stadsweide

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

latnahc2

stadsweide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 15:19

hallo allemaal,

ik woon in almere en daar zijn een hele hoop stadsweide's
het schijnt dat de huur voor zo een stukje niet al te duur is vooral omdat er meerder mensen op staan ik zou zelf graag een pony kopen die om mee voor de kar te lopen en voor mijn jongere zusje om op te rijden.
voor mij zo zo een stadsweide ideaal zijn alleen kan ik nergens info vinden over deze stadsweide's.
zoals prijs hoe je het kan huren enz.
wie staat er toevallig op zo een stadsweide in bv almere en kan mij hier iets meer over vertellen wil namelijk geen 500 stalgeld betalen voor bv een shetlander en boeren zijn hier schaars.

chantal

gina2003

Re: stadsweide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 17:02

Hai,
Ik heb me ook ingeschreven, weet alleen niet meer hoe duur dat is.
De stadsweide is van jouw alleen, dus je hebt niks met andere te maken...

Je reageerd op een weide, en degene die het langste ingeschreven staat, heeft het eerste het recht deze te huren.

Als het goed is, staat er een stal en dergelijke op, die MOET je overkopen, dit kan 10.000 tot ongeveer 25.000 euro kosten.
Daarnaast huur je het stuk van de gemeente, dit kost ongeveer 400 euro per jaar geloof ik, ligt eraan hoe groot het land is.
Voer stro en dergelijke moet je allemaal zelf kopen, volgens mij je water en electra ook.
Daarnaast moet je ook elke dag zelf voeren en uitmesten en zo, dus denk er eerst goed over na voordat je zoiets doet...

Ik sta zelf bij een boer in Almere/Hout, ook met mijn shetje en een hafje van 2 jaar.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 19:03

zo dat kost dus meer dan ik dacht ik woon in almere buiten dus dat is best te doen voor mij almere hout kun je me daar iets meer over vertellen wat kost het daar en is er nog plek in de eerste instantie wil ik alleen weten de prijs voor een shet en staat hij buiten of op een stal? heel graag meer info waar is het pesies met de bus te bereiken of moet je echt met de auto?

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 21:23

ik heb er ook over gedacht en idd je komt op een wachtlijst en daarvoor betaal je al 50 euro
en als er een weide vrij komt moet je de stal betalen en dat is ruim 20.000 euro
dus voor mij was het niet te doen
en de wachtlijst is zoooooooooooooo lang duurt jaren
ik heb ervoor gekozen om mijn paard te stallen op leijenhorst is een hele gezellige stal met leuke mensen en dat is een doe het zelf stal
maar daar dichtbij ligt pronk is een grotere pensionstal voor 80 euro per maand en in de zomer betaal je weidegang en dan ben je 160 kwijt dus dat is niet zoveel
maar ik ga weer terug naar liesbeuker is mis het daar heel erg en ik ben een luxe mens haha

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 09:27

ik wou me ook inschrijven voor stadsweide, maar idd de wachtlijst duurt zo lang, en zo gunstig liggen die weitjes nou ook weer niet. En ik vindt ze ook niet groot genoeg. Dus ik heb gekozen om mn pony(s) nu maar bij een boer te laten staat (10 minutjes vanaf regenboogbuurtmet de auto) het kost me daar per pony 50 per maand en als ik mn studie heb afgerond zelf een boerderijtje te kopen.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 15:15

toydoll waar is dat presies ik woon ook in de regenboog buurt zou voor mij dus ideaal zijn!!!!
hoop dat je mij kan vertellen waar dat is mischiemn adress telefoon nummer?

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:21

als je een stadsweide wilt huren moet je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang wachten je komt namelijk onder aan de lijst te staan en als er iemand zijn weide afstaat dan komt de gene die boven aan de lijst staat natuurlijk eerst en geloof me heel veel mensen zitten te wachten op dat weitje.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 15:28

eigenlijk belagelijk dat het zo gaat tegen de tijd dat je dus aan de beurt bent ben je 80!
maar ja zou ook niet weten hoe het anders moet.
ik wist ook niet dat je het moest kopen ik dacht dat je voor een klein bedrag per maand kon huren!
eigenlijk ook best raar dat er zo weinig informatie over te krijgen is moet je denk ik dus echt op vragen bij de gemeente.
nou ik ben nu al een heel stuk verder van nix weten naar genoeg!
ga dus niet voor de stadsweide.
hoop nu dat er een paar mensen zijn die met mij willen delen waar ik dan voor een niet al te groot bedrag kan staan met een shet.bij een boer in almere of zo heb al een aantal goede tips!
iedereen vast bedankt!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:28

je kunt ook eens langs de stadsweides gaan en vragen of iemand er nog een plaatsje over heeft voor je pony
er staan vaak meerdere paardjes op een stadsweide
nee heb je ja kun je krijgen
en er zijn heel veel boerderijen in almere je moet ze alleen weten te vinden

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 18:27

ja je moet ze weten te vinden en dan gewoon aanbellen en zeggen hallo verhuren jullie ook land voor pony's?
ben ik een te grote scheiterd voor.
daarom misschien iemand die al bij een boer staat en weet dat er nog een plekje vrij is?

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:59

waar staat je shet nu dan?
op leijenhorst kun je een weide huren voor 35 euro per maand
ik woon ook in almere buiten en rij erheen met de scooter is goed te doen hoor Knipoog

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 16:14

Ik heb eigenlijk toch nog wat vraagjes:

Wat zijn de bouw regels op een stadsweide?\
Zou ik een overdekte round penn mogen bouwen?