Zeecontainers als paardenbox....Een aantal vragen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KellyenXena

Zeecontainers als paardenbox....Een aantal vragen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 20:54

Een goede vriendin van mij heeft een stuk land gehuurd,het plan is om hier mijn paard op te gaan zetten..Probleem is,dat hier geen schuilmogelijkheid is.Dus zaten we eigenlijk te denken aan het plaatsen van een zeecontainer.Die we zelf kunnen ombouwen.
Idee is om hier 2 boxen in te maken..Eventueel een derde box,maar deze gebruiken als opslag.(hooi voer etc)

Maargoed,omdat wij hier dus totaal geen ervaring in hebben,een aantal vragen,hoop dat jullie ons wat verder kunnen helpen!

1- Op wat voor ondergrond met de container staan. (zand/gras,tegels?)
2- Is het nodig om de wanden te bekleden..En als dat zo is, waarmee kan dat dan het beste gedaan worden?
3- Zijn er bepaalde containers die niet geschikt zijn voor het gebruiken als box? ( bv, containers waar chemische troep in heeft gezeten, containers met bep.binnenmaten?)
4- Handige manier om deuren/raampjes te maken. Makkelijke/veilige manier om deze af te werken?

5- Is het een idee,om de paarden te voorzien van water,dmv van een systeem dat het regenwater opvangt van het dak.Iemand die hier misschien over mee kan/wil denken?

Een aantal vragen...Maar wij zijn blij met ALLE informatie en tips die we kunnen krijgen.

Alvast heel erg bedankt!

Ibbel

Re: Zeecontainers als paardenbox....Een aantal vragen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 21:01

Eerst bij de gemeente informeren of je wel een container mag plaatsen!
Tien tegen 1 mag het niet.

Plaatsen op geëgaliseerd zand is prima.
Alle containers hebben een standaardmaat, nl 2.44 x 2.44 (breedte en hoogte) en zijn leverbaar in 6, 9 en 12 meter lang. Wil je 3 boxen, dan moet je een 9 meter container nemen. Chemicalien worden niet los in containers vervoerd, maar in tonnen.
Het hangt van het staalprofiel van de container af hoe je deuren en ramen kunt plaatsen. Een stalen raam- of deurframe gemaakt van hoekprofiel is het handigst, je kunt het vastlassen en daar wordt niet aan geknaagd. Je kunt dan de kieren met PUR schuim dichtmaken.
Wanden bekleden (met underlayment platen - die zijn standaard 1.22 x 2.44 - goh, zelfde maat als container) heeft 2 voordelen: het isoleert geluid en warmte.

Water van het dak opvangen is wel mogelijk, maar zal zeker niet aan de behoefte voldoen. Je zult dan in ieder geval een schuin dak boven je container moeten maken om afschot te krijgen. Dat is dus dubbel werk.

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 21:06

Wij hebben ook een zeecontainer als stal:

Afbeelding

Ondertussen hebben we alleen nog traliedeurtjes ervoor en schuine afdakjes boven de stallen. Helaas heb ik geen idee hoe het gemaakt is zo, dit heeft de vader van een vriendin gedaan die heel handig is.

Vraag inderdaad eerst bij de gemeente of het mag, wij moesten er een vergunning voor hebben!!

Gira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 21:13

Er worden op internet best vaak zeecontainers aangeboden die al omgebouwd zijn tot paardenstal.
Misschien ook een idee om daar eens naar te kijken, scheelt een hoop werk Knipoog

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 21:43

je kan er ook 1 huren bij conflex,daar is alles al aangedaan,zien er mooi uit!!

let wel op de bodem van de container,als de paarden er doorheen zakken kunnen ze erg lelijke wonden krijgen.

maar ze zijn ook wel te vinden op marktplaats.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 21:44

Let op dat je wel verschillende offertes aanvraagt, want de prijzen kunnen nog wel eens verschillen Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 22:08

En let op de bodem, de zeecontainers met een hardhouten vloer zijn het meest geschikt.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 22:47

Ibbel schreef:
...Alle containers hebben een standaardmaat, nl 2.44 x 2.44 (breedte en hoogte) en zijn leverbaar in 6, 9 en 12 meter lang. Wil je 3 boxen, dan moet je een 9 meter container nemen...

Dat worden dan wel 3 érg kleine boxjes Scheve mond . (2,44 x 3)
Dan zou ik iig de 12 m lange container kopen, er 2 boxen van 2,44 x 5 van maken en een kleine opslag ernaast.

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 08:31

Sterre schreef:
Ibbel schreef:
...Alle containers hebben een standaardmaat, nl 2.44 x 2.44 (breedte en hoogte) en zijn leverbaar in 6, 9 en 12 meter lang. Wil je 3 boxen, dan moet je een 9 meter container nemen...

Dat worden dan wel 3 érg kleine boxjes Scheve mond . (2,44 x 3)
Dan zou ik iig de 12 m lange container kopen, er 2 boxen van 2,44 x 5 van maken en een kleine opslag ernaast.

Onze container is ook 12 meter lang. 2 grote boxen (weet niet de maat precies) en daarnaast een ruimte waar de zadels ed hangen!

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 08:52

Tot zover al heel erg bedankt voor de reacties!

We moeten inderdaad eens goed navragen of het wel toegestaan is om er een container te plaatsten.Misschien een voordeel dat het in Belgie is en zover ik weet,is het daar verplicht tenminste een schuil'stal' of mogelijkheid te hebben.

Gira,ik heb inderdaad gekeken naar 'kant-en-klare' boxen..Maar ik vind deze wel erg duur.Ik heb gelukkig een heel handige vader Knipoog

Kimmie,bedankt voor de tip!
Zal de site eens opzoeken!

Tyrza,ik heb eergisteren ongeveer zo'n 10 bedrijven gemailed..Heb nu een paar offertes terug en er zit inderdaad redelijk wat verschil in de prijzen!

Ik denk inderdaad een container nodig te hebben van minstens 12 meter.Ben hard op zoek!

Iemand nog tips/info?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 18:31

De vloer hoeven we ons geen zorgen over te maken (ja ik ben die muts met die wei) want in 1 van die fabrieken waar ik werk maken ze kunststofplaten die prima geschikt zijn om de vloer extra mee te bekleden (de wanden trouwens ook) en die kan ik voor een heel zacht prijsje krijgen Knipoog De binnenmaten vallen me eigenlijk wel tegen Boos! dacht dat die dingen groter waren.

Als iemand nog een ander idee heeft voor zelfbouw-stal van hout zijn deze (met foto ?) ook welkom !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 20:24

Mijn arabje(1.47) heeft een paar maanden in een container gestaan. Voor haar was het een leuke maat, maar voor grote paarden vind ik de container echt te smal. Er heeft een grote gelderse merrie in gestaan, zij kon haar kont letterlijk niet keren. Een schuilstal bouwen met ruime maten zou ik persoonlijk fijner vinden. Hout of steen is ook een beter materiaal om als stal te gebruiken. In de zomer zijn containers bloedje heet, in de winter stervenskoud.

Hieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 20:29

Ibbel schreef:

Is dat zo? VOlgens mij is een zeecontainer een verplaatsbaar object en hoef je daar geen vergunning voor te hebben. Dit is tenminste wat mij een aantal jaren geleden verteld is toen ik daarnaar informeerde.
Maar ik ben er niet zeker van hoor.... 't Is alweer een poosje terug Knipoog

Hieke

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 08:38

Hoihoi, ik heb geen zeecontainer genomen, maar krijg van vriendlief een houten paardenstal. Ik krijg twee stallen van 3x3 en een schuur, ook 3x3 (9X3m in totaal). We omzeilen een bouwvergunning door binnen de vergunningsvrije maten te blijven. Hier mag je een bijgebouw bouwen zolang die onder de 30m2 blijft m.b.t. oppervlak en onder de 3m hoogte. Deze maten kunnen per gemeente verschillen en misschien moet er dan sprake zijn van uitbreiding van 'woongenot', vandaar dat we ook een stuk schuur hebben. Hier wordt de stal dus wel bij een huis gebouwd, weet niet of er bij jouw stuk grond ook een huis hoort (van de verhuurder misschien?). De onderste rand is van celbetonblokken opgebouwd en de wanden bestaan uit rabatdelen (erg makkelijk op elkaar te krijgen. Als dakbedekking heb ik dakpannen van een oude schuur gebruikt. Ik heb nu voor ca. 2000 euro een mooie, grote paardenstal (normaal betaal je voor kant-en-klare stallen ca. 15.000 euro per twee). Als je alleen een schuilstal maakt ben je veel goedkoper en sneller uit, heb je alleen een balkenconstructie en rabatdelen nodig (en dakbedekking natuurlijk). Weet niet hoe ik hier foto's kan plaatsen, maar mocht je foto's willen of een bouwbeschrijving, dan moet je maar even mailen. Zelf een stal bouwen valt best mee, mijn vriend en broer zijn niet bepaald bouwvakkers, maar het ziet er professioneel uit!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 08:59

Mijn oom zegt dat het het beste voor de bodem is als er lucht onderdoor kan waaien, dan droogt hij en rot minder snel.

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 09:07

Hieke schreef:
Ibbel schreef:

Is dat zo? VOlgens mij is een zeecontainer een verplaatsbaar object en hoef je daar geen vergunning voor te hebben. Dit is tenminste wat mij een aantal jaren geleden verteld is toen ik daarnaar informeerde.
Maar ik ben er niet zeker van hoor.... 't Is alweer een poosje terug Knipoog

Hieke

Jawel hoor! Onze zeecontainer stond niet op wielen, er moest dus een vergunning voor aangevraagd worden, een hele hoop zeik en de vergunning is er nog niet... Hebben nu een advocaat en hij zei zet er maar paarden neer, als dit voor de rechtbank komt dan winnen we dit zeker... dus, vraag het je goed na! Het kan een heleboel zeik (en geld) sparen!!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 18:26

Hey ! we zitten hier in Belgie hoor Knipoog vergunning is niet nodig in deze gemeente, en de buren van de wei hebben absoluut geen bezwaar Haha!
Al helemaal niet omdat de politie nu weet dat ze in beslag genomen paarden bij mij kwijt kunnen Haha! Had er vorige week bijna 4 staan Clown ze zijn op het laatste nippertje opgevangen door een andere vrijwilliger, vooral omdat de omheining (prikkeldraad Boos! ) nog vernieuwd moet worden.

Mijn overbuurman heeft 2 jaar geleden een compleet illegale schuur neergezet van 100m2, een andere buurman heeft zijn huis 2x zo groot gemaakt als op de bouwvergunning stond Haha! dus ik ga me echt niet druk maken over verplaatsbare stallen in een wei die ik huur Clown Als ik het officieel aan zou vragen dan zouden die gemeenteambtenaren nog geeneens weten wat ze met me aanmoesten Tong uitsteken

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 19:25

haha ja die belgen bouwen wel....

die container moet echt geen probleem zijn!!

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 10:54

Allemaal weer heel erg bedankt voor het meedenken!!

Hobby,heb jij misschien een bouwtekening oid van de paardenstal?(materialen ed..Hoe maak je een stevige deur etc) Iemand anders misschien?

Mist kwam nml met het idee om anders zelf een stal te laten maken..Nou heb ik heb wel een hele handig vader,maar een 'bouwtekening' oid zou wel enorm handig zijn.

Alvast bedankt!

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:29

We hebben niet een echte bouwtekening, maar ik kan je wel foto's sturen van de constructie en de maten doorgeven. Laat maar even weten of je dat wil. Je mag natuurlijk ook komen kijken, maar ik geloof niet dat ik in de buurt woon. Ik woon in Oost-Gelderland.

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 13:39

Oei,dat is inderdaad een beetje ver !
Ik zal je even mijn e-mail adres pb'en.
Heeeel erg bedankt voor de moeite in ieder geval!!

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 06:36

Hoihoi, heb je pb ontvangen, moet nog wel foto's maken, dus kan heel even duren!