooit een paard gekocht, maar nu ben ik benieuwd wat jullie ervaringen zijn. Naar wie zou ik bijvoorbeeld wel moeten zijn en bij wie niet?

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes Tamara

Barbara88

Re: Koop via handelaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 09:29

Over bij welke handelaar je moet zijn kan ik je niet helpen maar wel een paar tips geven.

Neem een ervaren iemand mee ( instructie ofzo) Laat het paard in kwestie altijd keuren door jou eigen DA, of een ander maar NOOIT door de DA van de handelaar. En hou je ogen goed open! Haha!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 09:39

Niet iedere handelaar is het zelfde hoor! Ik heb net een 3-jarige ruin gekocht. De verkoper (een boer) fokt zelf paarden, maar neemt ook jonge paarden van anderen over die hij samen met z'n eigen paarden in de opfok laat lopen. Hij is dus zowel handelaar als fokker. Mijn paard heeft hij niet zelf gefokt, maar anderhalf jaar geleden geruild voor een ouder paard, dus eigenlijk is hij naar mij toe een handelaar. Al is het geen grote handelstal waar heel veel paarden staan, hij had wel aardig wat jonge paarden lopen.

Nou ik vind het hele sympathieke mensen en ik heb dus ook wel vertrouwen in ze, tja zeker weten doe je nooit, maar dat is met een fokker of particulier net zo. Dus goed kijken, goed laten keuren en als je niet vertrouwt: er staan zat paarden elders te koop!

MariseLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:56

Let goed op met wat voor een handelstal je te maken krijgt, want niet alle handelaren zijn te vertrouwen. Maar wat ook al gezegd was: Hou dus goed je ogen open! Vingers aflikken Als je het niet helemaal vertrouwd, doe het dan niet.