Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:Ik heb chronische rugklachten, ik weet niet of je dat onder "ziekte" rekent?
Citaat:Ik heb ziekte van Crohn en dus last van mijn darmen. Ik heb gereden en doe nu aan mennen (recreatief). Dat kan soms teveel hobbelen, maar meestal gaat het goed of is het wel te doen.
Citaat:Ik heb chronische posttraumatische dystrofie. http://www.posttraumatischedystrofie.nl
Ik heb dit aan mijn rechtervoet en enkel. Ben dus een chronisch pijn patient met een functiebeperking aan dit been.
Ik kan mijn hak minder uitdrukken aan deze kant.
Daar naast heb ik dystonie, verkramping van spieren. Ik dacht dit alleen aan het been te hebben, maar volgens mij heb ik het ook in mijn schouders/nek. Daardoor heb ik altijd een verkrampte nek en schouders.
ankem schreef:Ik heb chronische posttraumatische dystrofie. http://www.posttraumatischedystrofie.nl
Ik heb dit aan mijn rechtervoet en enkel. Ben dus een chronisch pijn patient met een functiebeperking aan dit been.
Ik kan mijn hak minder uitdrukken aan deze kant.
Daar naast heb ik dystonie, verkramping van spieren. Ik dacht dit alleen aan het been te hebben, maar volgens mij heb ik het ook in mijn schouders/nek. Daardoor heb ik altijd een verkrampte nek en schouders.
Maar goed ik rijd wel, het is voor mij de uitlaatklep die ik nodig heb. Ik verder geen andere sporten doen.
Citaat:Gelukkig dat dat nog wel goed gaat! Ben je gestopt met rijden omdat dat niet ging? Of vind je mennen gewoon leuker?
Citaat:Ik heb chronische posttraumatische dystrofie
Citaat:Verkramping, altijd een gespannen gevoel hebben, zware last op je schouders. Veel mensen zien het ook aan mijn houding. Regelmatig ook pijnklachten.
Heb dit echt al jaren, vroeger kreeg ik er hele heftige hoofdpijn van. Heb het met pieken en dalen. Therapeuten krijgen het ook niet los.

vincentlover schreef:En iedereen raad me aan om of 4 keer te gaan spuiten of een pompje te nemen, maar beide wil ik niet! Ik heb al zo'n hekel aan dat "vaste" op tijd eten en altijd spuiten, en een ponpje wil ik al helemaal niet, zeker in de zomer lijkt me dat helemaal niks. Hoe doen jullie dat allemaal en wat vinden jullie daarvan?

vincentlover schreef:Citaat:Ik heb chronische rugklachten, ik weet niet of je dat onder "ziekte" rekent?
Het is in ieder geval een beperking toch? Hoe doe je dta dan met rijden? Gaat dat wel?
superpony schreef:Hoi, ik heb ook crohn sinds 3 jaar.
Citaat:DaantjeCee wat jammer dat het rijden voor jou moeilijker is, ik heb normaal gesproken geen last en nu rijd ik even niet, maar ga gauw weer beginnen. welke medicatie gebruik je dan?
Citaat:Ik denk dat je met elke ziekte moet proberen een zo normaal mogelijk leven te behouden en dat de meesten er na een tijdje goed voor zichzelf mee om weten te gaan. Het enige met paarden is zo dat er wel iemand voor je klaar moet staan als het even minder gaat.