leeftijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

10 jaar is

Jong
20 (35%)
Gemiddeld
37 (64%)
Oud
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 57

bashkircurly

leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 08:13

hoi!

Ik heb een klein probleempje.
Ik heb een paard gezien en ik smelt helemaal als ik haar zie.
Alles is lief aan haar ze heeft ook een geweldig koppie!
Maar nu het probleem.
Een vriendin van mij heeft een paard van 2.
En daardoor heb ik sinds kort problemen met leeftijd...
Het ideale paardje dat ik gezien heb is 10 jaar.
Ik vind het oud.
Maar dat is het niet...
Maar het lukt me niet om mezelf daarvan te overtuigen..
Wie kan mij overtuigen?

MarchaL

Re: leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 08:32

10 jaar is absoluut niet oud! Een paard van 10 zit juist in de kracht van zijn leven! Ik zie het probleem eigenlijk niet zo goed, als dit het ideale paard voor jou is zou ik het zeker niet laten staan Knipoog

En dat je vriendin een paard van 2 heeft... Who cares? Er zullen altijd mensen zijn die een jonger paard hebben als dat jij hebt, is jouw paard daarom minder in jouw ogen? Het gaat er toch om dat je plezier hebt met je paard ongeacht de leeftijd daarvan Knipoog? Tja, ik zie het probleem echt niet Knipoog

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 08:33

ik vind het jong want ze zijn nog steeds in het bloei van hun leven.En ik heb ergens gelezen vraag me niet waar.Dat als een paard 11 is dat hij het best kan presenteren. Ik vind het totaal niet oud.Het is nog een jong dier. En ook al voorbij de puberteid.Dat is toch geweldig.En je zegt zelf dat je gek op haar bent.Ik weet niet of je haar gaat kopen ofzo.Maar als je haar wilt kopen had ik het allang gedaan als ik jouw was

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 08:38

Ik zie ook geen probleem, als het paard aan al jou eisen voldoet en de klik is er, dan moet je het doen. Ik heb precies hetzelfde gehad alleen was het paard in kwestie 15. Ik heb haar nu twee weken geleden gekocht en ik heb nog geen moment spijt gehad, ben heel blij met mijn keuze.
Ik zou zeggen; ga ervoor!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 08:38

ik heb op jong gestemt.
rond de 15 is meer gemiddeld Haha!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 08:51

Hee,
10 jaar is idd. echt niet jong hoor!
Ik heb een nieuw paard, en die is vijf.. Nou, het is te merken aan hem.. Hij is heel speels enzo..
Mijn pony kreeg ik toen ze drie was, en ze is nou zeven.. Ik weet zeker dat als mijn pony 10 is, dat ze dan nog veel beter loopt enzo!

En het is toch je droompaard??
Ik zou zeggen: Ga ervoor!! Haha!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 08:53

tien jaar oud? Wow!

Tien jaar is de ideale leeftijd als je een braaf paard wilt hebben(mits natuurlijk correct opgevoed en alles nog goed op een rijtje zit in het hoofd Haha! ) Paarden van 10 jaar zijn vaak van hun puberstreken verlost, hebben al ettelijke jaren ervaring en zijn nog heel goed onder het zadel.

Ik heb mijn paard gekocht toen ze 12 was. Nu 19, en nog geen minuut spijt van gehad. Dus je zou nog gerust 15 jaar of langer kunnen doorgaan, als het paard geen gebreken krijgt Lachen

Urbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 09:07

10 jaar is niet oud voor een paard, zeker niet! Maar je moet wel bedenken wat je met het paard wil doen, wil je intensief wedstrijden starten en is het paard nog op B niveau, dan zou ik misschien voor een jonger paard gaan waar je nog wat meer mee kan groeien. Maar wil je gewoon een maatje voor het leven en heerlijk rijden is 10 jaar de ideale leeftijd! De meeste paarden worden ook wat rustiger rond deze leeftijd. (uitzonderingen daargelaten) Dus conclusie: bedenk eerst wat je met het paard wil doen en volg gewoon je hart!
*en het argument van dat je vriendin een 2jarig paard heeft vind ik wel erg zwak om het niet te doen Knipoog *

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 09:19

Alle paarden waar ik nu naar ga kijken zijn tussen de 10 en 12 jaar. Ik vind het de ideale leeftijd. Geen puberstreken meer en al heel wat ervaring. Maar ja, het is natuurlijk verschillend wat je wilt doen met je paard.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 09:22

10 jaar is absoluut nog jong!!! Ik zou er zeker voor gaan als ik jou was.

En die vriendin met die twee jarige ja dat is ook jong maar zij kan voorlopig nog niet rijden enzo, terwijl jij opstapt en wegrijdt!! Ik zou het wel weten doen!!!

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 09:27

ik snap het probleem ook niet echt, wat maakt het uit dat het paard van je vriendin 2 is? Daar kan ze verder toch weinig mee, ik vind 10 echt een perfecte leeftijd en absoluut niet oud

Als het je ideale paardje was zou je denk ik niet zo twijfelen over haar leeftijd (die NIET hoog is Knipoog ) dus wie weet kan je beter even doorzoeken voor je spijt krijgt.... (ehm, neem aan dat je haar wilt kopen Haha! )

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 09:30

barreltjuh schreef:
En die vriendin met die twee jarige ja dat is ook jong maar zij kan voorlopig nog niet rijden enzo, terwijl jij opstapt en wegrijdt!! Ik zou het wel weten doen!!!

dat is ook een goed punt. Jouw vriendin moet zowiezo nog even wacht voordat ze ermee mag rijden, en dan moet ze het nog rustigaan opbouwen en moet ze hem nog jarenlang alles leren. Jij kan op een 10-jarige gewoon opstappen en wegrijden zeg maar, die heeft de basis al volledig onder de knie Lachen

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 09:35

10 is juist een hele mooie leeftijd! Mijn bijrijdpaard word in juni 10, ideale leeftijd. Al wat ervaring idd, af en toe nog wat streekjes maar verder is het opstappen en wegrijden.
Als ze jou ideale paardje is zou ik er zeker voor gaan!

bashkircurly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 13:03

Dankjulliewel hoor dat helpt echt en idd als ik dit zo lees klinkt het als de ideale leeftijd. Ik hou wel van streekjes bij een paard dat heeft ze nog ookal is ze al geen puber meer dat zit gewoon in haar daarom ben ik zo gek op haar. Bedankt hoor ik denk idd dat ik er maar voor ga want het gaat dus idd over kopen! Pling En met het paard van me vriendin heb ik ook geen problemen meer! Pling

Ik zal wel wat fotows maken dan kunnen jullie haar zien! Ze is echt zo mooi ze is wil en met zwarte manen en staart Wow! *smelt* hihihi Knipoog

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:35

10 vind ik zeker niet oud!
Als alles je verder aanstaat aan het paard zou ik zeggen: KOPEN!

bashkircurly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 16:32

hihihi ja dat vind ik nu ook.
Weetje ze zeggen dat ze 1.56m is maar ze ziet er veel groter uit of dat persoontje is gewoon kleiner :s
Ik zal ff een foto opzoeken...
Ah! Hier isdie moet je kijke wat een droppie Knipoog:
Afbeelding

bashkircurly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 17:25

Fijn.... heel fijn....
Nou gaat me vriendin weer gek doen van dat haar verhoudingen niet kloppen... (die wil gewoon dat ik een paard neem die ook 2 is Boos!) Maar ze kloppen tog prima???

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 17:58

10 jaar is iets onder de gemiddelde leeftijd.
Als het paard 10 jaar is, moet het nog zeker een jaar of 15 mee kunnen Lachen

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 18:08

Ik vind 10 jaar niet oud..En zeker als het je allerleerste eigen paardje wordt.. Een paardje van 10 kan nog lang genoeg mee..En het gaat erom dat je er plezier mee hebt.. Haha!

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 18:24

MarchaL schreef:
10 jaar is absoluut niet oud! Een paard van 10 zit juist in de kracht van zijn leven! Ik zie het probleem eigenlijk niet zo goed, als dit het ideale paard voor jou is zou ik het zeker niet laten staan Knipoog

En dat je vriendin een paard van 2 heeft... Who cares? Er zullen altijd mensen zijn die een jonger paard hebben als dat jij hebt, is jouw paard daarom minder in jouw ogen? Het gaat er toch om dat je plezier hebt met je paard ongeacht de leeftijd daarvan Knipoog? Tja, ik zie het probleem echt niet Knipoog

helemaal mee eens

wat maakt het jou nou uit, dat die 10 jaar is het gaat er om dat jij hem leuk vindt

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 18:51

10 jaar is absoluut niet oud!
Rond de 10 jaar is echt een mooie leeftijd hoor
dan zijn ze niet meer zo speels maar ook weer niet dat ze te oud zijn om intensief te gaan werken
ik persoonlijk vind het echt te oud als je een paard koopt die rond de 15/20 jaar is maar 10 jaar is een mooie leeftijd
en wat maakt de leeftijd dan ook nog uit als je helemaal verlieft op die pony bent als je hem/haar ziet Cool
Groetjess.. Pling

annieboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:08

ik ben het helemaal met xKatleentjex eens ,

10 is niet oud ze zijn net lekker uit de pubertijd..

(Hoe oud denk je dat bonfire is? hihi...grapje)

bashkircurly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 19:52

Afbeelding

Nouw zeg scrollen jullie allemaal over het plaatje heen ofzow :p
Even overnieuw:
Is het geen plaatje? Pling

hahaha :p

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 20:36

ze is zeker mooi Ja

ze lijkt me iets overbouwd maar als je haar gewoon goed laat keuren enzo lijkt het me een heerlijk paardje! veel plezier met d'r! Haha!

bashkircurly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 08:23

Ididit schreef:
ze is zeker mooi Ja

ze lijkt me iets overbouwd maar als je haar gewoon goed laat keuren enzo lijkt het me een heerlijk paardje! veel plezier met d'r! Haha!

huh Verward hoebedoelie Tong uitsteken