Pony bang voor paard.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EnelyaT

Pony bang voor paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 08:55

Hoi,
Ik heb sinds kort een nieuw paard (5jaar&1.65)
Maar ik had al een pony (7jaar&1.50)
Maar nou heb ik het volgende probleem: Mijn pony stond tot nu toe altijd alleen in de wei. Nou staat het paard er dus bij.
Maar hij slaat mijn pony.. Dus ze is heel erg bang van hem.. Ze durft ook niet meer naar mij toe te komen, of wat dan ook.. En als ze naar me toekomt *of ik naar haar* dan komt het paard erachteraan, en rent ze hartstikke bang weg..
Vanochtend viel ze zelfs.. Boos!

En het paard wil heel graag knuffelen, en alle aandacht.. Maar ik kan hem toch niet op zijn donder geven omdat hij achter me aanloopt?
Hij heeft haar nog nooit geslaan als ik erbij stond, maar toch is mijn pony doodsbang voor hem..
Ik vind het zo zielig.. Verdrietig
Weet iemand iets, waardoor ze sneller meer vriendjes worden ofzo.. Of iets om te zorgen dat ze niet meer bang is??

-xXx- Lissy

denice

Re: Pony bang voor paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 09:01

ik denk dat dat wel over gaat over een tijdje, als ze alleen maar met zijn tweeen op het land staan, moeten ze wel naar elkaar toe trekken, paarden zijn sociale dieren!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 09:08

misschien eerst allebei apart op land zetten. maar wel naast elkaar.
dan kunnen ze niet slaan (kan wel maar paard kan niet achter pony aan ivm omheining) en wennen ze aan elkaar.

suc6!
xxiezz

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 13:52

ja, maar ik stond vanmiddag tussen ze in, en ze waren allemaal naar elkaar aan het bokken en trappen.. Gaaaap
Maar ik stond met een meisje van 8 (kwam naar het nieuwe paard kijken) in de wei, dus ik greep haar tegen me aan, en liep er snel van weg..
maar ik weet echt niet wat ik moet doen, kan ze wel apart zetten, maar dan flipt het paard (hij heeft 'verlatingsangst..'

misschien is het wel iets wat tijd nodig heeft, maar ik vind het zoo zielig..!!

-xXx- Lissy

*nog meer tips?? please??? Boos! *

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:05

je kunt er even een draadje tussen zetten. ( wei land in tweeen) dan kunnen ze eerst even rustig snuffelen en dan na een week of 3 bij elkaar waak scheeld dat een hele boel bij ons in elk geval wel ze staan dan toch bij elkaar kunnen elkaar alleen niet verwonden.