Welke voeding bij artrose?? Help help !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moeshie

Welke voeding bij artrose?? Help help !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 19:18

Hoi hoi

Jammergenoeg is bij m'n 5! jarig paardje ernstige arstrose vastgesteld. Ik heb hem 2 maanden op rust gezet in de wei en gisteren ben ik gaan wandelen. Heb er zelf op gestapt!!
Was voor mij echt zaaalliig! Haha!

Mijn vraag nu; Ik heb nu de hoop weer opgepakt en ben van plan om speciale voeding te geven. Alleen kan ik uit al die verschillende producten niet opmaken wat nu precies het beste is.
Primeval gelatinaat
Easo flex
Arthri aid
Glucosamine samen met MSM en Omega Trias ( 3-6-9)
....

By the way, hij mankt nu al practisch niet meer. Hangt af van het weer Bloos

Kan iemand mij helpen asjeblief?
Dank danku!!

greetz moesh en casso

Memuska

Re: Welke voeding bij artrose?? Help help !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 20:26

Mijn merrie heeft ook artrose. Eerst heb ik haar Primeval Artrosegelatinaat gegeven, maar dat was nogal (erg) duur en gaf geen resultaat bij haar. Daarna ben ik overgeschakeld op glucosamine en chondroïtine, die prijs was al deftiger maar dat gaf ook niet de gewenste resultaten. MSM zwavel idem dito. Nu krijgt ze Artico en daar doet ze het heel goed op, is ook niet zo duur (33€ per emmer, ik doe er zo'n 1,5 maand mee). Af en toe krijgt ze een kuurtje Old Timer van Wendal's Herbs.
Maar er is eigenlijk maar één "geneesmiddel" wat werkt: beweging! Rust roest, en zeker in het geval van artrose! De weide op met dat paard, zoveel en zo lang mogelijk!
Veel succes ermee!

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 21:16

Thx thx!!
Ik heb ondertussen primeval ook geschrapt...
nu; Cortaflex, glucosamine complex, arthri aid, flex +

Nog iemand?

Tjitx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:44

Wij geven Equiflexion vloeibaar van de paardendrogist.
Ook best wel prijzig, maar we doen er best lang mee en het geeft duidelijk resultaat!
Suc6 Haha!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:06

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 22:08

mijn oude paardje had ook artrose maar was al wel wat ouder dan die van jou. Om nog het langst met je paard te kunnen doen is een gouden tip denk ik: gedoseerd bewegen!! Ruim opwarmen en ruim afbouwen. In beweging houden en vooral niet op rust zetten. Zoals hie rboven al staat rust roest!! Bij de paarden drogist heb ik op het eindje nog Proflex gebruikt en dat hielp erg goed. Op de onderhouds dosis liep ie prima. Succes!!

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 08:15

Bij mensen met artrose wordt tegenwoordig glucosamine en chrondroitine gegeven. Dit geeft bij 40% van de mensen een goed resultaat, maar dat weet je pas na een aantal maanden (ik dacht ca. 3 maanden). Ik heb geen idee of dit bij paarden ook zo is (zit in de gezondheidszorg Lachen.) Inderdaad wel dagelijks beweging blijven geven voor de smering van de gewrichten. Je hebt wel een erg jong paardje voor artrose, wat een pech!