Hoi, ik ga in september 2 maanden weg, en ik weet eigenlijk niet of ik nou wel of geen bijrijder voor mijn paard moet nemen. Mijn paard is alleereerst erg eenkennig, ik ben een van de weinige die hem een halster om kan doen, laat staan kan opzadelen e.d.. Daarnaast rijdt hij erg op mijn hand, heb hem zelf ingereden, ben continu bezig met hem nieuwe dingen te leren e.d... Ik ben bang dat als er iemand anders op hem rijdt 2 maanden lang, dat er dan dingen verpest worden, waar ik juist zolang aan gewerkt heb.
Maar aan de andere kant is het natuurlijk wel heel goed voor hem om de routine erin te houden. Ik rij verder geen wedstrijden met hem, of hoge dressuur o.i.d.. maar ik denk dat het goed is als hij er gewoon gewend aan blijft om minstens 1 keer per week een zadel op zen rug te hebben en bereden (al is het maar een kwartier) te worden. Zelf rij ik hem 2 tot 3 keer in de week.
In ieder geval is het wel een paardje wat heeel erg veel aandacht nodig heeft. Gelukkig heb ik wel een super verzorgster (voor mijn andere paard) die hem zeker de nodige aandacht wil geven, en verder staat hij aan huis in de wei dus aan beweging en verdere aandacht krijgt hij zeker wel genoeg. Jammer genoeg kan ik mijn verzorgster er niet op laten rijden, die is er veel te jong voor.
Wat ik mijzelf dus afvraag: zal ik hem 2 maanden als het ware rust laten houden, maar wel dus gewoon dat hij heel veel verdere aandacht krijgt als poetsen enzo, of toch een geschikte bijrijder proberen te vinden?
Het 'probleem' is eigenlijk gewoon dat ik het aller beste voor hem wil...
Sorry trouwens voor het lange verhaal.