maten leren laarzen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tjeetje

maten leren laarzen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 20:52

Ik vraag me af hoe je meet welke (kuit)maat je laarzen hebben of welke maat je zou moeten hebben.

Mijn leren laarzen heb ik ooit eens overgenomen, maar ze beginnen nu wel erg groot te worden bij mijn kuiten....zo groot dat het vervelend wordt met rijden. Ze schuren dan over mijn hakken heen omdat ze nergens meer blijven hangen. Het zijn super fijne laarzen die wel al een aantal jaar oud zijn, maar nooit dagelijks gebruikt zijn. Is voor een forse kuit op maat gemaakt dus wie weet kan ik er iemand op Bokt gelukkig mee maken, maar ja dan moet ik wel weten hoe je dat meet, zodat ik dan zelf ook weet welke maat ik terug moet kopen.

Groetjes My

aliesje

Re: maten leren laarzen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 08:51

ben ik ook benieuwd naar lees ff mee..Haha! heb zelf ook leren laarzen, alleen staat niet in welke kuit maat erin zit! en doos heeft me moeder weggegooit.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 10:20

Je kunt de laars aan de buitenkant meten. Daarna trek je er 1 cm vanaf.... nu heb je redelijk nauwkeurig de kuitmaat aan de binnenkant. Als ze trouwens ook over de hakken schuren, zijn de voet- en hielmaat waarschijnlijk ook wat aan de ruime kant.

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:41

gewoon een centimeter om je kuit heen leggen bij het dikste gedeelte, en dan aflezen dat is de kuit maat die je moet hebben
wel met rijbroek aan meten!, en niet te strak aan trekken

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 13:37

Voor het goed aanmeten van rijlaarzen, is het niet handig om bij jezelf te meten... laat dat door een ander doen. Met alleen een kuitmaat ben je er niet.... voor een goed advies en correcte service kun je terecht bij je ruitersportzaak (met verstand van rijlaarzen!)

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 16:39

bedankt voor de reactie's nu kan ik in elk geval gaan meten wat ik heb staan aan laarzen en wat ik eigenlijk nodig zou hebben.

Het is toch echt jammer dat de ruyterij in Drenthe zit en ik toch echt in Brabant woon. Zelf voel ik veel voor 2e hands laarzen, gezien het feit dat ik gemiddeld maar 2 ...hooguit 3 keer per week rij. Wel wil ik leren laarzen hebben ( een mens raakt verwend *lol*) en met chaps rijden mag bij ons op stal niet ( heb hele mooie leren, mja ).

Maar ik elk geval bedankt en als er iemand nog nuttige tips heeft ...ik hou me aanbevolen hoor !

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 18:17

ik kan je zo zeggen wat de kuitmaat van die laarzen is: 41 cm, want ze zijn ooit voor mij op maat gemaakt!

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 19:15

wauw je bent geweldig ...hihi ...helemaal niet aan gedacht om jou te vragen