huurprijs binnenbak voor vereniging?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tarron

huurprijs binnenbak voor vereniging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 22:31

We rijden met de vereniging nu weer buiten in onze eigen bak.
Maar 's winters huren we een binnebak voor de lessen.
Nu wil de verhuurder de prijs voor de komende winter verhogen van €6,- per uur naar € 10,-
Wat betaald jullie vereniging voor de huur?
En wat "krijg" je daarvoor.
Is er een kantine, toilet, goed parkeergelegenheid.

Carlaa

Re: huurprijs binnenbak voor vereniging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 00:05

Ik ben welgeteld 2 weken ofzo baklid geweest van een vereniging hier in de buurt. Daarvoor hadden we:
- twee binnenbakken
- kantine
- buitenbaan van 20 x 60
- ruuuuiiiiiime parkeergelegenheid Haha!
- toilet
- poetsplaatsen (om op te zadelen mocht je met de trailer komen)
- en verder gewoon een eigen sleutel zodat je heen kan wanneer je wilt (mits er geen lessen waren)

De kosten? Tsja, dat is ook het probleem. Die waren dus erg vaag. Eerst was het 50,- toen 75,- toen 135,- (geloof ik) en toen opeens 100,-. Had ook te maken met wel of niet lid worden van de vereniging, maar uiteindelijk bleek het dus het laatste te zijn voor een heel kalenderjaar.
Echt niet een beroerd bedrag, maar omdat onze contactpersoon er nou eenmaal geen reet van snapte hebben we de hoop opgegeven en ook het lidmaatschap opgezegt. Maar met de lokatie was niks mis!

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 00:08

Oh, sorry. Zie nu pas dat het om een hele vereniging gaat. Dit was dus gewoon als particulier. Als je met meer mensen was, geen probleem. Maar dan geldt die 100 euro dus wel per persoon. Maar dan kan je er dus ook zo vaak rijden als je wilt.

Sorry als het nu nergens meer op slaat... Bloos

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 00:11

Bij de manege waar ik eerst reed (in Zeeland) betaalde de vereniging per uur 12,50 euro om de bak te huren. Daarvoor heb je een 20x60 binnenbak of de buitenbak (wat je zelf wil), van het toilet mag je natuurlijk ook gebruik maken, en de kantine is altijd voor iedereen toegankelijk.

Bij de stal waar ik nu rij (in Utrecht) is net een nieuwe binnenbak gebouwd, de vereniging moet hier ook 12,50 euro per uur voor betalen. hiervoor heb je ook een 20x60 binnenbak of 1 van de 20x40 buitenbakken. Je hebt er ook een wc, en een keet die als kantine dient.

Tarron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 12:16

als ik dit lees zaten we dus echt goed met 6,- per uur.
maar ik vindt het nogal een flinke verhoging in 1 x naar 10,-

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:48

ik betaalde zowel op een manege als pensionstal 5 euro per hoe lang ik wilde rijden, of dat nou een kwartier, uur, 2 uur of 24 uur was
*niet dat veel mensen langer dan een uur rijden denk k*

vind 10 euro wel erg duur voor een binnenbak

Ulyssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 13:10

Hmmz.. ik ben lid van een vereniging en daar zitten de "groepsrijlessen" al bij in zegmaar, maar als ik gewoon zelf de binnenbak voor een uur wil 'afhuren' betaal ik iets van 3 euro ofzo.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 13:15

Ik vind 10 Euro eerlijk gezegd heel redelijk voor het gebruik van de bak. OK. De eigenaar verdient er 10 Euro aan (maar wat is nou 10 Euro??), maar heeft er ook "last" van in de vorm van pensionklanten of hijzelf die niet of niet lekker kunnen rijden, overlast op het erf (denk aan drollen die niet altijd opgeruimd worden), gebruik van wc (die daarna ook weer schoon moet en het wc-papier aangevuld), enz enz. Ik vind het niet duur hoor om daarvoor in een goede bak te kunnen rijden!

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:45

bij mij betaal je per persoon € 4,50 per uur voor een binnenbak van 22 x 55 m.
alleen mag er in mijn bak niet gesprongen of aangespannen gereden worden.
dus € 6,- is al een redelijke prijs volgens mij, maar hoe staat het met de kantine gebruik, want daar komt de eigenlijke inkomsten uit weg.
als er hier mensen komen die hun eigen drinken of consumpties mee gaan brengen ja dan ben ik genoodzaakt om de prijs ook om hoog te gooien.
dus hoe gaat dat bij jullie op de vereniging? wordt er nog even na gezeten of is het na de les paard op laden en naar huis?

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:06

Betalen jullie 10 euro per persoon of voor de hele groep en kan er dan niemand anders bij? In het eerste geval vind ik het aardig aan de prijs (5 euro normaal) en in het laatste geval een koopje....

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 23:29

Kyona schreef:
Betalen jullie 10 euro per persoon of voor de hele groep en kan er dan niemand anders bij? In het eerste geval vind ik het aardig aan de prijs (5 euro normaal) en in het laatste geval een koopje....

Bij ons is het dus 12,50 euro per uur als je de bak echt wilt afhuren (dan mag er verder niemand anders dan degenen waardoor hij gehuurd is gebruik van maken). Als je met je paard een keer gebruik wilt maken van de binnenbak (je komt dan dus van een andere stalling) kost dat per combinatie 2,50 euro, dan mogen er nog wel gewoon andere mensen in.