Leunen tegen de zijkant van de trailer????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Brasko

Leunen tegen de zijkant van de trailer????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 20:44

Maandag ben ik samen met een vriendin naar de duinen geweest, met de trailer. Brasko liep hartstikke braaf de trailer in, maar toen ik hem vastzette begon hij tegen de zijkant aan te leunen. Beetje vreemd vond ik zelf, ook mijn vriendin had dit nog nooit gezien. Na een stukje rijden moesten we de band nog even oppompen, ik ben toen gaan kijken en hij stond een beetje te trillen. Ik heb alleen niet het idee dat hij het eng vond, misschien van de inspanning om te blijven staan.
We gaan niet zo vaak met de trailer, en hij is twee keer gevallen in de trailer, gelukkig had hij niets. Zou het kunnen zijn dat hij zijn evenwicht niet goed kan houden of zo iets? Hij loopt er wel zo in, en als we stilstaan staat hij ook rustig te eten.

Wie kent dit, leunen tegen de zijkant van de trailer en weet waarom hij dit doet?

Brasko

Re: Leunen tegen de zijkant van de trailer????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 21:15

Komt niemand dit bekend voor? of ben ik te ongeduldig om op antwoord te wachten?

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 22:43

Mijn paard doet dit ook, staat helemaal schuin in de trailer. Vooral in een 2paardstrailer doet hij het heel erg. In een 1,5paards minder, omdat hij daarin meer ruimte heeft.
Hij zet namelijk zijn voeten tegen het tussenschot en gaat dan tegen de wand leunen zodat hij zichzelf a.h.w. klem zet. Of omgekeerd, voeten tegen de wand en leunen op het tussenschot. Bij bochten wisselt hij zodat hij altijd 'tegen hangt' in de bocht.
Stopt de trailer dat gaat hij gelijk recht staan, maar zodra je weer gaat rijden staat hij gelijk schuin.
Bang is hij overigens niet in de trailer, hij is juist heel rustig. Ook staat hij gewoon rustig hooi te eten terwijl hij helemaal schuin hangt. Hij kan zelfs plassen in die houding Haha!
Het lijkt hem ook geen inspanning te kosten, hij heeft zo wel eens een paar uur op de trailer gestaan, dan wisselt hij af en toe van kant.... En geen drupje zweet als hij eraf komt.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 07:57

Het verhaal wat Supertje hier schrijft, lijkt heel erg veel op wat wij met een paard gehad hebben.
Geen aanwijsbare reden om dit gedrag te vertonen, maar wel constant steun zoeken.
Nooit iets gebeurd in de zin van te hard door de bocht gaan, onstabiele trailer oid., maar wel ineens dit rare gedrag.
En ook absoluut geen paniek

Brasko, ik kan het uit je verhaal niet helemaal opmaken, maar staat je paard (samen met een ander paard) in een tweepaardstrailer?
Bij het paard waar ik het zojuist over had, hielp het om het tussenschot er uit te halen.
De 'problemen' deden zich alleen voor als er een tussenschot in stond, als hij meer ruimte had dan was er niets aan de hand.
Lastig als je 2 paarden in 1 trailer wilt vervoeren, maar ik denk dat het zeker de moeite waard is om te proberen zonder tussenschot te rijden (uiteraard met 1 paard in de trailer Knipoog), eens kijken wat hij dan doet.

Brasko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 08:06

Ze stonden met z'n tweeën in de trailer. Het is misschien een idee om te proberen of hij dit ook doet als hij in een anderhalfpaardstrailer staat.
Als ik jullie verhalen lees is dit niet zo erg, waarschijnlijk zet hij zichzelf klem om zich te ontlasten. Ik weet niet of hij dit ook doet als hij alleen in een tweepaardstrailer staat. Dit is wel eens gebeurd, maar ik eb het nooit van hem gezien. Zou het ook aan het rijgedrag van de bestuurder kunnen liggen? Dus dat hij de vorige keer een bestuurder had die wilder reed ofzo...?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 11:52

Dat zou inderdaad kunnen.
Maar het kan ook best zijn dat er netjes gereden is, maar dat je paard net even uit balans is geweest.
Bij ons paard leek het daar ook op.
Daar werd altijd netjes mee gereden, misschien zelfs wel op het overdreven voorzichtige af.
Maar wat er zich in die trailer afspeelt, zie je helaas niet altijd.
Misschien is er zelfs wel helemaal niets gebeurd (in elk geval niets ernstigs, wat dat hadden we vast wel gemerkt) maar heeft hij zich iets in het hoofd gehaald waardoor hij later op deze manier bleef reageren.
Toch jammer dat we nooit eens in dat koppie kunnen kijken Knipoog

Inderdaad eens proberen met een andere trailer of zonder tussenschot.
Ik heb al van veel mensen gehoord (en zelf ondervonden Knipoog) dat dit het 'probleem' op kan lossen.

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 11:59

mijn paard doet precies het zelfde...geen paniek helemaal niet hij heeft zelfs nog tijd op zijn buurvrouw/man te pesten Bloos vind het wel best zo.als hij zo lekker staat. dan moet ie maar zo blijven staan.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 14:05

Mijn ruin doet dit ook, maar die is dus wel bang in de trailer Scheve mond . (Hij is 5 jaar geleden in de trailer gevallen en lag echt kompleet op de grond toen).
Hij heeft erg veel moeite om zich te stabiliseren en zoekt op die manier steun. Over een paar maanden ga ik hem verhuizen naar ons nieuwe huis en heb bedacht dat ik hem alleen ga vervoeren; tussenschot eruit, zodat hij zo breed mogelijk kan staan.