Tips tegen spierpijn

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Tips tegen spierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 12:49

Wat kan ik het beste doen om spierpijn zoveel mogelijk te voorkomen, behalve dan goed uitstappen.

Ik heb zaterdag namelijk cross (voor de tweede keer, dus hij is het niet echt gewend) en de dag erna heb ik derby op de manege (paardenrennen) Dus wat kan ik na de cross doen om te zorgen dat hij zondag zo min mogelijk spierpijn heeft? Ik heb hier nog arnica tabletjes liggen die ik hem kan geven (arnica voor paarden, heeft hij ooit eens gekregen zodat hij z'n spieren makkelijker kan ontspannen).

En verder, wassen met warm water en masseren? Of juist niet? Alle tips zijn welkom.

Leoni_

Re: Tips tegen spierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 13:34

umz.. ik had gehoort om dan extra vitamine E te geven.. van Pavo dacht ik, omdat sheronit ook erg spierpijn had zeiden ze tegen mij dat ik dat de volgende keer als ik een intensieve les heb dit aan sheronit moet geven, maar of het helpt weet ik niet ( zal thuis nog eens opzoeken hoe het nou precies heet)

Memuska

Re: Tips tegen spierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 13:51

Lang uitstappen, en mss kan je hem de volgende ochtend al eens aan de hand laten stappen zodat het stijvige er vanaf is? Coles Linement?