RV /PC's met een echt clubtenue?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

RV /PC's met een echt clubtenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 09:18

Bij onze rijvereniging hebben we eigenlijk nog een officieel tenue wat bestaat uit:

Witte rijbroek.
Zwart jasje ZONDER fluwelen kraag
Witte blouse
Witte STROPDAS zowel voor mannen als vrouwen
Wit dekje van de rijvereniging waar je GEEN reclame op mag zetten
Geblokte koperen frontriem.

Momenteel luisterd er eigenlijk niemand meer naar maar dit is dus ons officiele tenue zoals het beschreven staat.

Bij de ponyclub dragen ze:
Beige rijbroek
Blauwe gebreide truien (erg charmant Tong uitsteken)
Witte polo
Wit dekje van de ponyclub met reclame van hun erop
Geblokte koperen frontriem
Wit ding in je haar.
GEEN voorknotje bij je pony als je 4-tal rijdt
Vanaf het Z met een jasje.

Bij de ponyclub wordt er nog wel strikt aan gehouden

Amanda_T

Re: RV /PC's met een echt clubtenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 09:23

Wij hebben geen clubtenue. Bij de wedstrijden (onderling) heb je de vaste wedstrijdruiters die in witte rijbroek-jasje-dressuurhoed komen. Maar de wat jongere ruiters mogen ook in normale rijkleding komen. Wel word er dan vriendelijk verzocht de kinderen een witte rijbroek, rijlaarzen, en donkerblauwe/zwarte trui/tshirt aan te doen Lachen.

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 10:51

De ponyclub waar ik gereden heb, en waar mijn zusje nogsteeds rijdt heeft nogsteeds een clubtenue. Zie de website: www.ponyclubhunebed.tk

Wat ik me kan herinneren hadden wij zelfs nog zo'n lelijke rood-wit geruite frontriem. Maar die is gelukkig afgeschaft.
Het is handig herkennen op concours, maar toch vind ik voor de wat oudere jongens en meiden een jasje veel mooier.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 11:01

Ons pony club tenu:

- Zwarte fluwelen trui
- Witte polo
- Witte handschoenen
- Zwarte cap
- Witte rijbroek
- Zwarte rijlaarzen
- Geen plakband om de knotjes
- Blauw dekje, met gele rand. Uiteraard met het embleem van de vereniging erop.

De trui wordt nu veelal ingeruild voor een jasje en het blauwe dekje voor een wit dekje met embleem.

Voor de paarden geldt hetzelfde als voor de pony's, alleen geen trui maar een jasje en geen polo maar een blouse.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 11:05

Voorheen MOESTEN wij witte tape om de knotjes bij de pony's, maar daar zijn ze pas mee gestopt geloof ik.

Ook mag je nog steeds niet met naald en draad vlechten bij de pony's

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 11:29

haha wij hebben geen clubtenue gelukkig!! al zou niemand zich er aan houden bij ons Clown

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 11:36

Volgens mij moesten wij ook wit tape om de knotjes, maar ik weet het niet zeker of dat nu een regel was, of een gewoonte.

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 11:39

vonneke schreef:
Bij de ponyclub dragen ze:
Beige rijbroek
Blauwe gebreide truien (erg charmant Tong uitsteken)
Witte polo
Wit dekje van de ponyclub met reclame van hun erop
Geblokte koperen frontriem
Wit ding in je haar.
GEEN voorknotje bij je pony als je 4-tal rijdt
Vanaf het Z met een jasje.

Bij de ponyclub wordt er nog wel strikt aan gehouden

Blauwe gebreide truien....das de 3 beerzen toch..? Tong uitsteken

wij hebben ook nog wel tenue.
Zwart jasje met clublogo....en wit dekje met clublogo. en dat was het. dus valt nog wel mee. en ik rijd met zwart jasje en wit dekje zonder logo dr op. dus het is eigelijk niet meer verplicht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 11:50

Jep dat is idd de Drie Beerzen, erg he die veel te grote murfentruien.

We hebben vroeger (jaar of 15 geleden) in hele mooi sweaters van de Rabobank gereden, maar die waren versleten en toen zijn ze heel goedkoop en lelijk naar die gebreide lubberdingen gegaan

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 12:05

onze club verplicht het om donker groene rijjasjes te dragen op concours.
erg handig, zie je altijd meteen al je clubgenoten Knipoog

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 12:09

Bij ons is een donkerblauwe ponyclubtrui met embleem er op verplicht, witte rijbroek, en witte blouse/polo....
Bij ons in de buurt heb je een ponyclub, die hadden turquise(god hoe schrijfff je dat woord Tong uitsteken) truien, een met groen plakband beplakte frontriem, en ook nog iets met n dekje... Dat hebben ze ingeruild voor gewoon mooie donkergroene truien, en een wit dekje met logo, ziet er toch wel wat mooier uit!!

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 12:30

Citaat:
De ponyclub waar ik gereden heb, en waar mijn zusje nogsteeds rijdt heeft nogsteeds een clubtenue. Zie de website: www.ponyclubhunebed.tk

Wat ik me kan herinneren hadden wij zelfs nog zo'n lelijke rood-wit geruite frontriem. Maar die is gelukkig afgeschaft.
Het is handig herkennen op concours, maar toch vind ik voor de wat oudere jongens en meiden een jasje veel mooier.

Nééééé, da's nou juist zo leuk aan onze ponyclub!!! Jasjes komen wel als je volwassen bent, vind die kids in die rode sweaters nu juist altijd zo'n leuk gezicht. Lekker vrolijk en opvallend!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 12:40

ik wordt ongeveer doodgemaakt als ik ipv mn gekrompen clubdekje mn eigen chique wit met gouden randje dekje eronder leg Bloos!

ook een ander jasje is echt niet de bedoeling!

1 clubgenoot(die ook nooit bij de clublessen is) was in t blauw met creme gaan starten ipv zwart+wit en nouja die werd er op aangesproken en naja ze negeerde het, maar ik zou dat ook wel willen, alleen ja mn ouders zittenm beide in het bestuur dus krijg huis ook ruzie als ik e niet meer aan de voorschriften hou!

bij de pony's was t echt erg, ik kwa bij een chique ponyclub vandaan, met jasje en alels, naar een ponyclub waar je met beige rijbroek, rode gebreide clubtrui en een LAGE neusriem moest gaan starten, verplicht....

heb dat toen gedaan, op de neusriem na want had die geeneens! en nouja ben nu bij dezelfde club amar dan bij de paarden, en heb wel een Pikeur Diana jasje gekregen van de club, dus ik vind t nu niet zo erg meer, dat clubtenue Knipoog

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 12:57

vonneke schreef:
Jep dat is idd de Drie Beerzen, erg he die veel te grote murfentruien.

Haha jaah zo kun je ze wel altijd heel goed herkennen Knipoog

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 12:58

Zo wat een regels bij jou zeg Vonneke Verward Gelukkig rijd ik niet bij jouw ponyclub, want als ik mijn pony niet met naald en draad vlecht, ziet ze er echt niet uit...

Wij hebben geen clubtenue gelukkig, ik zou het ook echt niet leuk vinden als ik met een wit dekje zou moeten starten met mijn schimmel!
Ik vind die truien bij die kleintjes heel leuk, maar als je 16 of 17 bent, is het toch een stuk minder leuk!

Ik start altijd met donkerblauw jasje, dekje en een witte broek, blouse en plastron.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 13:01

bij de RV waar ik reed was het:

- zwart jasje met zwarte kraag, mocht ook fluweel
- witte rijbroek
- witte plastron
- wit dekje met naam en logo van de club
- zwarte cap en laarzen
- netje om je haar, zwart of wit

ik hield me er absoluut niet aan Haha! reed wedstrijden in donkerblauw met creme

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 13:04

Ik ben niet meer lid, maar toen ik lid was reden we eerst in:

- Witte broek
- Witte bloes met kraag
- Blauwe clubtrui
- Witte shabrak met naam van de club

Later kregen we een sponser:
- Witte broek
- Zwart jasje
- Plastron
- Shabrak met clubnaam en naam van zijn bedrijf

En natuurlijk laarzen en een cap en witte handschoenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 13:15

Roxx schreef:
Citaat:

Nééééé, da's nou juist zo leuk aan onze ponyclub!!! Jasjes komen wel als je volwassen bent, vind die kids in die rode sweaters nu juist altijd zo'n leuk gezicht. Lekker vrolijk en opvallend!

Onze ponyclub zijn allemaal boeren zowat, lekker makkelijk die blauwe truien. Kan je gewoon heel de dag aanhouden en flink mee ravotten.
Het was ook geen uitzondering als er weer eens eentje terugkwam die met zijn trui aan de prikkeldraad was blijven hangen en zijn trui half uitgehaald had Haha!

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 14:12

Roxx schreef:
Citaat:

Hahaha, meningsverschilletje Tong uitsteken Maaruh Roxx, weet jij hoe dat zat met die prachtige frontriemen en tape om de knotjes, hoorde dat bij het clubtuneu?

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 21:45

Wij hadden inderdaad allemaal zo'n rood-wit-driehoekjes-frontriempje. Weet niet of dat echt verplicht was. Kan me nog wel herinneren dat ik heel wat van die dingen heb gemaakt met plakband!

Tape om de knotjes had ik ook, maar ik weet ook niet of dat verplicht was. Ik was nogal een creatief kind: had om het eerste knotje een randje rood boven en een randje wit onder, om het tweede knotje een randje wit boven en een randje rood onder, het derde knotje weer een randje rood boven en een randje wit onder, enz. enz. Haha! Dan had ik op mijn martingaal ook nog rood/wit plakband.......... Jaja, ik had een rijke fantasie toen (en tijd teveel waarschijnlijk.... Tong uitsteken )

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 22:36

haha ja wij hadden een zwart-witte geruite frontriem en idd witte tape om de knotjes heen, vreselijk! dat liet dan halverwege los enzo hahaha

bij mn 2e ponyclub was het een witte frontriem en gene tape om de knptjes
geen knotje in de voorpluk
lage neusriem
witte strik in je haard

en de vreselijke rode gebreide truien, in zo'n sombere donkerrode kleur Scheve mond en een witte polo eronder
en een niet passend clubdekje Clown die dingen passen onder geen 1 zadel van mij, niet bij de pony's en nu bij de paarden nogsteeds niet Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 22:50

Ons tenue:
Afbeelding

Blousen voor iedereen hetzelfde, wel aparte jongens en meiden. Witte handschoenen, witte broek, iedereen zelfde shabrak. Voor vlechten is iedereen vrij, alleen bij het viertal moet het hetzelfde.

Vind ponyclub tenues wel handig, makkelijk herkenbaar. Maar buiten kring start ik eerlijk gezegd ook wel eens met jasje, al aantal keer dat ik door ringmeester werd tegengehouden met de vraag of ik mijn tenue niet eens aan moest doen voor ik de ring inging. Terwijl ik dan al tenue aanhad! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 07:02

Renske20 schreef:
haha ja wij hadden een zwart-witte geruite frontriem en idd witte tape om de knotjes heen, vreselijk! dat liet dan halverwege los enzo hahaha

bij mn 2e ponyclub was het een witte frontriem en gene tape om de knptjes
geen knotje in de voorpluk
lage neusriem
witte strik in je haard

en de vreselijke rode gebreide truien, in zo'n sombere donkerrode kleur Scheve mond en een witte polo eronder
en een niet passend clubdekje Clown die dingen passen onder geen 1 zadel van mij, niet bij de pony's en nu bij de paarden nogsteeds niet Nagelbijten / Gniffelen

Ik denk dat je bedoeld een witte strik in je Baard Haha!

Het is iig makkelijk te hertkennen al die gekleurde truien en ik vind het er bij de pony's ook wel gezellig uitzien.

Het was ook maar goed ook dat ik vroeger niet in een jasje heb hoeven rijden, die zou veel geleden hebben Tong uitsteken

Of van die jasjes die van de club zijn en doorschuiven, in Best hebben de pony's bordeaux rode jasjes, allemaal in verschillende tinten (verwassen oid??) en geen enkele die nu echt mooi past.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:22

De paardenruiters hebben bij ons geen tenu, maar de ponyruiters rijden bij ons met witte rijbroeken, een zwarte fluweelachtige trui met het logo erop gestikt met daaronder een rode polo met de rode kraag over de zwarte trui heen.

en verder een wit sjabrakje met het logo van de club erop